نیسان

اعلام قیمت نیسان Z جدید، 4 هزار دلار ارزان‌تر از سوپرای چهار سیلندر

نیسان سرانجام قیمت نسل جدید کوپهٔ اسپرت Z را در ایالات‌متحده اعلام کرده است. قیمت این خودرو در آمریکا از ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود و از تابستان راهی نمایندگی‌های فروش در این کشور خواهد شد. تیپ پایهٔ کوپهٔ جدید نیسان، Z Sport نام دارد که با گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا ۹ سرعتهٔ اتوماتیک قابل خریداری خواهد بود. قیمت دقیق این تیپ با هردو نوع گیربکس از ۳۹,۹۹۰ دلار به‌علاوهٔ ۱,۰۲۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد آغاز می‌شود.

بالاترین تیپ Z جدید هم Z Performance نام دارد و قیمت آن از ۴۹,۹۹۰ دلار به‌علاوهٔ همان هزینهٔ حمل آغاز می‌شود. برای این تیپ هم هردو نوع گیربکس قابل انتخاب خواهد بود بدون آنکه تأثیری در قیمت داشته باشد. اصلی‌ترین ویژگی‌های این تیپ در مقایسه با Z Sport برخورداری از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی، ترمزهای جلو و عقب بزرگ‌تر با کالیپرهای رنگی، رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج‌کاری شده، لاستیک‌های بریجستون، لانچ کنترل، پدال‌های آلومینیومی، اسپویلرهای جلو و عقب، گرم‌کن آینه‌های جانبی، غربیلک فرمان چرمی، وای فای داخلی و سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو است.

علاوه بر این اما نیسان یک نسخهٔ ویژه و تولید محدود از کوپهٔ جدید خود را هم با نام Z Proto Spec ارائه خواهد کرد که ۵۲,۹۹۰ دلار قیمت دارد. این نسخه که از آن تنها ۲۴۰ دستگاه برای بازار ایالات‌متحده تولید خواهد شد، به رینگ‌های ۱۹ اینچی برنزی، کالیپرهای ترمز زردرنگ، رنگ زرد ویژهٔ بدنه و تریم‌های زردرنگ در کابین مجهز است. آپشن‌های سفارشی برای دو تیپ Z Sport و Z Performance هم شامل طرح دورنگ بدنه، خطوط مسابقه‌ای روی بدنه، چراغ‌های خوشامد بیرونی، پارکابی‌های چراغ‌دار و نورپردازی داخلی می‌شود.

اصلی‌ترین رقیب نیسان Z جدید تویوتا GR سوپرا است که قیمت آن با موتور ۳ لیتری شش سیلندر ۳۸۲ اسب بخاری از ۵۲,۹۱۵ دلار آغاز می‌شود. حتی سوپرای چهار سیلندر هم که تنها ۲۵۵ اسب بخار قدرت دارد، با قیمت ۴۴,۵۶۵ دلار ارائه می‌شود که حدود چهار هزار دلار از نیسان Z گران‌تر است. این در حالی است که کوپهٔ جدید نیسان به‌صورت استاندارد با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Amard

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    تویوتا از یه حدی بیشتر نمیتونه قیمت بیاره پایین چون موتور بی ام وی روش احتمالا نیسان با این ماشین بازار تویوتا سوپرا بگیر ولی تو آمریکا باید با موستانگ کامارو چلنجر رقابت کن البته با این مشخصات که داره خیلی نزدیک شده از لحاظ دوام کم مصرف بودن که ژاپنی ها شهره هستن

    موافقم 44
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      بَه‌بَه
      بَه‌بَه
      بَه‌بَه
      .
      .
      .

      من که به سوپرا ترجیهش میدم با اینکه سوپرا را دوست دارم !
      وای اینو بگیری تا دندون تیون فنی و ظاهریش کنی ، چی میشه !
      عاشق طراحی شیک و سادش شدم که جون میده برای بستن قطعات افترمارکتی ، بَه‌بَه ، بَببببه‌بَه ، جونم ❤❤❤👌

      موافقم 44
      مخالفم 2
      1. Jdm باز

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        دقیقا
        خیلی فوق العاده اس
        خوراک تیون کردنه و من با وجود این حتی یه لحظه هم به سوپرای بی اصالت فکر نمیکنم

        موافقم 26
        مخالفم 2
      2. Alirreza 33

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلطان تمام زیبایی این خودرو به سادگیش،شما میخوایی جوادش کنی؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. Reza Waffen SS

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      به شدت ارزش خرید داره یه کیت خوبم روش نصب کنی چی میشه 🔥🔥🔥

      موافقم 10
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (190 ديدگاه)

    همه چیش خوبه فقط بدیش اینه که رو پلتفرم fm نیسانه که برای 2003 هست
    ولی پلتفرم تویوتا که برای بی ام و هست جدیده

    موافقم 13
    مخالفم 19
    1. من⁦^_^⁩

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (200 ديدگاه)

      دقیقا مساله اصالت وسطه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    ✌️ Hi Supra

    موافقم 15
    مخالفم 14
  4. محمد امین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    خیلی جذاب هست ، موتور فوق‌العاده ای هم داره

    موافقم 26
    مخالفم 3
  5. دکتر

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    اصیل دوست داشتنی

    موافقم 18
    مخالفم 2
  6. javadhy

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    با اینکه از نظر ظاهری جذابیت نسلای قبلشو نداره ولی با این قدرت از تویوتا z4 خیلی بهتره در مورد مقایسش با موستانگ و کامرو و چلنجر پایه هم واقعیتش اصلا نباید مقایسه بشن ولی اگرم بشن مطمئنا این ماشین توی این قیمت پرفورمنس و هندلینگ بهتری نسبت به اونارو ارائه میده(اونا توی نسخه های بالا ردشون هندلینگ خوبی دارن توی مدلای پایه هیچکدوم فرمان پذیری درست حسابی ندارن)

    موافقم 21
    مخالفم 6
    1. hssn

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (477 ديدگاه)

      اتفاقا جذابیتش و موندگاریش تو همین ساده تر بودن طراحیش نسبت به سوپراست
      نیسان بهترین جایگزین ممکن رو برای Z370 رو معرفی کرده بنظرم ، چه عملکرد چه طراحی

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. javadhy

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (331 ديدگاه)

        در درستی حرفتون شکی نیست فقط به نظر من نسلای قبلی z خیلی زیبا تر بودن مخصوصا ۳۵۰ و ۲۴۰

        موافقم 11
        مخالفم 3
  7. احمدرضا

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    از سوپرا با اصالت تر و زیباترع
    بین این دوتا قطعا Z

    موافقم 15
    مخالفم 3
  8. R@m!n

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    ویدیو hagerty رو پوشش بدین درگ جالبی داره با نیسان جدید.

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. hssn

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (477 ديدگاه)

      این درگ رو دیدم ، تعجب کردم از اختلافشون
      البته فکر کنم برگ برنده نیسان توی پیست باشه ، حالا باید ببینیم…

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. mos

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        اختلافشون بخاطر تایره تو ویدیو هم بهش اشاره شد.
        نیسان Z با تایر بریجستون میاد که چسبندگی بالایی نداره و اگه دقت کرده باشی تو دنده اول شورت شیفت کرد و حتی تو دنده دوم هم ویل اسپین داشت.
        سوپرا و مک وان تایر میشلن پایلوت اسپورت دارن که چسبندگی بالایی داره و همون اول یه لانچ خوب داشتن.
        نیسان هم با یه تایر چسبنده میتونه به راحتی تایم ۳.۸ و حتی سریع تر ثبت کنه.

        موافقم 9
        مخالفم 0
  9. Pussy Nissan

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    IS THAT A suppppra

    موافقم 0
    مخالفم 8
  10. GMA

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بهترین نیسان حال حاضر از نظر من❤️

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    نسل قبل خیلی اسپرت تر بود.نمای جلو این اصلا قشنگ نیست.ولی کاپوتش عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 12
  12. Jdm باز

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    به به چه خفن
    قدرت ۴۰۰ اسب بخار قیمت ۴۰ هزار دلار!!!!
    مطمئنم فروش بالایی رو‌تجربه خواهد کرد و خریداران سوپرا رو جذب خودش میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. TML BN

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    به نظرم Z جدید از سوپرا جدید عملکرد بهتری واقعا داشته

    موافقم 9
    مخالفم 2
  14. پدرام

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    به شخصه سوپرا رو بیشتر می پسندم هر چی قسمت عقب z خوب شده جلوش اصلا جالب نیست

    موافقم 3
    مخالفم 5
  15. Hadi

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    با ۴۰ هزار تا میشه مدل دنده دستی رو با موتور ۴۰۰ اسبی خرید 👌🏼
    خیلی عالیه اینو به تویوتا سوپرا ترجیح میدم 👌🏼😍
    تویوتا هم اگه همون 2jz رو میذاشت خیلی بهتر بود…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. al-ml-kh

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    نیسان قیمت این ماشین رو خیلی عالی و معقولانه زده
    کلا قیمت ماشین های دیگش میشه گفت یجورایی الکی بالاس

    تو بازار آمریکا رقیبایی خوب و خوش قیمتی داره مثلا چلنچر 2022 از حدودای 30 هزار تا شروع میشه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. یاس ی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    همه چی عالی فقط جلوپنجره دیگه خیلی خیلی ساده شده. از نظر من یکم زیادی مربع هستش.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. f-l-p

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    واقعا با این قیمتش تونسته عالی ظاهر بشه . من اینو کاملا به سوپرا ترجیح میدم . فقط یک عیبی که به نظرم داره مشکل هارمونی این ماشین هست . منظورم اینه که اون جلو پنجره مربعی با بدنه تداخل داره . اگه یکم روی این جلو پنجره و نمای جلویی ماشین کار بشه دیگه رو دست ندارم ( نمای جلویی هم به نظر من یکم ناهمانگه با بدنه و اون حالت نرمی بقیه قسمت هارو نداره )

    پ.ن : منظورم از حالت نرمی اون حالت ایرودینامیکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا