نیسان

معرفی نیسان ایکس‌ تریل 2024 با چهره جدید و به‌روزرسانی داخلی

نسخهٔ فیس‌لیفت نیسان روگ یا همان ایکس‌تریل با جلوپنجرهٔ جدید و به‌روزرسانی تکنولوژی‌های داخلی اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.

نیسان نسخهٔ فیس‌لیفت کراس‌اوور روگ که در دیگر بازارها با نام ایکس‌تریل شناخته می‌شود را در آمریکای شمالی معرفی کرده است. ظاهر این ماشین مطمئناً آشنا به نظر می‌رسد زیرا بزرگ‌ترین تغییر بیرونی آن جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر با خطوط افقی کرومی و بازطراحی ورودی‌های هوای سپر جلو است. چراغ‌های جلوی دوقسمتی بدون تغییر باقی مانده‌اند اما گرافیک چراغ‌های عقب بروز شده است. رنگ‌های جدید به همراه تریم مشکی براق و رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید برای تیپ پرچم‌دار پلاتینوم هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات بیرونی روگ مدل ۲۰۲۴ هستند.

مهم‌ترین به‌روزرسانی داخلی این کراس‌اوور ژاپنی ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی با سرویس گوگل داخلی است. این اولین محصول نیسان با چنین سیستمی محسوب می‌شود و بدون نیاز به اتصال گوشی هوشمند، تمام اطلاعات حساب کاربری گوگل راننده را در نمایشگر لمسی خودرو ارائه می‌کند. سرویس گوگل داخلی به‌صورت استاندارد در تیپ‌های بالایی SL و پلاتینوم با نمایشگر بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی ارائه می‌شود. این تیپ‌ها همچنین از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، پد شارژر بی‌سیم و چهار پورت USB-C هم بهره می‌برند درحالی‌که تیپ‌های پایینی S و SV با نمایشگر لمسی کوچک‌تر ۸ اینچی و اندروید اتو و اپل کارپلی باسیم ارائه می‌شوند.

در بخش ایمنی، روگ پایه به‌صورت استاندارد به پکیج کمک‌رانندهٔ Safety Shield 360 نیسان مجهز است درحالی‌که برای تیپ‌های بالاتر سیستم پیشرفته‌تر ProPilot Assist در نظر گرفته شده است. تکنولوژی‌های داخلی بروز در روگ ۲۰۲۴ همراه با تودوزی جدیدی ارائه شده‌اند که یکی از آن‌ها چرم قهوه‌ای تیره در روگ پلاتینوم است.

در بخش پیشرانه اما تغییری صورت نگرفته و روگ ۲۰۲۴ با همان موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو عرضه می‌شود که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد که می‌تواند به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک باشد. این یعنی نیسان قصد ندارد پیشرانه‌های هیبریدی خفیف و هیبریدی کاملی که برای ایکس‌تریل در دیگر بازارها مثل اروپا ارائه می‌کند را در ایالات‌متحده عرضه کند. اولین نمونه‌های روگ ۲۰۲۴ فیس‌لیفت اوایل سال آینده به نمایندگی‌های فروش در آمریکای شمالی خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. 18:45

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (475 ديدگاه)

    همچنان مقتدر و بی حاشیه😍😍💪

    موافقم 57
    مخالفم 6
    1. P

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (284 ديدگاه)

      این همون موتور 40 کیلویی هست ؟

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10233 ديدگاه)

        و باز هم یه نیسانِ همه‌چیز تمام در کلاس خودش با ضعفی بزرگ به نام گیربکس مضخرف CVT !
        کِی ازین لامصب بکشه بیرون نمیدونم !
        محصولات نیسان به شدت سواری دلچسبی دارند ، به حدی دلچسب که به نظرم هوندا و تویوتا پس از نیسان در بحث سواری قرار میگیرند !
        اونایی که تینا و ایکس‌تریل داشتند تایید میکنند !
        آخ که داشتیم برنامه میچیدیم واسه ورود نسل جدیدِ خودروها برای ۲۰۱۸ تا امروز ، چه‌میدونستیم قرار چنین خاکی بر سرمان ریخته بشه که داشتن چینی‌های لجن هم بشه آرزو !
        چینی‌هایی که حتی برای دَم‌دستی بودن هم نگاهشون نمیکردیم ولی حالا تصمیم اصلی خودرویی کشور هم دستشان افتاده تا ۲۵ سال !!! یعنی سوختن تمام آرزوها جهت سوار شدن خودروهای باکیفیت جهانی !

        چه بودیم !
        چه شدیم !
        چه خواهیم شد 😔 ؟

        موافقم 17
        مخالفم 55
        1. enayat

          ۲۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (174 ديدگاه)

          نیسان چند سال قبل بخش عظیمی از سهام شرکت Jetco رو که در زمینه تولید گیربکس های سی وی تی فعالیت داره رو خرید… و از این بابت براش اقتصادی تره تا از گیربکس های شرکت تملکی خودش در محصولات تولید خودش استفاده کنه…..
          جتکو گیربکس های خیلی از برند های ژاپنی رو تامین می کنه و تا اونجایی که من می دونم پیشرفته ترین برند cvt ساز در جهان هست، اما خوب cvt، cvt هست دیگه

          موافقم 11
          مخالفم 5
        2. ......

          ۲۶ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (43 ديدگاه)

          حالم از حرفای صفر و صدی بهم می خوره
          یا صفر یا صد گفتن هر چیزی مضخرفه
          من با گیربکس CVT این ماشین مشکلی ندارم
          ولی چیز تاپی هم نیست.
          با تجربه ای که دارم میگم نه تاپ تاپِ نه مضخرفه،
          میانه هست برای هرکه که دوست داره مناسبه
          یادمون باشه سلیقه و نظر شخصی خودمون رو بعنوان فکت برای دیگران صادر نکنیم.
          گیربکس این ماشین cvt هست قطعا هم به خوبی گیربکس های دیگه نیست ولی اصلا بد و مصخرف نیست.

          موافقم 17
          مخالفم 0
        3. حائری نیا

          ۲۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          گیربکس CVT می‌تواند بهترین و دقیقترین گیربکس باشد، به شرطی که رایانه کنترلی خودرو، سرعت کافی داشته باشد که در کمترین زمان ممکن، محاسبات تطبیقی را انجام دهد.

          حتی در گیربکسهای اتوماتیک دیگر هم این قضیه صادق است.

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. وحید

          ۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          درود بر شما
          نیسان از پیشگامان گیربکس cvt هست و بقدری در این مورد پیشرفت داشته که احساس تعویض دنده بصورت مجازی و استفاده از نوع ایکس ترونیک با هفت دنده کارایی معقولی داره
          ضمن اینکه نبایستی گیربکس نیسان رو با چینی ها قیاس کرد ‌…. بسیار نرم و بادوام
          من خودم ۲۴۶ هزار کیلومتر با ایکس تریلر رانندگی کردم و ماشینی بسیار نرم و مطمئن با کابینی لوکس و باکیفیت به نسبت همترازان خودش و تا الان آخ نگفته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2365 ديدگاه)

          در غالب ماشین‌های ژاپنی با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار، گیربکس CVT وجود داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. amir

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    طراحی مناسب براای استفاده روزمره
    قوای محرکه ضعیف

    موافقم 25
    مخالفم 30
    1. datsun

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3508 ديدگاه)

      اتفاقا کشش خیلی خوبی داره شتاب هشت ثانیه ی، این یه موتور عادی نیست مثل این موتور رو تو دنیا پیدا نمیکنی تو هیچ کمپانی از لحاظ فناوری و ساختارش

      موافقم 54
      مخالفم 32
      1. 18:45

        ۲۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (475 ديدگاه)

        8ثانیه عالیه واقعا. شتاب معقول با سواری راحت و کلی امکانات و موتور با دوام…

        موافقم 34
        مخالفم 5
  3. مجتبی .

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    مصرفش رونگفته ولی باید مناسب باشه.ماشین کل انداختن وهیجان نیست اما برای استفاده معمولی روزانه وحتی مسافرت بین شهری واقعا خوبه.

    موافقم 25
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    سخ سیلندر 200 اسب یکم ادمو به شک میندازه درباره استهلاک

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. کاربر۳

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      قطعا این ماشین رو طوری نمیدن بیرون که استهلاک انچنان زیادی داشته باشه،در عوض مصرف سوخت کمتر،صدای کمتر نصیبت میشه.و اینکه نظر من راجب پیشرانه اش مثبته.

      موافقم 22
      مخالفم 0
  5. shetab-car

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    یه سوال
    استفاده از موتور سه سیلندر با 1.5 توربو باعث نمیشه به موتور فشار بیاد یا اینکه در دراز مدت عمر کمتری نسبت به یه موتور 2.4 لیتری داشته باشه؟

    موافقم 7
    مخالفم 3
  6. ARIAN

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    هیچ ایرادی نتونستم از کابینش بگیرم بسیار زیبا و معقول طراحی شده. در مورد موتورش هم ای کاش به جای فشار آوردن به این موتور کوچولوی سه سیلندر، یه موتور الکتریکی کوچیک هم میزاشتن کنارش که بعدش بوست توربوی موتور رو کمتر کنن و استحلاکش بیاد پایین و طول عمر موتور بره بالا و هم مصرفش حدود بیست الی سی درصد پایین تر میومد. (در ضمن طراحی بیرون هم خوشم میاد)

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. هومن

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      بخصوص صفحه نمایش که با پشت آمپر در یک راستا نیست

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. سامان اذری

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3198 ديدگاه)

    به نظرم برا این ماشین ۳ سیلندر خیلی کمه
    نیسان جوک نیست که ناسلامتی ایکس تریل هست

    موافقم 19
    مخالفم 0
  8. MehdiTurbo

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1983 ديدگاه)

    طراحی داخلیش عالیه
    ولی طراحی بیرونیش اصلا دوست نداشتم پشتش باید بیشتر تغییر میداد طراحی جلو ام به جذابی کابین نیست
    موتور هم برای این حجم وزن کمه رقباش از نظر موتوری قوی تر عمل کردن
    نیسان یکم داره کم کاری میکنه شاید به خاطر وضعیت مالیشه نقطه قوتش نسبت به نسل قبل طراحی کابین،
    کابین عالیه بقیهش ضعیفه هم بیرون هم موتور

    موافقم 3
    مخالفم 7
  9. MehdiTurbo

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1983 ديدگاه)

    من طراحی جلو نسل قبلش بیشتر دوست داشتم شاید این طرح به روز تر ولی نسل قبل هماهنگ تر بود
    https://carbids.com.au/c/allbids-car-auctions/commercial-4wd-vehicles/10-2021-nissan-xtrail-st-xtronic-my21-t32-4×4-4d-wagon-grey-25l-1451409
    به نظرم شکل این کانسپت میساختن بهتر بود
    https://www.google.com/amp/s/www.carscoops.com/2019/11/2021-nissan-rogue-x-trail-everything-we-know-about-the-next-gen-rav4-fighter/amp/

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. Enzo Ferrari 2008

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    آیا ۳ سیلندر کشش این بدن داره ؟
    باید ۶سیلندر با ۸سیلندر باشه

    موافقم 5
    مخالفم 6
  11. هومن

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کاش ۴ سیلندر میزد، هر چقدرم پبشرفته باشه یک مقاله ی بود در مورد کاستی که موتور سرسیلندر فرد بوجود میاره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. اخراجی

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فقط مورانو..سلطان 🇯🇵🫅

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا