معرفی نیسان تایتان 2024 با قیمت پایه 50 هزار دلار
تایتان و تایتان XD مدل 2024 نسبت به سال قبل تغییرات یادی ندارند اما ژاپنیها تریم ها و نسخههای گوناگون آن را دستخوش تغییر کردهاند و حاصل این کار افزایش قیمت تایتان پایه نسبت به قبل است. در حال حاضر مدل پایه نیسان تایتان SV سال 2024 با قیمت 47,665 دلار در دسترس است که این رقم شامل هزینههای تحویل 1895 دلاری نیز خواهد بود.
نیسان در تایتان 2024 تریم پایه قبلی با نام S را عرضه نمیکند و همین کار باعث افزایش بیش از 5 هزار دلاری نسخه پایه تایتان بهروز شده میشود. برای مقایسه باید گفت بهای تایتان King Cab S مدل 2023 از 42,245 دلار شروع میشد و خریداران برای تایتان Crew Cab S مدل 2023 نیز میبایست 44,035 دلار پرداخت میکردند. همچنین در سال جدید خبری از تایتان XD Crew Cab S نیست، خودرویی که سال قبل حداقل قیمت 49,885 دلاری داشت. در مدل سال 2024 این خودرو نیز شاهد افزایش 120 دلاری قیمت تمامی تریم ها نسبت به سال قبل هستیم.
برای تایتان 2024 پکیج جدید SV برنز ادیشن در نظر گرفته شده است که شامل رینگهای 20 اینچی برنزی، تریم مشکی براق جلوپنجره، سپر جلوی تیره، نشانهای مشکی روی بدنه، میله اسپرت فضای بار و آینههای مشکی خواهد بود. داخل کابین نیز قطعات تزئینی مشکی و برنزی به همراه کفپوشهای سفارشی وجود دارند. این پکیج که شامل چراغهای جلوی LED نیز هست 2980 دلار قیمت دارد. نیسان تایتان 2024 بهصورت استاندارد با بسته ایمنی سپر محافظ این خودروساز عرضه میشود. بسته ایمنی یاد شده شامل مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب خودرو، هشدار خروج از مسیر، دستیار نوربالا و ترمز عقب خودکار است. این وانت بهصورت استاندارد از اندروید اتو و اپل کارپلی نیز سود میبرد. تایتان و تایتان XD مدل 2024 همچنان از پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتری با 400 اسب بخار قدرت و 560 نیوتون متر گشتاور استفاده میکنند. یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نیز نیروی تولیدی را راهی چرخها میکند.
مدل گیراتر تایتان Pro-4X نیز با وجود جذبکنندههای شوک بیلشتین و فلاپ های محافظ وارد مدل 2024 خود شده است. نسخه پلاتینیم رزرو این خودرو نیز از صندلیهای جلوی سردکن دار، تریم کروم بدنه، رینگهای 20 اینچی و سیستم صوتی فندر با 12 بلندگو سود میبرد. علیرغم تمامی تلاشهای صورت گرفته، فروش نیسان تایتان تعریفی ندارد و در ششماهه اول امسال تنها 10500 دستگاه از آن به فروش رفتهاند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 5.9 درصدی را نشان میدهد.
تایتان در تعقیب نزدیکترین رقیب خود یعنی تویوتا توندراست که فروش حدود 50 هزار دستگاهی را ثبت کرده است. این وانت ژاپنی همچنین فاصله بسیار زیادی با سنگ محک این کلاس یعنی فورد سری F دارد، خودرویی که در نیمه اول امسال فروش 382,893 دستگاهی را بر جای گذاشته است. شاید افت فروش و کاهش تریم های قابلعرضه نشان دهنده خداحافظی تایتان با بازار باشند. این موضوع با انتشار شایعاتی درباره خاتمه توقف تایتان در آینده نزدیک همراه شده است. زمانی که نسل دوم تایتان به عنوان محصول سال 2020 معرفی شد دو فرم بدنه مدلهای تایتان XD حذف شدند. ژاپنیها اما شایعات منتشر شده در این زمینه را تائید یا تکذیب نکردهاند.