نیسان

معرفی نیسان Z نیسمو با 420 اسب بخار قدرت و بهبود آیرودینامیک

نیسان Z نیسمو با ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر به همراه تغییرات آیرودینامیکی برای افزایش داون‌فورس و بهبود عملکرد در پیست راهی بازار می‌شود.

سرانجام نیسان رسماً Z نیسمو را با پرفورمنس بهتر و ظاهر چشمگیرتر معرفی کرده است. مهم‌ترین تغییر ظاهری این خودرو بازطراحی سپر و جلوپنجره‌ای است که بسیار موردانتقاد بود و حالا نمای بهتری پیدا کرده است. نیسان این مجموعه جدید سپر و اسپلیتر را Grand Nose نامیده است. این سپر که بیشتر به جلو کشیده شده و در طرفین آن کاناردهایی به چشم می‌خورد، از مدل فایرلیدی ۲۴۰ZG الهام گرفته است.

علاوه بر این، نیسان تغییرات دیگری را هم در ظاهر Z نیسمو انجام داده که هم خنک‌کنندگی را بهبود می‌بخشد و هم داون‌فورس را افزایش می‌دهد. در طرفین خودرو، رکاب‌های جدیدی طراحی شده و در عقب شاهد یک اسپویلر سه‌تکهٔ بزرگ‌تر هستیم که تا روی گلگیرها کشیده شده است. این تغییرات علاوه بر افزایش داون‌فورس، باعث کاهش درگ و همین‌طور نیروی رو به بالا می‌شوند. طراحان نیسان همچنین سپر عقب را هم برای کاهش درگ با الهام از GT-R اصلاح کرده‌اند.

رینگ‌های ۱۹ اینچی سبک‌وزن خاص نیسمو با رنگ مشکی براق هم تکمیل‌کنندهٔ ارتقاءهای بیرونی این کوپهٔ اسپرت ژاپنی هستند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های دانلوپ SP Sport Maxx GT600 پوشیده می‌شوند که مشابه لاستیک‌های GT-R هستند و با اندازهٔ ۲۸۵ در عقب، ۱۰ میلی‌متر از Z معمولی پهن‌ترند. برای Z نیسمو رنگ‌های بیرونی الماس سیاه، نقره‌ای درخشان، قرمز تری‌کت، سفید اورست و خاکستری استیلث قابل انتخاب خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین تغییرات Z نیسمو اما در زیر کاپوت صورت گرفته است یعنی جایی که همان موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی قبلی به لطف افزایش بوست و بهبود سیستم خنک‌کننده، حالا ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۲۰ اسب بخار و ۴۵ نیوتن متر نسبت به قبل افزایش یافته است؛ اما همهٔ خبرها خوب نیستند زیرا Z نیسمو فقط با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود و متأسفانه خبری از گیربکس شش سرعتهٔ دستی نیست. بااین‌حال، به گفتهٔ نیسان با اصلاح کلاچ و نرم‌افزار مدیریت موتور، زمان معکوس دادن‌های این گیربکس ۵۰ درصد کمتر شده است.

در همین حال، سیستم لانچ کنترل به خودرو اضافه شده و نیسان حالت رانندگی جدیدی بنام اسپرت پلاس را هم برای کوپهٔ خود در نظر گرفته که برای پیست طراحی شده است. علاوه بر این، سازندهٔ ژاپنی برای بهبود هندلینگ خودرو هم اقداماتی انجام داده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به استفاده از آنتی‌رول بارهای جدید، فنرهای سفت‌تر و بزرگ‌تر، باز تنظیم کمک‌فنرها و تقویت کف خودرو اشاره کرد.

تغییرات داخلی Z نیسمو نیز شامل دکمهٔ قرمزرنگ استارت و حالات رانندگی، گرافیک جدید صفحه آمپر دیجیتالی، صندلی‌های ریکارو با تریم چرمی و آلکانترا و غربیلک فرمان جدید چرمی می‌شود. نیسان هنوز قیمت Z نیسمو را اعلام نکرده ولی از عرضهٔ آن در پاییز آینده خبر داده است.

نیسان فیرلیدی Z کاستومایزد ادیشن

علاوه بر Z نیسمو، نیسان نسخه‌ای بنام کاستومایزد ادیشن از این ماشین را هم برای بازار ژاپن معرفی کرده است یعنی جایی که Z با نام فیرلیدی Z عرضه می‌شود. پروتوتایپ این نسخه در ژانویهٔ سال ۲۰۲۲ در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و حالا به‌عنوان یک پکیج رسمی لوازم جانبی نیسان در دو نمونهٔ مختلف قابل سفارش خواهد بود. پکیج اول، جلوپنجرهٔ دوقسمتی با نشان Fairlady Z، سپر جلوی جدید و اسپویلر عقب فیبر کربنی را به همراه دارد درحالی‌که کیت گران‌تر رینگ‌های ۱۹ اینچی انحصاری، برچسب‌های روی کاپوت و جانبی و نشان‌های متفاوت را ارائه می‌کند.

رنگ نارنجی این نسخهٔ مخصوص بازار ژاپن ۴۳۲ نام دارد که به مدل فیرلیدی Z432 از نسل اول Z اشاره می‌کند. در بازار ژاپن، قیمت فایرلیدی Z معمولی از ۵.۴ میلیون ین معادل ۳۷,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای فیرلیدی Z نیسمو ۹.۲ میلیون ین معادل ۶۴,۵۰۰ دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    جذاب تر از نسخه Z معمولی شده ولی من همچنان دو نسل قبلی یعنی Z370 و Z350 رو بیشتر دوست دارم.
    بین نیسان Z نیسمو و فورد ماستنگ GT انتخاب شما کدومه؟
    نیسان Z Nismo لایک.
    فورد ماستنگ GT دیسلایک.

    موافقم 38
    مخالفم 66
    1. کرگدن باواریا

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (587 ديدگاه)

      آقا لطفا تو اینستاگرام هرکسی رو که دیدین از لندکروز و lx فیلم میگیره میگه ۲۰۶ جدید و لودگی های مشابه اون ؛ سریع ریپورت و بلاک کنین تا نسل این جماعت حداقل تو سوشال مدیا منقرض بشه…
      یادتون نره تماشای محتوای این جماعت توهین به خودمونه ؛ هر کدام از شما یک سرباز دیجیتالی در جهت حفظ دنیای زیبای ماشین بازی هستین ؛ بلاک یادتون نره🙏

      موافقم 47
      مخالفم 7
    2. مردیم از خوشی

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      از لحاظ ظاهری به نظرم موستانگ بهتره
      از لحاظ فنی هم روی کاغذ موستانگ بهتره

      به هر حال موستانگ کم چیزی نیست پرفروش ترینه کلاس خودشه

      موافقم 27
      مخالفم 4
  2. F22RAPTOR

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    هنوزم از نمای بغل تو دل برو نی

    موافقم 3
    مخالفم 25
    1. سالار فصل

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (368 ديدگاه)

      اوچ طراحی نمای بغلشه

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. محمدهادی

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2151 ديدگاه)

        عجججب جیگری شد
        فقط توان بسیار کم ارتقا پیدا کرد،واینکه کاش کمی هم رژیم کاهش وزن بهش میداد نیسمو
        اونوقت دیگه یک نیسموی جدی موندگار در تاریخ میشد
        ولی بازهم خیلی کامل تر از نسخه عادیه
        دمشگرم نیسمو

        موافقم 4
        مخالفم 0
  3. اشکان

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (272 ديدگاه)

    Pininfarina pura vision بررسیش نمیکنید

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. مجتبی .

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    جلوپنجره دوتکه فایرلیدی قشنگتره.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  5. همایون

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (582 ديدگاه)

    نیسمو با اینکه اسمشو یه تریلی نمیکشه ولی حتی اندازه بخش n هیوندای یا GZ تویوتا هم ارتقا فنی به محصولات نمیده چه برسه به m اسپرت یاamg.کلا فقط به خاطر سود بالا یه دستکاری کوچولو میکنه و قیمت رو دوبرابر میکنه کلا کاش نیسان از زیر سایه رنو بیاد بیرون تا به دوران اوجش برگرده چون اگه GTR قدیمی رو فاکتور بگیریم حتی دیگه از لحاظ پرفورمنس هم به پای رقباش نمیرسه

    موافقم 28
    مخالفم 9
    1. datsun

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3507 ديدگاه)

      عموی بیا افتخارات نیسمو رو تو موتور اسپورت رو بررسی کن ببین چرا اسمشو تریلی نمیکشه , n لاین🤐

      موافقم 32
      مخالفم 5
      1. phonix

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        n ماشینای رالی خوبی میسازه کارش بدک نی هر از چندی رنده هم میشه

        موافقم 5
        مخالفم 3
  6. ali_x76

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (341 ديدگاه)

    همین ماشین + کیت آیرودینامیکی پیست محور + سقف و کاپوت کربنی + رینگ کربنی + ترمز کربن سرامیکی + کاهش مواد عایق و نازک کردن شیشه ها = یه جذاب پیست محور (فرمول مشابه با کیمن GT4RS)

    موافقم 13
    مخالفم 1
  7. رضا

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    این قدرت و اندازه واقعا پکیج جذابیه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. Amirmohammad

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    با اینکه نظرم اینه که نسل قبلش زیباتر بود ولی این نسلشم هم خوبه بخصوص کابینش.جاش تو ایران خالیه واقعا

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. امیر

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    این موتور راحت تا ۷۰۰ – ۸۰۰ اسب بخار تقویت میشه ! کلا موتور های نیسان پتانسیل خیلی خوبی برای تیون دارن و مطمئن باشید بیشتری افرادی هم که سراغ خرید z نیسمو میرن ، یا تیونر هستن یا اونایی که یه gtr تا خرخره تقویت تو خونشون دارن و میخوان سوار یه ماشین رام تر بشن ( که البته هنوز هم بشه باهاش پوز خیلی ها رو زد ) 🔥🔥

    موافقم 18
    مخالفم 0
  10. Hadi

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    سپر جلو خیلی بهتر شده و حالا با فرم چراغ و سپر ها هماهنگ تر شده 👌
    در کل خوبه و باحال شده…

    موافقم 7
    مخالفم 0
  11. JDM

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    من عاشق این مدل z هستم اوج اصالت با گیربکس دستی ۴۰۰اسب زیر دستت یعنی آدرنالین ماشینی که هیچ چیز اضافی تو طراحیش نداره ساده‌وزیبا کیت اگزوز رو عوض میکنی یه کیت HKS سرتاسری یه دستکاری کوچولو تو موتور و گیربکس ژاپنی تمام عیار عشق منه این ماشین

    موافقم 6
    مخالفم 0
  12. شهریار

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آخ که من جون میدم واسه این مدل z
    تو نیسان مدل 300zx هم وقتی نوجون بودم آشنا شدم باهاش بواسطه مجله ماشین.. هنوزم بنظرم زیباترین نیسانه 300zx😍😍

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا