معرفی نیسان GT-R مدل 2025، آخرین نسخه گودزیلا
نیسان GT-R مدل 2025 با چند بهروزرسانی جزئی راهی بازار خواهد شد. این احتمالاً آخرین مدل GT-R نسل R35 خواهد بود و گفته شده تنها در 1,500 دستگاه ساخته میشود.
نیسان GT-R مدل 2025 با چند بهروزرسانی جزئی در ژاپن معرفی شده است. گفته میشود این آخرین مدل GT-R نسل R35 خواهد بود و گودزیلای پیر که در سال 2007 معرفی شد سرانجام به آخر خط رسیده است. این مدل آخر در بیرون تغییری را تجربه نکرده است و از همان طراحی جدید فیسلیفت 2024 بهره میبرد. همین موضوع در داخل خودرو هم جریان دارد هرچند که حالا تودوزی آبی جدیدی ارائه شده است که قابل انتخاب خواهد بود.
در بخش فنی تنها تغییر مدل 2025 تجهیز نسخههای پریمیوم ادیشن و ترک ادیشن به رینگهای پیستون، شاتونها و میللنگ با وزن متعادل است که قبلاً فقط در نسخهٔ نیسمو ارائه میشد. درنتیجه، موتور V6 حالا سریعتر دور میگیرد و توربوشارژرها سریعتر میچرخند. داخل محفظهٔ پیشرانه هم حالا پلاکی با نام مهندس تاکومی نصب شده است. وی کسی است که روی این پیشرانه کار کرده است.
با وجود این قطعات جدید، خروجی پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 توئین توربو تغییری نداشته و مثل قبل 565 اسب بخار قدرت تولید میکند که این رقم در نیسمو به 600 اسب بخار میرسد. نیسان GT-R مدل 2025 هماکنون در ژاپن قابل سفارش است و تحویل آن از ژوئن آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو نسبت به سال قبل افزایش داشته و حالا از 14.4 میلیون ین معادل 97,700 دلار برای مدل پایهٔ پیور ادیشن آغاز شده و در نیسمو بهعنوان گرانترین نسخه به 30.6 میلیون ین معادل 207 هزار دلار میرسد.
طبق گزارشات اخیر، GT-R مدل 2025 فقط در 1,500 دستگاه عرضه خواهد شد اما نیسان هنوز در این رابطه اظهارنظری نداشته است. پیشنمایش فصل بعدی GT-R چند ماه پیش توسط کانسپت هایپر فورس در نمایشگاه ژاپن ارائه شد. این کانسپت هرچند ظاهری کاملاً وحشی دارد اما امکان تولید خواهد داشت و به گفتهٔ مقامات نیسان میتواند تا پایان دههٔ جاری روی خط تولید برود.