نیسان

معرفی نیسان لیف 2025، ارزان‌ترین خودروی برقی آمریکا

شرکت نیسان اعلام کرد قیمت خودروی لیف مدل ۲۰۲۵ از حدود ۲۹ هزار دلار شروع می‌شود. این خودروی نسبتاً قدیمی همچنان ارزان‌ترین وسیله نقلیه بدون آلایندگی آمریکا به شمار می‌رود.


قیمت نیسان لیف ۲۰۲۵ نسبت به مدل سال قبل تغییری نکرده و به نظر می‌رسد این خودرو ماه‌های آخر حضور در بازار را تجربه می‌کند چراکه ژاپنی‌ها آماده جایگزینی آن با یک کراس اور می‌شوند. باید گفت بهای مدل پایه لیف S از حدود ۲۹ هزار دلار شروع می‌شود. این مدل از باتری ۴۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و شعاع حرکتی ۲۴۰ کیلومتری دارد.

یک پله بالاتر مدل SV پلاس قرار می‌گیرد که از باتری ۶۰ کیلووات ساعتی سود برده و با یک‌بار شارژ مسافت ۳۴۱ کیلومتری را طی می‌کند. برای خرید این خودرو باید حدود ۳۷ هزار دلار پرداخت کرد. بسته ایمنی موسوم به سپر ایمنی ۳۶۰ نیسان به‌صورت استاندارد در همه مدل‌ها وجود دارد هرچند مدل SV پلاس با پرو پایلوت پلاس و پایش محیطی هوشمند این خودروساز نیز عرضه می‌شود.

دومین نسل نیسان لیف در سال ۲۰۲۳ به‌روز شد تا از جلوپنجره، سپر جلو و چراغ‌های متفاوتی بهره‌مند شود. نیسان همچنین با حذف برخی تریم ها تنها دو تیپ از لیف را ارائه نمود. مدل S همچنان از موتوری برقی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند درحالی‌که خروجی مدل SV پلاس ۲۱۴ اسب بخار اعلام شده است. نمایشگر ۸ اینچی استاندارد در هر دو مدل وجود دارد و از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. مشتریان مدل SV پلاس همچنین شاهد وجود رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلو و مه شکن‌های LED، فرمان چرمی و گرم شونده و صندلی‌های جلوی گرم‌کن دار خواهند بود.

لیف در آخرین سال حضور خود در بازار عنوان ارزان‌ترین خودروی برقی آمریکا را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که شورولت بولت در پایان سال ۲۰۲۳ از بازار این کشور خداحافظی کرد بنابراین لیف به تنها محصول بدون آلایندگی با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار بدل شد. البته احتمال دارد این موضوع قبل از خروج آخرین مدل لیف از کارخانه تغییر کند اما احتمالاً جایگزین این خودرو به عنوان مدل سال ۲۰۲۶ در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    ارزون ترین خودروی برقی آمریکا که احتمالاً بتونه عنوان یکی از پرفروش ترین ماشین برقی آمریکا رو در سال ۲۰۲۴ کسب کنه

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. امین

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (630 ديدگاه)

      سالهاست توی بازار هست فروش مناسبی داره اما نتونسته مثل تسلا جزو پرفروش ها باشه.

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6033 ديدگاه)

        من نگقتم رتبه اول پرفروش ترینا ….. گفتم میتونه یکی از پرفروش ترینا باشه

        موافقم 10
  2. ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4819 ديدگاه)

    خوش رخی طراحی خوب داره

    موافقم 11
  3. کیان

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    دم نیسان واقعا گرم، موقعی ک کسی اصلا نمیدونست خودروی تمام برقی چیه، این محصول با تیراژ قابل توجه در حال ساخت و تولید بوده.
    اول نیسان بوده بعدش پیشرو بودن !!!

    موافقم 10
    1. datsun

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3891 ديدگاه)

      نیسان لیف در واقع اولین خودرو الکتریکی تولید انبوه بود که در سراسر دنیا عرضه شد درسته قبل لیف هم ماشینهای الکتریکی تولید انبوهی بود ولی در تیراژ کم و در بازار بخصوص عرضه میشدن مثله جنرالev1 که بعد هم تمام ev1 های فروخته شده توسط خوده جنرال خریداری شد و خودش اوراق کرد حتی خود نیسان هم تو بازار ژاپن دهه ۴۰ خودرو الکتریکی تاما رو تولید انبوه و عرضه میکرد،

  4. پیام۲

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (276 ديدگاه)

    آره داتسونه خوبیه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  5. 😐

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان فرصت خوبی داشت تا با عرضه ی مدلای برقی دیگه مخصوصا کراس اورای برقی جذاب ، هم تو برقیا سهم بیشتری بگیره هم بازار بزرگی مثل چین رو حفظ کنه
    اما مدیریت وقت ظاهرا خیلی توجهی نکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا