رانندگی با نیسان سنترا، همتای سیلفی در بازار آمریکا

سه‌شنبه 4 دی 1403 - 03:30
مطالعه 5 دقیقه
2025-nissan-sentra-review
خودرویی که با نام سیلفی توسط سه شرکت مختلف به کشورمان وارد شده است، در بازار آمریکا با نام سنترا عرضه می‌شود.
تبلیغات

سیلفی یکی از محصولات نیسان است که این روزها زیاد نام آن را می‌شنویم زیرا توسط سه شرکت نامی خودرو، آمیتیس خودرو و پارس‌خودرو به کشورمان وارد شده است. هرچند سیلفی از راه چین به ایران آمده است ولی این خودرو یکی از محصولات جهانی نیسان به‌حساب می‌آید و در بازار آمریکا با نام سنترا عرضه می‌شود. سنترا سدان کامپکت مقرون‌به‌صرفه و جذابی با پیشرانهٔ چهار سیلندر کم‌استهلاک و کابین کاربردی است که با قیمت پایهٔ 22,730 دلار، یکی از ارزان‌ترین خودروهای این سگمنت محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید:

نمونهٔ آزمایشی ما از تیپ میان ردهٔ SV با چند آپشن است ولی هنوز هم قیمت معقول 28 هزار دلاری دارد. پیشرانهٔ 2 لیتری این ماشین 149 اسب بخار قدرت و 198 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی آن توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این در حالی است که سیلفی وارداتی نامی خودرو و آمیتیس خودرو در کشورمان به قوای محرکهٔ هیبرید ژنراتوری e-Power با 136 اسب بخار قدرت مجهز هستند و سیلفی وارداتی پارس‌خودرو از پیشرانهٔ 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 133 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

رانندگی با سنترا هرگز هیجان‌انگیز نیست ولی موتور برای سرعت بخشیدن به این سدان کامپکت قدرت کافی دارد، شاسی متعادل است و ترمزها عملکرد خوبی دارند. از سوی دیگر اما فرمان خیلی نرم است، گیربکس CVT باعث می‌شود موتور با صدای یکنواخت و خسته‌کننده‌ای کار کند و شتاب گیری خودرو به نرمی انجام نمی‌گیرد درحالی‌که کرولا و سیویک از همه لحاظ سرحال‌تر هستند. سیستم استارت استاپ که برای مدل 2025 به سنترا اضافه شده، مصرف سوخت خودرو را به 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر در شهر، 5.9 لیتر در جاده و 6.9 لیتر در سیکل ترکیبی کاهش داده است. بااین‌حال، سنترا یکی از معدود خودروهای این کلاس در آمریکا محسوب می‌شود که فاقد نسخهٔ هیبریدی است.

سنترا برای مدل 2024 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که البته این فیس‌لیفت پیش‌تر در سال 2023 با سیلفی در چین معرفی شده بود. به لطف این تغییرات، سنترا با عناصر ظاهری تیز و خطوط شارپ، در قیاس با دیگر سدان‌های کامپکت بازار خودروی جذابی به نظر می‌رسد. رینگ‌های 17 اینچی سفارشی در این تیپ هم شیک و زیبا به نظر می‌رسند. سنترا SV به‌صورت استاندارد با صندلی‌های پارچه‌ای مشکی عرضه می‌شود ولی پکیج سفارشی 2,620 دلاری پریمیوم، داشبورد، رو دری‌ها و صندلی‌ها را با چرم کرمی واقعی می‌پوشاند و کابین خودرو را لوکس‌تر جلوه می‌دهد. همچنین صندلی راننده هم از تنظیم برقی شش جهته برخوردار است.

از صدای یکنواخت و کسل‌کنندهٔ موتور که به خاطر گیربکس CVT ایجاد می‌شود و همین‌طور کمی سروصدای جاده که بگذریم، کابین سنترا مکان راحتی برای پیمایش‌های طولانی خواهد بود. صندلی‌ها نرم هستند و حمایت خوبی از بدن دارند درحالی‌که برای هر پنج سرنشین فضای زیادی وجود خواهد داشت. نمایشگر لمسی 8 اینچی خودرو به‌صورت استاندارد با اپل کارپلی و اندروید اتو همراه است و یک نمایشگر 7 اینچی هم داخل صفحه آمپر برای نمایش عملکردهای مهم تعبیه شده است.

سنترا به‌صورت استاندارد از پکیج ایمنی Safety Shield 360 نیسان بهره می‌برد که شامل مواردی مثل ترمز اضطراری خودکار در جلو و عقب، سیستم پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و کروز کنترل می‌شود. متأسفانه اما نیسان سیستم ایمنی پیشرفته‌تر ProPilot خود که در محصولات جدیدتر و ارزان‌تری مثل کیکس وجود دارد را برای سنترا ارائه نمی‌کند. بااین‌حال، برای کسانی که خواهان یک خودروی مسافرتی بی‌دردسر هستند که مصرف سوخت عالی و قیمت مناسبی داشته باشد، سنترا یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. البته این ماشین رانندگی هیجان‌انگیزی ندارد و در تیپ‌های SV و SR نسبت به چیزی که ارائه می‌کند کمی گران است ولی به‌طورکلی، آنچه را که باید یک سدان کامپکت انجام دهد به‌خوبی انجام می‌دهد.

مزایا

  • قیمت مناسب
  • مصرف سوخت پایین
  • ظاهر جذاب

معایب

  • سروصدای زیاد جاده
  • قیمت غیرقابل‌توجیه تیپ‌های بالایی
  • فرمان خیلی نرم
کپی لینک

مشخصات فنی

Nissan Sentra 2025

پیشرانه

2 لیتری 4 سیلندر

قدرت

149 اسب بخار

گشتاور

198 نیوتن متر

گیربکس

CVT

محور محرک

جلو

وزن

1378 کیلوگرم

مصرف سوخت

6.9 لیتر ترکیبی

حجم صندوق بار

405 لیتر

قیمت پایه

22,730 دلار

قیمت تست‌شده

28,035 دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.