نیسان

معرفی رسمی نسل جدید نیسان لیف با تحول طراحی و شعاع حرکتی بیشتر

نسل جدید نیسان لیف به کراس‌اووری با طراحی متمایز تبدیل شده و با شعاع حرکتی حداکثر ۴۹۰ کیلومتر راهی بازار خواهد شد.

پانزده سال پیش، نیسان در خط مقدم توسعه خودروهای الکتریکی قرار داشت. این شرکت در اواسط سال ۲۰۰۹ و درحالی‌که اقتصاد جهانی در حال بهبود از رکود بزرگ بود، از لیف رونمایی کرد. این خودرو در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه با برد ۱۲۰ کیلومتر وارد بازار شد؛ اما از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی رخ داده و نیسان برای مدل ۲۰۲۶ لیف، تغییرات چشمگیری را برای این خودروی الکتریکی مقرون‌به‌صرفه اعمال کرده است.

نیسان از اواخر مارس جزئیاتی از لیف جدید را منتشر کرده بود اما حالا اطلاعات کاملی درباره این شاسی‌بلند کامپکت در دسترس است. این خودرو در چهار تیپ S، S+، SV+ و Platinum+ عرضه خواهد شد. تیپ‌های + مجهز به موتور الکتریکی ۲۱۴ اسب بخار با گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر هستند. این موتور با باتری لیتیوم یونی خنک‌شونده با مایع و ظرفیت ۷۵ کیلووات ساعت همراه است. تیپ پایه S از باتری کوچک‌تر ۵۲ کیلووات ساعت و موتوری با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۴۵ نیوتن متر استفاده می‌کند. نیسان اعلام کرده این پیشرانه تا بهار ۲۰۲۶ در دسترس نخواهد بود اما سایر تیپ‌ها از پاییز امسال به نمایندگی‌ها می‌رسند.

نیسان لیف S+ مدل ۲۰۲۶ با هر بار شارژ تا ۴۹۰ کیلومتر برد دارد که بسیار بیشتر از برد ۳۴۰ کیلومتری نسل قبلی است. تیپ Platinum+ که به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۹ اینچی عرضه می‌شود، تا ۴۱۵ کیلومتر برد دارد. رینگ‌های ۱۸ اینچی برای سایر تیپ‌ها استاندارد هستند. تیپ SV+ دارای برد ۴۶۵ کیلومتری است، درحالی‌که برد تیپ پایه S هنوز مشخص نشده است. لیف جدید مجهز به دو درگاه شارژ است که شامل درگاه NACS سازگار با شارژرهای تسلا در سمت سرنشین و درگاه J1772 در سمت دیگر می‌شود. این خودرو می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۳۵ دقیقه شارژ شود. پمپ حرارتی به‌صورت استاندارد در دو تیپ برتر ارائه شده و گرم‌کن باتری به‌عنوان آپشن در دسترس است.

در داخل کابین، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر در تیپ‌های S و S+ به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. تیپ‌های بالاتر به دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی مجهز هستند و اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم در تمام مدل‌های لیف استاندارد هستند. خریداران تیپ Platinum+ از سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو و نمایشگر هدآپ به‌صورت استاندارد برخوردار خواهند شد. سیستم کمک‌راننده ProPilot Assist نیسان به همراه فناوری‌های ایمنی دیگر مانند هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار، هشدار خروج از خط و… در تمام تیپ‌ها استاندارد است.

نیسان هنوز قیمت نسل جدید لیف ۲۰۲۶ را اعلام نکرده اما طبق گفته‌ها، قیمت پایهٔ این خودرو از حدود ۳۰ هزار دلار شروع خواهد که می‌تواند گران‌تر از نسل قبلی باشد. البته لیف جدید یک شاسی‌بلند کامپکت واقعی و بزرگ‌تر از نسل قبلی است و بنابراین خریداران باید انتظار قیمت بالاتری داشته باشند. عامل دیگری که می‌تواند بر قیمت لیف تأثیر بگذارد، تعرفه‌ها هستند. نیسان اعلام کرده که این خودروی الکتریکی جدید در کارخانه توچیگی ژاپن تولید خواهد شد که آن را مشمول تعرفه وارداتی ۲۵ درصدی می‌کند. این موضوع می‌تواند هزاران دلار به قیمت نهایی اضافه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. اراز

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    نمی دونم چرا چراغ های پشت ماشین ادمو یاد ری را می اندازه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  2. AMANTE

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1927 ديدگاه)

    طراحی اون قسمت بالا نازکه چراغ روز من رو یاد فونیکس FX انداخت.
    جالبه توی طراحی از گذشته هم الهام گرفتن و چراغ های عقب به مدل 300ZX شبیه هست.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  3. Souls_Master

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (204 ديدگاه)

    چه رنگ خوشگلی داره😍

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. 2646.1

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (66 ديدگاه)

    یه ماشین فوق العاده از نیسان. با تمام وجود آرزو می کنم کمپانی نیسان از بحران فعلی خارج بشه و به روزهای اوج برگرده.

    از دید من نیسان و میتسوبیشی کمپانی فوق العاده ای بودند که ایده آل گرایی و تکنولوژی فوق العاده بالاشون، باعث شکست شون شد.

    فارغ از بحران مالی سال های 2000، عجله مدیران رنو برای عرضه زودهنگام گیربکس CVT باعث وضعیت فعلی این شرکت شده است.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  5. AHMADREZA

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (873 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای هستش مخصوصن با این رنگ بسیار زیبا و جذاب
    فقط نمی دونم چرا این چراغ های عقبش به بقیه ماشین نمیخوره اصلا نمیشه جلو و عقب این ماشین رو باهم یکی دونست
    اصلا یه ایالت جداس
    یه حکم دیگه ای میکنه برای خودش

  6. حامد

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    کاربرد گرمکن باطری چیه که آپشن حساب میشه

    1. ۲۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6558 ديدگاه)

      باتری یخ میزنه تو هوای سرد عربستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا