مقایسهٔ نسل جدید و قدیم نیسان لیف

دوشنبه 27 شهریور 1396 - 13:30
مطالعه 5 دقیقه
Nissan-Leaf-Old-VS-New
با عرضهٔ خودروهای الکتریکی بیشتری به بازار، نیسان لیف هم‌اکنون در بخش خودروهای الکتریکی دوربُرد کار سختی را در پیش دارد چراکه باید با خودروهایی...
تبلیغات

با عرضهٔ خودروهای الکتریکی بیشتری به بازار، نیسان لیف هم‌اکنون در بخش خودروهای الکتریکی دوربُرد کار سختی را در پیش دارد چراکه باید با خودروهایی چون شورلت بولت و تسلا مدل 3 به رقابت بپردازد؛ اما بااین‌حال نسل جدید لیف در تلاش است که با تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته، بُرد افزایش‌یافته و طراحی اسپرت در این رقابت پیروز گردد. حال قصد داریم در این مطلب با مقایسهٔ نسل اول و دوم این هاچ‌بک تمام الکتریکی ژاپنی به تغییرات آن نگاهی داشته باشیم.

طراحی جلو

لیف جدید در جلو عصبانی‌تر از نسل قبلی خود به نظر می‌رسد. در اینجا چراغ‌های بزرگ و محدب قبلی با نمونه‌هایی کشیده و زاویه‌دار جایگزین شده‌اند که در آن‌ها از LED هم استفاده شده است. لیف جدید همچنین از جلوپنجرهٔ سنتی V شکل نیسان هم سود می‌برد که مشابه دیگر محصولات این شرکت است اما برای نشان دادن الکتریکی بودن خودرو، در این جلوپنجرهٔ تریم آبی‌رنگ کار شده است. در کاپوت نیز خطوط برجسته‌ای طراحی شده که به لیف 2018 نمای بسیار جذاب‌تری بخشیده است. پورت شارژ خودرو نیز در مکانی بالاتر قرار گرفته و 45 درجه زاویهٔ صاف‌تری پیدا کرده تا دسترسی به آن آسان‌تر گردد.

طراحی جانبی

عنصر طراحی سقف شناور به نسل جدید لیف کمک کرده که در پروفیل جانبی به دیگر محصولات نیسان نزدیک گردد. خط شانهٔ زاویه‌دار و طراحی جدید رکاب نیز موجب اسپرت‌تر شدن نمای جانبی این خودرو گردیده است. همچنین برای لیف جدید رینگ‌های جدیدی با طراحی آئرودینامیک در نظر گرفته شده که به کاهش ضریب آئرودینامیک آن کمک کرده است. علاوه بر این، در برخی تیپ‌ها، لیف در سقف و آینه‌های جانبی از رنگ متضاد آبی برخوردار خواهد بود.

طراحی عقب

در نسل دوم لیف، چراغ‌های کشیده و نازک نسل قبلی با نمونه‌های جدید بومرنگ شکلی جایگزین شده‌اند که به چراغ‌های عقب مورانو و 370Z شباهت دارند. علاوه بر این، یک اسپویلر یکپارچه هم در بالای درِ صندوق قرار گرفته و همانند ب‌ام‌و i30، قاب شیشهٔ عقب به همراه بخش پایینی آن روی درِ صندوق به رنگ مشکی درآمده است. در زیر سپر عقب هم یک دیفیوزر تعبیه شده که نه‌تنها نمای تهاجمی‌تری به لیف 2018 بخشیده است که در کاهش ضریب آئرودینامیک آن‌ها نقش دارد.

طراحی داخلی

برخلاف بیرون، طراحی داخلی لیف جدید چندان از نسل قبلی فاصله نگرفته است؛ بنابراین در اینجا همچنان عناصر آشنایی مانند شیفتر دایره‌ای دنده، تریم آبی و کنترلرهای تهویه به چشم می‌خورد؛ اما بااین‌حال در کابین لیف جدید عناصر جدیدی هم بکار رفته که شامل یک صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی مرکزی، غربیلک فرمان D شکل، دوخت آبی صندلی‌ها و صفحه آمپر جدید می‌شود. علاوه بر این، در کابین نسل دوم لیف رنگ خاکستری مات با تریم مشکی بکار رفته و برای ارائهٔ احساسی بهتر، از متریال باکیفیت‌تری استفاده شده است. در جلوی راننده، یک سرعت‌سنج آنالوگ به همراه نمایشگری دیجیتال برای ارائهٔ اطلاعات مختلف تعبیه شده درحالی‌که طراحی متفاوت جا لیوانی‌ها، امکان قرار دادن یک گوسی تلفن همراه هوشمند را در کنار خروجی برق 12 ولت و پورت USB به‌راحتی فراهم کرده است.

مشخصات فنی

نسل جدید لیف درحالی‌که 690 دلار قیمت کمتری نسبت به نسل قبلی خود دارد، 70 کیلومتر بُرد بیشتری ارائه می‌کند که بُرد کلی آن‌ها به حدود 240 کیلومتر می‌رساند. این خودرو به باطری‌های بزرگ‌تر 40 کیلووات ساعتی مجهز شده و موتور الکتریکی آن‌ها 40 اسب بخار قدرت و 66 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید می‌کند اما از لحاظ وزن تغییر چندانی با سلف خود نداشته است.

 

 

نیسان لیف نسل اول

نیسان لیف نسل دوم

بُرد

170 کیلومتر

240 کیلومتر

قیمت پایه

30,680 دلار

29,990 دلار

ظرفیت باطری

30 کیلووات ساعت

40 کیلووات ساعت

قدرت

107 اسب بخار

147 اسب بخار

گشتاور

253 نیوتن متر

320 نیوتن متر

فاصلهٔ محوری

2.70 متر

2.70 متر

طول

4.44 متر

4.48 متر

وزن

2009 کیلوگرم

2019 کیلوگرم

 

منبع: Motor1

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.