این خودروها باید با شورولت کلرادو، جی ام سی کانیون و البته تویوتا تاکومای محبوب رقابت کنند. البته این خودروها تنها پیکاپ های میان سایز بازار نیستند زیرا نیسان فرونتیر نیز در بازار حضور داشته ولی بیش از 10 سال است که بهروزرسانی چشمگیری نداشته است.
نیسان برنامههای خود برای معرفی نسل جدید فرونتیر را در پاییز سال 2017 اعلام کرد و به نظر میرسد خیلی نباید منتظر این خودرو باشیم. معاون ارشد نیسان در بخش طراحی تأیید کرده کارها روی این پیکاپ تقریباً به پایان رسیده است. معاون برنامهریزی تولید نیسان نیز به اتوبلاگ اعلام کرده فرونتیر بازطراحی شده به زودی وارد بازار خواهد شد.
هنوز صحبتی دربارهی زمان عرضهی این خودرو نشده اما نیسان قبلاً تأیید کرده نسل جدید فرونتیر در تأسیسات کانتون میسیسیپی تولید خواهد شد. فعلاً جزئیات زیادی از پیکاپ جدید نیسان در دست نیست اما مقامات این برند اعلام کردهاند فرونتیر با پیشرانهی 6 سیلندر جدیدی که نهایتاً در تایتان هم نصب خواهد شد وارد بازار میشود.
این افراد همچنین گفتهاند نیسان حساب ویژهای روی فرونتیر جدید باز کرده و احتمالاً آن را بهصورت استاندارد با پیشرانه 4 سیلندر عرضه خواهد کرد. البته احتمال عرضه این پیکاپ با پیشرانه دیزلی کم است.
نیسان در سال 2014 و زمان معرفی کانسپت فرونتیر دیزل رانر به احتمال تولید این پیکاپ با پیشرانهی دیزلی اشاره کرده بود. آن کانسپت به پیشرانهی 4 سیلندر 2.8 لیتری دیزلی با قدرت حدود 200 اسب بخار و گشتاور 474 نیوتون متر مجهز بود.
اگرچه مشخص نیست که فرونتیر جدید با پیشرانه دیزلی عرضه خواهد شد یا خیر اما جایگزینهای زیادی در صورت عدم ارائه این پیشرانه وجود دارد. جدای از شورولت کلرادو و جی ام سی کانیون فعلی که با پیشرانهی دیزلی 2.8 لیتری دورامکس 181 اسبی عرضه میشوند، جیپ گلادیاتور دیزلی هم در سال 2020 معرفی خواهد شد. این خودرو دارای پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری اکودیزل با قدرت 260 اسب بخار و گشتاور 598 نیوتون متر خواهد بود.
توضیح: تصاویر مربوط به نسل فعلی فرونتیر میباشند.