پسازاینکه پیکاپ نیسان ناوارا پلتفرم و شالودهٔ خود را به رنو آلاسکان و مرسدس بنز X کلاس قرض داد، حالا خود برای مدل 2020 چند ارتقاء و بهروزرسانی را تجربه کرده است. این پیکاپ یکتن ژاپنی هنوز هم از همان پیشرانهٔ 2.3 لیتری چهار سیلندر توربودیزل قبلی استفاده میکند که در دو نسخهٔ 160 و 190 اسب بخاری ارائه میشود اما حالا نسخهٔ ضعیفتر این موتور به دو توربوشارژر مجهز شده که گشتاور آنرا با 22 نیوتن متر افزایش به 425 نیوتن متر رسانده است. علاوه بر این، هردو نسخهٔ این موتور در حال حاضر با استانداردهای آلایندگی یورو 6d-temp مطابقت پیدا کردهاند.
یکی دیگر از بهروزرسانیهای ناوارا مدل 2020 ارائهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی کاملاً جدید با ضرایب بلندتر است. علاوه بر این، ترمزهای کاسهای عقب با نمونههای دیسکی جایگزین شده و دیسکهای ترمز جلو هم بزرگتر شدهاند. در همین حال، سیستم تعلیق چند اتصالی عقب به کمکفنرهای دومرحلهای جدیدی مجهز شده که در تمامی مدلها بهصورت استاندارد ارائه میشود درحالیکه ارتفاع عقب خودرو 25 میلیمتر افزایش یافته و ظرفیت بار نیز تا 45 کیلوگرم بیشتر شده است.
بهروزرسانیهای بیرونی ناوارا اما جزئی بوده و صرفاً شامل چراغهای جلوی LED و رینگهای جدید 17 و 18 اینچی میشود. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید با نمایشگر هشت اینچی نیز تنها تغییری است که در داخل ناوارا مدل 2020 صورت گرفته است. این سیستم که از تیپ N-Connecta بهصورت استاندارد ارائه میشود، به کارپلی اپل مجهز است و امکان دسترسی به قسمتهای مختلف خودرو را برای مالک فراهم میکند. با استفاده از این سیستم، راننده میتواند سطح مایعات خودرو را بررسی کند، درها را باز و بسته کند و قبل از حرکت، مقصد را در سیستم ناوبری وارد کند.
قیمت نسخهٔ بروز شدهٔ نیسان ناوارا در بریتانیا برای مدل شاسی وانت یکونیم کابین با سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس شش سرعتهٔ دستی جدید از 21,850 پوند آغاز میشود اما کسانی که خواهان بالاترین مدل این پیکاپ ژاپنی یعنی مدل N-Guard دو کابین با سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک هستند باید حداقل 31,125 پوند پرداخت کنند.