نیسان 370Z، محبوب‌ترین کوپهٔ کوچک به انتخاب مخاطبین پدال

جمعه 28 تیر 1398 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Nissan-370Z_Nismo-2015-1024
در سری مطالب نتایج دوئل‌ها، گروه‌های سدان‌ها را به‌طور کامل بررسی کرده و پشت سر گذاشتیم و حالا نوبت به کوپه‌ها رسیده است. اولین گروهی که در این...
تبلیغات

در سری مطالب نتایج دوئل‌ها، گروه‌های سدان‌ها را به‌طور کامل بررسی کرده و پشت سر گذاشتیم و حالا نوبت به کوپه‌ها رسیده است. اولین گروهی که در این بخش به آن می‌پردازیم گروه کوپه‌های کوچک است. این‌ها کوپه‌های جمع‌وجوری هستند که هرچند عمدتاً قدرت چندان زیادی ندارند اما لذت رانندگی بالایی را با قیمت مناسب در اختیار راننده قرار می‌دهند. برخلاف کوپه‌های بزرگ‌تر، بسیاری از کوپه‌های کوچک بر اساس پلت‌فرم هاچ‌بک‌ها یا سدان‌های کامپکت ساخته شده و دیفرانسیل جلو هستند. در رقابت‌های پدال در این گروه دوازده شرکت‌کننده حضور داشتند که عبارت‌اند از:

فیات 124

مزدا MX-5

هیوندای ولوستر

فولکس‌واگن شیراکو

کیا سراتو کوپ

هوندا سیویک کوپه

تویوتا GT86

نیسان 370Z

آئودی TT

ب‌ام‌و سری 2

سایون tC

فولکس‌واگن بیتل

این دوازده کوپهٔ کوچک در مرحلهٔ مقدماتی طی شش دوئل باهم به رقابت پرداختند و از این طریق از بین آن‌ها شش شرکت‌کننده خود را به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی رساندند. این ماشین‌ها به شرح زیرند:

هوندا سیویک کوپه

مزدا MX-5

آئودی TT

فولکس‌واگن بیتل

فولکس‌واگن شیراکو

نیسان 370Z

در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، خودروها بار دیگر باهم به رقابت پرداختند و بدین ترتیب سه کوپهٔ کوچک راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند اما چون تعداد آن‌ها فرد بود، باید خودرویی که در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آن‌ها اضافه می‌شد. این خودرو هوندا سیویک کوپه بود که به سه خودروی پیروز پیوست و به مرحلهٔ بعد راه یافت. در مرحلهٔ نیمه‌نهایی نیز با برگزاری دو دوئل نهایتاً نیسان 370Z و مزدا MX-5 به‌عنوان فینالیست‌های گروه کوپه‌های کوچک انتخاب شده و جواز حضور در مرحلهٔ نهایی را دریافت کردند.

در آخرین دوئل گروه کوپه‌های کوچک که بین دو رقیب ژاپنی برگزار شد، مجموعاً تعداد 1211 رأی به ثبت رسیده که 370Z با دریافت 743 عدد از آن‌ها و کسب 61 درصد از کل آراء، پیروز شده و به‌عنوان محبوب‌ترین کوپهٔ کوچک دست پیدا کرد درحالی‌که MX-5 با دریافت 468 رأی باید به‌عنوان نایب‌قهرمانی اکتفا کند. نیسان 370Z اما برای اینکه به این جایگاه برسد سه رقیب هم‌وطن و یک رقیب آلمانی را مغلوب کرده است به‌گونه‌ای که در مرحلهٔ مقدماتی در برابر تویوتا GT86 قرار گرفت، در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی فولکس‌واگن شیراکو را از سر راه برداشت و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی هم با هوندا سیویک کوپه به رقابت پرداخت.

 

رقبای نیسان 370Z در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی

تویوتا GT86

72

یک‌چهارم نهایی

فولکس‌واگن شیراکو

69

نیمه‌نهایی

هوندا سیویک کوپه

70

نهایی

مزدا MX-5

61

 

پیشینهٔ کوپه‌های سری Z نیسان به سال 1969 و مدل 240Z بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون این کوپهٔ محبوب و افسانه‌ای تقریباً بی‌وقفه تولید شد و به یکی از محصولات مشهور و نمادین نیسان مبدل گشت. سری Z هم‌اکنون در نسل ششم قرار دارد که با نام 370Z نام دارد، در سال 2009 به بازار آمد و همچنان در حال تولید است. این نسل روی پلت‌فرم FM نیسان مشترک با اینفینیتی Q60 ساخته شده و با یک پیشرانهٔ 3.7 لیتری V6 تنفس طبیعی با 330 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود. البته نسخهٔ نیسمو هم برای 370Z ارائه می‌شود که در آن نسخه خروجی پیشرانه به 355 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند. این روزها 370Z کاملاً سالخورده شده و نیسان باید به فکر نسل جدید آن باشد.

 

مشخصات فنی

پیشرانه

3.7 لیتری V6

قدرت

330 اسب بخار

گشتاور

365 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

محور محرک

عقب

شتاب صفرتاصد

5.2 ثانیه

حداکثر سرعت

250 کیلومتر/ساعت

طول

4,240 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,550 میلی‌متر

وزن

1510 کیلوگرم

مصرف سوخت

11.7 لیتر ترکیبی

قیمت

30,885 دلار

 

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.