نیسان ژاپن سال 2019 با ضعف در آمریکا پشت سر گذاشت و فروش ماه سپتامبر آن نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن حدود یکسوم کاهش داشته است. این خودروساز اعلام کرد فروش ماه دسامبر آن به 43939 دستگاه کاهش یافته که نشان از افت شدید 29.5 درصدی میباشد. خود برند نیسان کاهش فروش 28.4 درصدی در این ماه داشته و این میزان افت برای برند لوکس اینفینیتی 37.8 درصد گزارش شده است.
نیسان اصلاً سال خوبی را در آمریکا تجربه نکرد و کل فروش سال 2019 آن کاهش 9.9 درصدی داشت. برند نیسان کاهش فروش 8.7 درصدی و برند اینفینیتی نیز افت فروش 21.1 درصدی را تجربه کردهاند.
عملکرد نیسان آمریکا یک ماه پیش از دسامبر هم چنگی به دل نزده و افت 15.9 درصدی داشته است. تمامی خودروهای سواری برند نیسان در ماه دسامبر به جزو آرمادا و آلتیما با کاهش فروش روبرو بودهاند. آرمادا افزایش فروش 3.2 درصدی داشته و میزان فروش آن به 2967 دستگاه رسیده است. افزایش فروش 12.1 درصدی آلتیما نیز به معنی راه یافتن این خودرو به خانه 19132 نفر از آمریکاییها بوده است.
نیسان آلتیما برای مدل سال 2019 خود کاملاً نونوار شده و با پیشرانه 4 سیلندر توربویی که قابلیت کمپرس متغیر دارد عرضه شده است. این پیشرانه که جزو بهترین پیشرانههای سال نیز بوده در کراس اوور اینفینیتی QX50 نیز نصب شده هرچند کمکی به افزایش فروش آن نکرده است.
اگرچه فروش آلتیما در دسامبر سال 2019 افزایش داشته اما فروش کل سال آن تغییر خاصی نسبت به سال پیش از آن نداشته و تنها 37 دستگاه فروش بیشتر نسبت به سال 2018 را تجربه کرده است.
مهمترین دلیل افت فروش برند نیسان در سال پیش به سنترا با فروش 28428 دستگاهی و روگ با فروش 61663 دستگاهی مربوط میشود که هر دو افت محسوسی داشتهاند.
کراس اوور کوچک نیسان کیکس نقطه روشن سبد محصولات این برند بوده و فروش آن حدود 150 درصد افزایش یافته و به 58193 دستگاه رسیده است. نیسان در بحث سهام نیز جزو بدترین خودروسازان سال 2019 بوده و هر سهم این خودروساز در طول سال افت 27.7 درصدی داشته است. یکی از دلایل این عملکرد منفی جریانهای مربوط به دستگیری کارلوس گوسن میباشد.