نیسان به دنبال کاهش شدید هزینه‌ها و حذف برند داتسون

پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 07:30
مطالعه 2 دقیقه
nissan-planning-cuts-and-ditching-datsun-2
بنا به گفته‌ی یک منبع مطلع که از استراتژی مالی نیسان آگاه است، این خودروساز ژاپنی در حال برنامه‌ریزی برای کاهش حدود 2.8 میلیارد دلاری هزینه‌های...
تبلیغات

بنا به گفته‌ی یک منبع مطلع که از استراتژی مالی نیسان آگاه است، این خودروساز ژاپنی در حال برنامه‌ریزی برای کاهش حدود 2.8 میلیارد دلاری هزینه‌های خود است.

این برنامه کاهش هزینه‌ها طبق گفته‌ها بخشی از برنامه‌ای سه‌ساله است که هم‌زمان با انتشار نتایج مالی شرکت در 28 می اعلام خواهد شد.

دیگر تصمیم بزرگ نیسان خارج کردن برند داتسون از بازار و همچنین تعطیل کردن خط تولید خود در اندونزی خواهد بود. ژاپنی‌ها همچنین به دنبال کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها با اتخاذ تصمیماتی همچون محدود کردن فعالیت‌های بازاریابی و تحقیقاتی خواهند بود.

البته برای نهایی شدن این تصمیمات هیئت‌مدیره نیسان باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و ممکن است برخی از آن‌ها تغییر یابد.

سخنگوی نیسان گفته است:

ما برنامه میان‌مدت اصلاح شده خود را همراه با نتایج مالی سال 2019 در 28 می منتشر خواهیم کرد. فعلاً هیچ‌گونه پاسخی برای این اطلاعات منتشر شده نداریم.

ارزش سهام نیسان در سال جاری میلادی بیش از 40 درصد کاهش یافته و این رقم بیشتر از افت سهام تویوتا و هونداست.

اما درباره برند داتسون باید گفت اگرچه این برند سطح پایین بیشتر در کشورهایی همچون هند حضور دارد اما نیسان می‌خواهد روی بازارهای آمریکا، چین و ژاپن تمرکز کرده و تحولاتی را در برند لوکس اینفینیتی به وجود آورد.

این برند در اروپا همچنان به اتحاد با رنو تکیه خواهد کرد و عمده تمرکزش روی فروش کراس اوورها و خودروهای الکتریکی خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.