پس از 17 سال، سرانجام نسل جدید نیسان فرونتیر رسماً معرفی شد
نسل کنونی نیسان فرونتیر یکی از سالخوردهترین خودروهای بازار محسوب میشود زیرا در اواخر اولین دورهٔ ریاست جمهوری جورج بوش به بازار آمد! از آن زمان، بخش پیکاپهای میان سایز بیشتر از سیاستهای آمریکا تغییر کرده و این خودروها بسیار محبوبتر از قبل شدهاند زیرا حالا از پیکاپهای میان سایز بهعنوان خودروهای خانوادگی و همینطور خودروهای کار و آفرود استفاده میشود. در این بازار رقابتی، فرونتیر سالخورده حرفی برای گفتن نداشت اما جای نگرانی نیست چون حالا بالاخره نسل جدید این پیکاپ ژاپنی رسماً رونمایی شده است.
فرونتیر جدید که پس از حدود 17 سال به بازار خواهد آمد، بهروزرسانیهای بزرگی را در بیرون، داخل و تکنولوژی تجربه کرده است. در سینهٔ این پیکاپ جدید همان پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 جدید قرار گرفته که سال گذشته همراه با یک گیربکس نُه سرعتهٔ جدید برای نسل قبلی فرونتیر ارائه شد. این موتور با 310 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور، برای این کلاس کاملاً کافی و مناسب خواهد بود. مصرف سوخت فرونتیر جدید هنوز بهطور دقیق مشخص نیست اما به گفتهٔ نیسان، اگر مصرف آن از 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر (ترکیبی) نسل قبلی بهتر نباشد، حداقل مشابه آن خواهد بود.
نسل جدید فرونتیر در بیرون بهگونهای طراحی شده که تا حد ممکن خشن و آفرودی بنتر برسد. به همین دلیل، بسیاری از عناصر طراحی این پیکاپ جدید با الهام از پیکاپ نیسان هاردبوی دهههای 80 و 90 طراحی شده زیرا آن پیکاپ به خاطر قابلیتهای آفرود مشهور شده بود و نیسان میخواهد از این ویژگی در پیکاپ جدید خود استفاده کند. در همین حال، فرونتیر جدید با جلوپنجره و چراغهای جلوی خاص خود، در همان نگاه اول بلافاصله نشان میدهد که یک نیسان است.
هرچند طول نسل جدید فرونتیر 127 میلیمتر نسبت به قبل بیشتر شده اما نیسان نمیخواسته پیکاپ جدید خود را خیلی بزرگتر کند. به همین دلیل، با اینکه شاسی فرونتیر جدید کاملاً از نو مهندسی شده و طول آن افزایش پیدا کرده اما فاصلهٔ محوری پیکاپ نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است. در همین حال، با استفاده از میلههای تثبیتکنندهٔ بزرگتر در جلو و عقب، از بادیرول پیکاپ کاسته شده است.
نیسان همچنین به افزایش راحتی فرونتیر هم توجه داشته و به همین دلیل آنرا به صندلیهای Zero Gravity خود مجهز کرده که در رانندگیهای طولانیمدت راحتتر هستند. این صندلیها بهصورت استاندارد با نمایشگر لمسی 9 اینچی جدید با اپل کارپلی و اندروید اتو و همینطور نمایشگری 7 اینچی در صفحه آمپر همراه شدهاند. در همین حال، در زیر آرنجی مرکزی جلو 3.8 لیتر فضا برای قرار دادن اشیاء وجود دارد که تقریباً دو برابر رقبا است. علاوه بر این، در درهای جلو محفظههای اشیاء 6.5 لیتری و درهای عقب محفظههای 5.7 لیتری تعبیه شده است.
برای فرونتیر جدیدترین تکنولوژیهای ایمنی نیسان هم ارائه شده که ازجملهٔ آنها میتوان به دوربین دید 360 درجه و پکیج ایمنی Safety Shield 360 با ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، هشدار نقاط کور و... اشاره کرد. این پیکاپ جدید در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشود که در هردو نسخه دستیار کمک به آغاز حرکت در سراشیبیها و دستیار کنترل پایین آمدن از شیبها بهصورت استاندارد وجود دارد. در تیپ PRO-4X نیز قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کمکهای آفرود Bilstein و صفحات محافظ زیرین برای محافظت از قسمتهای مهم ارائه میشود.
فرونتیر جدید در جلو به تعلیق دو جناقی مجهز است درحالیکه در عقب آن از محور صلب با فنرهای شمش استفاده شده است. به لطف این ویژگیها، فرونتیر حداکثر میتواند تا 635 کیلوگرم بار را حمل و تا 3 تن را یدک بکشد. این پیکاپ در دو نسخهٔ یکونیم کابین و دو کابین به بازار عرضه خواهد شد و دو طول 1.5 یا 1.8 متر برای قسمت بار آن قابل انتخاب است. انتظار میرود تحویل نسل جدید نیسان فرونتیر به خریداران از تابستان آینده آغاز شود.