رؤیت پیشرانهٔ V6 توئین توربوی اینفینیتی زیر کاپوت نیسان Z پروتو
نیسان پاییز گذشته کوپهٔ Z پروتو را معرفی کرد اما در مورد چیزی که زیر کاپوت آن قرار گرفته حرف زیادی نزد. در زمان معرفی این کانسپت در ماه سپتامبر، نیسان صرفاً اعلام کرد که این خودرو به یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو به همراه یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی مجهز خواهد بود که این موتور از پیشرانهٔ 3.7 لیتری V6 تنفس طبیعی 330 اسب بخاری کنونی قویتر خواهد بود. هرچند نیسان مشخصات دقیق پیشرانهٔ نسل جدید کوپهٔ Z خود را اعلام نکرد اما انتظار میرفت این همان پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربوی اینفینیتی Q60 Red Sport 400 باشد که 400 اسب بخار قدرت و 474 نیوتن متر گشتاور دارد.
حال یک کاربر اینستاگرام هنگام بازدید از گالری نیسان در ژاپن موفق شده ببیند زیر کاپوت Z پروتو چه خبر است. همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید، ظاهراً مسئولان گالری در حال تمیز کردن این کانسپت بودهاند و برای زمان کوتاهی کاپوت آنرا بالا دادهاند. در تصاویر میتوانیم برای اولین بار بهطور اجمالی پیشرانهٔ Z پروتو را ببینیم. این موتور بسیار آشنا به نظر میرسد زیرا هرچند کاور منحصربهفردی دارد و روی آن تریم زردرنگ و لوگوی نیسان به چشم میخورد اما قطعات دیگر آن با موتور V6 توئین توربوی اینفینیتی Q60 یکسان هستند.
همانطور که مشاهده میکنید، در موتور Z پروتو دقیقاً مثل موتور Q60 سه درپوش رادیاتور مانند وجود دارد. علاوه بر این، میتوانیم شلنگی را هم ببینیم که دقیقاً به وسط کاور موتور متصل شده و مشابه آن در موتور اینفینیتی هم به چشم میخورد. با توجه به این موارد، کاملاً واضح است که Z پروتو از همان پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربوی اینفینیتی استفاده میکند و این موتور باید در نسخهٔ تولیدی کوپهٔ جدید Z هم مورداستفاده قرار گیرد. بااینحال سؤال اصلی اینجا است که آیا این موتور در نیسان Z جدید تضعیف خواهد شد یا همان 400 اسب بخار قدرت را تولید خواهد کرد؟