آشنایی با فردی که متخصص بوی محصولات صفرکیلومتر نیسان است!

سه‌شنبه 19 بهمن 1400 - 13:30
مطالعه 2 دقیقه
Nissan-1
شاخه‌ای از علوم وجود دارد که به بوی خودروهای جدید می‌پردازد و خودروسازان هم کارشناسان و متخصصانی را برای اطمینان از اینکه پلاستیک‌ها و دیگر متریال...
تبلیغات

شاخه‌ای از علوم وجود دارد که به بوی خودروهای جدید می‌پردازد و خودروسازان هم کارشناسان و متخصصانی را برای اطمینان از اینکه پلاستیک‌ها و دیگر متریال داخل کابین بوی مطلوبی دارند استخدام کرده‌اند. ریونسوکه اینو متخصص بوی نیسان است که به بررسی عطر خودروهای صفرکیلومتر در این شرکت ژاپنی می‌پردازد. همانند دیگر استادکاران صنعت خودرو، اینو بخشی‌هایی همچون سیستم‌های تهویه مطبوع و تغییر بوی داخل خودرو در طول زمان را بررسی می‌کند.

نیسان می‌گوید:

بوهای مختلف از طریق نورون‌های بویایی به مغز می‌رسند و در حافظه و احساسات ما ماندگار می‌شوند و روی آن‌ها اثر می‌گذارند. به همین خاطر است که بوی یک خودرو می‌تواند باعث به یاد آوردن خاطرات مهم شود

این خودروساز ژاپنی همچنین محصولاتش را در معرض نور شدید خورشید، گرما و رطوبت قرار می‌دهد و سپس اینو وارد عمل می‌شود تا چند و چون ماجرا را بررسی کند.

او می‌گوید:

برخی متخصصان روش خاص خود را برای رسیدن به یک معیار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به بوییدن دانه‌های قهوه به منظور تنظیم حس بویایی اشاره کرد. من حس بویایی خود را با بو کردن بازویم در نزدیکی شانه تنظیم می‌کنم. این بویی آشناست به همین خاطر من را برای تشخیص بوهای جدید آماده می‌کند

مدیر بوی نیسان همچنین می‌افزاید:

یک روز پیش از بررسی بوی خودرو تلاش می‌کنم غذاهای دارای سیر و غذاهایی با بوهای قوی را نخورم

از آنجایی که مشتریان در کشورهای مختلف بوهای مختلفی را ترجیح می‌دهند به همین خاطر نیسان تیم‌هایی ویژه در آمریکای شمالی و اروپا برای انجام تست‌های مشابه دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.