آزمون نهایت سرعت نیسان GT-R نیسمو در بزرگراه های آلمان
کارشناسان اتوتاپ NL به تازگی تست شتاب و نهایت سرعت نیسان GT-R نیسمو را در شرایط واقعی انجام دادهاند. این بررسی، نشان میدهد گرانترین خودروی تولیدی نیسان، همچنان یکی از بهترین مدلهای اسپرت ژاپنی در بازار جهانی است.
اولین نمونه از نیسان GT-R سال 2007 رونمایی شد. این محصول بدون تغییر مهم برای بدنه، همچنان توسط کارخانهی نیسان در کامینوکاوا ژاپن تولید میشود. GT-R به دلیل ساختار دودر چهار صندلی و تواناییهای فنی مشابه خودروهای سوپراسپرت، تنها رقیب آسیایی برای پورشه 911 است.
نیسان GT-R امروزی (R35) با طول 4,690 میلیمتر، عرض 1,895 میلیمتر و ارتفاع سقف 1,372 میلیمتر، همراه فاصله محورهای 2,780 میلیمتر، کمی بزرگتر از نسخهی اولیه است. تقویت پیشرانه و نصب امکانات جدید روی این خودرو به مرور زمان اتفاق افتاد اما وزن خالص GT-R همچنان در محدودهی 1750 کیلوگرم باقی ماند.
مدل پایه از GT-R ساخت 2022، پیشرانهی توئین توربوشارژ 3/8 لیتری V6 با قدرت 570 اسب بخار و گشتاور 637 نیوتنمتر دارد. برای این خودرو، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 2/8 ثانیه و نهایت سرعت 315 کیلومتر برساعت ثبت شده است. تمام مدلهای GT-R، مجهز به سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته هستند.
نسخهی نیسمو از GT-R جدید، 600 اسب بخار قدرت و 652 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این محصول از نظر شتاب و نهایت سرعت، تفاوت خاصی با مدل پایه ندارد؛ اما به دلیل بهرمندی از 30 کیلوگرم کاهش وزن و امکانات ویژه برای رانندگی اسپرت، عملکرد بهتری برای مانور ارائه میدهد.
در تست و بررسی کانال اتوتاپ NL یک دستگاه نیسان GT-R نیسمو مدل 2015 استفاده شده است. این خودرو، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 2/7 ثانیه و نهایت سرعت 320 کیلومتر برساعت ثبت میکند.
مدل 2022 از GT-R در بازار جهانی، آستانه قیمت 115 هزار دلار دارد و همراه امکانات اضافی برای نسخهی نیسمو، به قیمت 215 هزار دلار فروخته میشود. در سالهای اخیر دو مدل ترک ادیشن و نیسمو اسپشیال ادیشن هم با قیمتهای 150 و 220 هزار دلار به تولیدات GT-R اضافه شدهاند.