نیسان از جوک هیبریدی 2022 رونمایی کرد

سه‌شنبه 10 اسفند 1400 - 13:59
مطالعه 4 دقیقه
nissan-juke-hybrid-1024
نیسان جوک دیگر در آمریکای شمالی به‌فروش نمی‌رسد؛ مردم این ناحیه از این به بعد تنها قادر به خرید مدل ارزان‌تر کیکس خواهند بود. در اروپا اما داستان...
تبلیغات

نیسان جوک دیگر در آمریکای شمالی به‌فروش نمی‌رسد؛ مردم این ناحیه از این به بعد تنها قادر به خرید مدل ارزان‌تر کیکس خواهند بود. در اروپا اما داستان متفاوت است. جوک فروش خوبی را تجربه می‌کند؛ پس سازنده آن به گسترش طیف موتورهای آن روی آورده و حال آن را با یک موتور هیبریدی کاملا جدید عرضه کرده است. از ابتدای تابستان سال آینده نیز شاهد فروش آن در کنار نیسان قشقایی هیبریدی خواهیم بود.

جوک هیبریدی به یک موتور 1.6 لیتری گازی مجهز است که با دو موتور برقی دیگر همکاری می‌کنند. این درحالی‌است که قشقایی هیبریدی به یک موتور 1.5 لیتری مجهز شده که به‌شکل مستقیم به چرخ‌ها متصل نیست و نیروی برق را برای موتورهای برقی تولید می‌کند. موتور احتراقی جوک 94 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که در نهایت با 49 اسب بخار قدرت موتور برقی، 20 اسب بخار قدرت ژنراتور استارت و باتری 1.2 کیلووات ساعتی همراه می‌شود.

در این خودرو می‌توان بین حالت‌های مختلف موتور یکی را حین رانندگی انتخاب کرد: سری، موازی، سری-موازی هیبریدی. این حالات راندمان موتور را بهبود می‌دهند. نیسان با وجود اینکه جوک را به یک باتری کوچک مجهز ساخته، مدعی است که راننده‌اش توانسته تا 80 درصد مسیر موردنظرشان را با حالت EV در تست فضای شهری بپیماید. جوک هیبریدی با صددرصد شارژ برقی آغاز به‌کار می‌کند و می‌تواند تا 55 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

یکی از جالب‌ترین اجزای موتور جوک هیبریدی جعبه‌دنده آن است. نیسان برای این خودرو از یک جعبه‌دنده خودکار با اصطکاک پایین استفاده کرده که در آن حلقه‌های همگام‌ساز عادی را با سیستم بهتری جایگزین نموده است. نیسان می‌گوید جعبه‌دنده می‌تواند بین چهار دنده موتور احتراقی و دو دنده موتور برقی جابه‌جا شود و باعث ایجاد یک عملکرد «روان، متصل و چابک در پاسخگویی» شود. این شرکت توضیح می‌دهد که سیستم هیبریدی این خودرو اصلا پشت فرمان احساس نمی‌شود و مانند این می‌ماند که راننده درحال سواری یک خودروی تمام برقی است.

تشخیص جوک هیبریدی از جوک معمولی با موتور تمام احتراقی دشوار است. تنها تفاوت‌های ظاهری این دو مدل در جلوپنجره رادیاتور جدید، ورودی‌های کوچکتر هوا، سپر با ارتفاع کمتر، آیرودنامیک بهبودیافته و بالچه کوچک عقب خلاصه می‌شود که به چشم ناآشنا چندان محسوس نیستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.