پیشرفت نیسان Z در مسابقات سوپر GT با عملکردی بهتر از GT-R

یک‌شنبه 21 فروردین 1401 - 07:30
مطالعه 4 دقیقه
23-motul-autech-z-11-1024
خودروی پرچمدار نیسان در مسابقات «سوپر GT» ژاپن، شماره 23 نیسمو Z، به رانندگی «رونی کویین‌تارلی» و «تسوگیو ماتسودا» در جریان رویداد تست این...
تبلیغات

خودروی پرچمدار نیسان در مسابقات «سوپر GT» ژاپن، شماره 23 نیسمو Z، به رانندگی «رونی کویین‌تارلی» و «تسوگیو ماتسودا» در جریان رویداد تست این مسابقات، به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت (186.4 مایل بر ساعت) رسید. کویین‌تارلی صبح شنبه در جریان نخستین تست از چهار تست پیش از مسابقه اصلی، موفق به ثبت این سرعت شد.

کویین‌تارلی با رسیدن به این سرعت و ثبت زمان 1 دقیقه و 28.139 ثانیه، پس از خودروی تویوتا به رانندگی «شو تسوبوی»، دومین خودروی سریع پیست فوجی بود. این راننده ایتالیایی که چهار عنوان قهرمانی این مسابقات را در کارنامه خود ثبت کرده، اذعان داشته که از این موضوع که نیسان Z دربرابر مدل پیشین، GTR GT500، عملکرد بهتری داشته و عیب‌های آن را برطرف کرده است، رضایت دارد. نیسان GTR به‌گونه‌ای برای این مسابقات آماده شده بود که روی نیروی عمودی و ضریب درگ بالا تمرکز فراوان داشت؛ این مهم باعث می‌شد تا پیست فوجی برای خودروهای این برند چندان چالش‌برانگیز به‌نظر نرسد.

کویین‌تارلی در مصاحبه اخیر خود با motorsport.com این‌گونه توضیح داده است:

با این شرایط به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت رسیدیم که از اثر جریان باد در پشت خودرو بهره می‌بردیم. پیش از ترمزگرفتن چشمانم به سرعت‌سنج خیره شده بود و نیروی هوا پشت خودرو، واقعا ترمزگیری را دشوار کرده بود. باید پیش از موعود سرعت را کم می‌کردم.در این شرایط و با نیسان GTR معمولا به سرعت‌های دوروبر 291، 292 و... کیلومتر بر ساعت می‌رسیدیم، شاید هم 293. با این تفاسیر نسبت‌به قبل پیشرفت داشته‌ایم.من هنگامی که هم‌تیمی‌ام درحال رانندگی بود، او را تماشا می‌کردم. دیدم که به سرعت 297 و 298 رسید. همچنین دیدم که خودروهای تویوتا به 300 کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند؛ درحالی‌که بقیه سرعتی حدود 295 کیلومتر بر ساعت داشتند. مسلما تویوتا از تنظیمات متفاوتی استفاده می‌کرد.این نکته خوبی بود؛ چراکه تحمل این موضوع که در خط مستقیم 5 کیلومتر بر ساعت کندتر باشید دشوار است.

مدیر اجرایی تیم سوپر GT نیسان، «موتوهیرو ماتسومورا»، در مصاحبه با motorsport.com و باتوجه به شرایط کنونی، خیلی روی رکوردشکنی نیسان Z تاکید و تکیه خاصی نداشته اما از این اتفاق رضایت کامل داشت:

نیروی باد ایجادشده پشت خودروی ما چیزی حدود 4 یا 5 متر بر ثانیه (14 تا 18 کیلومتر بر ساعت) سرعت داشت؛ به همین دلیل مقایسه خودروهایمان با خودروهای تویوتا و هوندا دشوار است.تا جایی که من می‌دانم، تویوتا به 300 کیلومتر بر ساعت رسید و هوندا 2 کیلومتر بر ساعت کندتر بود.رضایت من از این مسئله است که هر چهار خودروی ما، با وجود بهره‌وری از ارتفاع رانندگی و تنظیمات متفاوت، سقف سرعتی نزدیک به یکدیگر دارند.

کویین‌تارلی سال پیش در مصاحبه‌هایش گفته بود که امید دارد که نیسان Z به این شرکت اجازه دهد تا به کابوس خود در فوجی پایان دهد. نیسان تا پیش از رونمایی از مدل GT-R 2020 با مشکل روبه‌رو می‌شده است. از او پرسیدیم که از نگاهش و با توجه به نتایج تست زمستانی، آیا نیسان شانسی برای پیروزی بر تویوتا دارد یا نه؟!

البته. وقتی به دورانی نگاه می‌کنم که در ماه فوریه درکنار یکدیگر به تست خودروها نمی‌پرداختیم، تویوتا به‌طور متوسط دورهایی به طول 1 دقیقه و 26 ثانیه ثبت می‌کرد که واقعا تحسین‌برانگیز است. در تلاشیم که تا جای ممکن به آن‌ها نزدیک شویم.نمی‌دانم که آیا می‌توانیم بگوییم از آن‌ها جلوتر هستیم یا نه؟! اما این‌بار مثل دو سال گذشته نیست که هیچ شانسی نداشته باشیم. همین که نزدیک‌تر شده‌ایم، خود یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.