نیسان جوک هیبرید رالی تریبوت کانسپت، واقعی شدن یک ایده...

پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1401 - 09:30
مطالعه 4 دقیقه
Nissan_Juke_Rally-1
نیسان جوک مفهومی آماده شده برای رالی در سال پیش را به یاد می‌آورید؟ به نظر می‌رسد نیسان درباره این خودرو جدی است چراکه شاهد تولید نمونه تک ساخت آن...
تبلیغات

نیسان جوک مفهومی آماده شده برای رالی در سال پیش را به یاد می‌آورید؟ به نظر می‌رسد نیسان درباره این خودرو جدی است چراکه شاهد تولید نمونه تک ساخت آن به ‌منظور ادای احترام به خودروی مشهور 240Z هستیم. بد نیست بدانید 240Z در سال 1971 قهرمان مسابقات رالی آفریقا شد.

همان‌گونه که نام این خودروی مفهومی نشان می‌دهد، جوک هیبرید رالی تریبوت بر اساس نسخه هیبریدی این شاسی‌بلند جدید بنا می‌شود، خودرویی که قرار است از تابستان سال جاری میلادی روانه بازارهای اروپایی شود. البته باید دانست کانسپت موردبحث از برخی تغییرات ظاهری سود می‌برد تا شبیه یک خودروی رالی کامل شود. قوس چرخ ها برش خورده‌اند تا فضای کافی برای نصب لاستیک‌های بزرگ گوودیر رانگلر با ابعاد 265/70R16 ایجاد شود. همچنین تریم پلاستیکی هم روی سپرهای جلو و عقب با فلاپ های محافظتی وجود دارند. به این موارد باید مه شکن‌های بزرگ‌تر، چراغ‌های بیشتر روی کاپوت و نوار LED روی سقف را اضافه کرد.

دیگر تغییرات این خودروی مفهومی نسبت به جوک استاندارد شامل روف راک، دو لاستیک زاپاس فول سایز، خروجی‌های اگزوز جذاب و... هستند. یک پوشش ویژه نیز روی بدنه دیده می‌شود که از نیسان 240Z ذکر شده الهام گرفته‌اند. داخل کابین می‌توانیم رول کیج، آتش‌خاموش‌کن، صندلی‌های مسابقه‌ای با اتصالات ایمنی 4 نقطه‌ای، غربیلک فرمان با پوشش آلکانترا، ترمزدستی هیدرولیکی و سیستم ارتباط داخلی با هدفون برای ارتباط راننده و کمک را ببینیم. همان‌گونه که در تصاویر نیز دیده می‌شود نیسان نیمکت صندلی عقب را حذف کرده است.

علیرغم ظاهری خشن، قوای محرکه هیبریدی این خودرو تغییر نداشته است و بنابراین جوک موردبحث کندتر از 240Z سال 1971 عمل می‌کند، خودرویی که در سال 2013 بازسازی شد تا جزو کلکسیون میراث نیسان باشد. پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی این خودرو قدرت 93 اسبی و گشتاور 148 نیوتون متری تولید می‌کند. واحد الکتریکی نیز خروجی 48 اسبی و گشتاور 205 نیوتون متری دارد. همچنین پیشرانه الکتریکی دومی نیز وجود دارد که به عنوان ژنراتور استارتر ولتاژ بالا عمل می‌کند. باتری آب‌خنک 1.2 کیلووات ساعتی، گیربکس چندحالته و... جزو دیگر اجزای قوای محرکه جوک هستند. تنها تغییر این خودرو نسبت به جوک هیبرید جاده‌ای استفاده از سوخت‌های زیستی تولید شده توسط کمپانی شل است.

همان‌گونه که تصور می‌کنید جوک هیبرید رالی تریبوت پروژه‌ای تک ساخت است و روانه خط تولید نخواهد شد. با توجه به ماهیت شهری این خودرو انتظار نداریم مالکان جوک با این خودرو به دل جنگل و آفرودهای سنگین بزنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.