نیسان اسکای لاین GT-R مدرن در فضای مجازی خبرساز شد!

دوشنبه 7 شهریور 1401 - 20:22
مطالعه 4 دقیقه
nissan-skyline-gt-r-reimagined-by-artist-for-modern-times-front-above
نیسان اسکای لاین GT-R طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد اما به نظر می‌رسد گودزیلای کنونی نزدیک بازنشستگی است و این موضوع با دانستن خداحافظی GT-R...
تبلیغات

نیسان اسکای لاین GT-R طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد اما به نظر می‌رسد گودزیلای کنونی نزدیک بازنشستگی است و این موضوع با دانستن خداحافظی GT-R از بازارهای اروپایی و استرالیا بیشتر قطعی می‌شود؛ اما یکی از طراحان خوش‌ذوق دنیای خودرو ایده خود از چگونگی تکامل این کوپه اسپرت در آینده را به نمایش گذاشته است. در واقع او رندرهایی از اسکای لاین GT-R با ترکیب عناصر طراحی جدید و قدیم را منتشر می‌کند.

نمای جلوی نسل R36 مجازی کاملاً ما را به یاد ظاهر جعبه‌ای GT-R نسل R34 می‌اندازد. این استایل مدرن شده شامل نوارهای افقی از LED ها در بخش بیرونی چراغ‌های جلو و نمای پایین‌تر خواهد بود. بخش بالایی جلوپنجره نسبتاً نازک در نظر گرفته شده اما زیر آن ورودی بزرگ‌تری دیده می‌شود. کاپوت هم پذیرای یک ورودی هوای رو به عقب بوده و مجازی NACA نیز در نزدیکی شیشه جلو دیده می‌شوند. شکل کلی نیسان اسکای لاین GT-R مدرن بجای آنکه بیشتر برگرفته از R34 باشد مشابه نسل فعلی گودزیلاست. در نمای جانبی هم می‌توانید شباهت‌هایی با نسل فعلی GT-R پیدا کنید. خط سقف زاویه‌دار، خط شانه با خیز تیز و قوس چرخ های عضلانی و گوشه‌دار در عقب جزو این موارد هستند. همچنین روی سقف یک اسپویلر نصب شده و بال بزرگ عقب نیز کاملاً به چشم می‌آید. در نمای عقب هم چراغ‌های گرد را می‌بینیم که امضای کار GT-R محسوب می‌شوند. در نسخه مدرن و مجازی از اسکای لاین GT-R خبری از نورپردازی در مرکز نیست و همین موضوع باعث شده چراغ‌ها بیشتر شبیه خروجی‌های اگزوز به نظر برسند.

motor1 می گوید نسل فعلی گودزیلا به ‌عنوان خودروی مدل 2009 در آمریکا معرفی شد و ژاپنی‌ها به تدریج آن را ارتقا دادند تا قدرت بیشتری را از پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو استخراج کنند. قدرت این پیشرانه از 480 اسب بخار شروع شد و به 600 اسب بخار در مدل نیسمو رسید. مدل تولید محدود GT-R50 هم خروجی 710 اسبی دارد. نیسان خاطرنشان می سازد نسل بعدی GT-R تولید خواهد شد اما زمان دقیق آن معلوم نیست. شایعاتی درباره استفاده از قوای محرکه هیبریدی یا تمام الکتریکی مطرح شده‌اند اما فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده و حتی تصاویر جاسوسی از نسل بعدی GT-R نیز وجود ندارند. نام GT-R یک نماد برای نیسان و دوستداران اسکای لاین محسوب می‌شود. اولین نسل این خودرو در سال 1969 و با پیشرانه 6 سیلندر 2 لیتری 160 اسب بخاری تولید شد. اگرچه جزو محصولات همیشگی و دائمی نیسان نبوده اما هر زمان که عرضه شده طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.