معرفی نیسان GT-R مدل 2024 با تغییرات ظاهری، بهبود سواری و آیرودینامیک

شنبه 24 دی 1401 - 12:30
مطالعه 5 دقیقه
2024-nissan-gt-r-nismo-special-edition (11)
نیسان GT-R مدل 2024 با تغییراتی در ظاهر، بهبود آیرودینامیک و نسخه‌های جدید نیسمو اسپشیال ادیشن و T-Spec معرفی شده است
تبلیغات

هرچند طی سال‌های گذشته شایعات بی‌شماری در مورد ساخت نسل جدید نیسان GT-R منتشر شده اما ظاهراً نسل کنونی این خودرو هنوز هم قصد خداحافظی ندارد زیرا نیسان در نمایشگاه توکیو GT-R مدل 2024 را با تغییراتی معرفی کرده است. طراحان نیسان اقدام به بازطراحی دماغهٔ GT-R با سپر و جلوپنجرهٔ جدید به همراه سپر عقب متفاوت و بال بهینه‌شده کرده‌اند.

به گفتهٔ نیسان، این تغییرات با افزایش داون‌فورس موجب بهبود عملکرد آیرودینامیکی خودرو می‌شود درحالی‌که ضریب درگ بدون تغییر باقیمانده و همچنان 0.26 است. مدل نیسمو هم به بال عقب جدیدی با پایه‌های گردن قویی و 10 درصد مساحت بیشتر مجهز شده است. این نسخه همچنین به اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و باله‌های جانبی جدیدی مجهز شده و یک رنگ خاکستری انحصاری جدید بنام خاکستری استیلث هم برای آن ارائه شده است.

برای مدل 2024 همچنین دو مدل جدید به خانوادهٔ GT-R اضافه شده که اولی نیسمو اسپشیال ادیشن نام دارد. این نسخه از تنظیمات آیرودینامیک و تعلیق خاصی بهره می‌برد که روی پرفورمنس تمرکز دارد. دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی در جلو، کاپوت فیبر کربنی، صندلی‌های ریکاروی کربنی مشکی، رینگ‌های 20 اینچی فورج‌کاری شده با تریم قرمزرنگ و قطعات متعادل‌کنندهٔ وزن در پیشرانه نیز از دیگر ویژگی‌های این نسخهٔ جدید هستند. به گفتهٔ نیسان، نیسمو اسپشیال ادیشن بالاترین پرفورمنس را در کل خانوادهٔ GT-R مدل 2024 خواهد داشت.

دومین عضو جدیدی که به خانوادهٔ GT-R مدل 2024 اضافه شده نیز نسخهٔ T-Spec است که درواقع دوباره به لیست مدل‌های این سوپرکار ژاپنی بازگشته است. T-Spec که بالاتر از تیپ پریمیوم قرار می‌گیرد و در رنگ‌های سبز ملنیوم و بنفش نیمه‌شب ارائه می‌شود، از تنظیم خاصی در سیستم تعلیق بهره می‌برد که تعادلی بین راحتی و پرفورمنس برقرار می‌کند. ازجملهٔ سایز ویژگی‌های قابل‌توجه این نسخه نیز می‌توان به گلگیرهای جلوی عریض‌تر، سیستم کنترل پویایی با تنظیم نیسمو، ترمزهای کربن سرامیکی نیسمو، رینگ‌های 20 اینچی طلایی‌رنگ، نشان‌های ویژه و تودوزی چرمی نیمه آنیلین و جیر سبز تیره اشاره کرد.

زیر کاپوت GT-R مدل 2024 اما تغییری صورت نگرفته و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 توئین توربو هستیم که 565 اسب بخار قدرت و 632 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه متصل است تا نیرو را به هر چهارچرخ تحویل دهد. GT-R نیسمو هم از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این موتور استفاده می‌کند که 600 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند پیشرانه بدون تغییر باقیمانده اما اصلاحاتی روی پلت‌فرم خودرو صورت گرفته که سواری راحت‌تری را با کاهش سروصدا و لرزش فراهم می‌کند.

نیسان GT-R مدل 2024 در بهار آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ژاپن می‌شود و در تابستان نیز نسخهٔ نیسمو از راه خواهد رسید. این در حالی است که سال گذشتهٔ عرضهٔ GT-R در اروپا به دلیل قوانین آلایندگی متوقف شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.