درگ با گیربکس دستی! نیسان Z در برابر سیویک تایپ R و هیوندای النترا N

جمعه 26 خرداد 1402 - 16:15
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
در این درگ شاهد رقابت سه خودروی اسپرت با گیربکس دستی خواهیم بود که دوتای آن‌ها محرک جلو و یکی محرک عقب است.
تبلیغات

این روزها اکثر خودروها به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند و گیربکس دستی رو به انقراض است اما هنوز هم این گیربکس‌های دوست‌داشتنی در برخی خودروها ارائه می‌شوند و حالا سم کارلیجن سه نمونه از آن‌ها را برای برگزاری مسابقهٔ درگ گرد هم جمع کرده است. در یک سمت این میدان، مدل‌های محرک جلوی هیوندای الانترا N و هوندا سیویک تایپ R قرار گرفته‌اند و در سمت دیگر، نیسان Z محرک عقب خودنمایی می‌کند.

بیایید بررسی مشخصات را با قوی‌ترین و سنگین‌ترین خودروی جمع یعنی نیسان Z آغاز کنیم. این کوپهٔ ژاپنی با 1596 کیلوگرم وزن، به میزان قابل‌توجهی از رقبای محرک جلوی خود سنگین‌تر است اما در عوض زیر کاپوت یک موتور 3 لیتری V6 توئین توربو با 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور دارد که این اضافه‌وزن را جبران می‌کند. Z همچنین با قیمت 41 هزار دلاری از سیویک تایپ R ارزان‌تر است.

بااین‌حال، سیویک تایپ R یکی از بهترین هاچ‌بک‌های داغ حال حاضر جهان محسوب می‌شود. این ماشین از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که 315 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. سیویک با وزن 1447 کیلوگرم سبک‌ترین عضو این جمع به‌حساب می‌آید. البته الانترا N هم با وزن 1455 کیلوگرم خیلی سنگین‌تر نیست ولی با تنها 276 اسب بخار قدرت و 392 نیوتن متر گشتاور، در برابر سیویک شانسی نخواهد داشت.

در این ویدئو، ابتدا سیویک و الانترا به مصاف هم می‌رود تا پیروز این رقابت در برابر نیسان قرار گیرد. طبیعتاً در هیچ‌کدام از درگ‌های رولینگ و ایستاده هیوندای نمی‌تواند حریف رقیب قدرتمند ژاپنی شود و درنتیجه در درگ‌های بعدی سیویک و Z در برابر هم قرار می‌گیرند که نتیجهٔ این مسابقات را می‌توانید خودتان در ویدئوی زیر ببینید.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

 

نیسان Z

هوندا سیویک تایپ R

هیوندای الانترا N

پیشرانه

3 لیتری V6 توئین توربو

2 لیتری I4 توربو

2 لیتری I4 توربو

قدرت

400 اسب بخار

315 اسب بخار

276 اسب بخار

گشتاور

475 نیوتن متر

420 نیوتن متر

392 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

محور محرک

عقب

جلو

جلو

وزن

1596 کیلوگرم

1447 کیلوگرم

1455 کیلوگرم

قیمت

41,000 دلار

44,000 دلار

33,000 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.