درگ جالب نیسان Z نیسمو با پورشه 911 و فورد موستانگ 2014

چهارشنبه 8 آذر 1402 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
sshot-8
موستانگ GT مدل 2014 دست‌دوم با قیمت تنها 16 هزار دلار، قدرت یکسانی با نیسان Z دارد اما آیا در پرفورمنس هم با این کوپهٔ ژاپنی برابر خواهد بود؟

نیسان Z نیسمو با قیمت 66 هزار دلار، نسبت به دیگر خودروهای اسپرت با قدرت مشابه مثل پورشه 911، قیمت نسبتاً مناسبی دارد. بااین‌حال، در بازار خودروهای کارکرده می‌توان مدل‌هایی را پیدا کرد که چنین قدرتی را با قیمتی بسیار کمتر ارائه می‌کنند. یکی از این خودروها، فورد موستانگ GT مدل 2014 با پیشرانهٔ V8 کایوت است؛ اما آیا این ماسل کار دست‌دوم در پرفورمنس حریف کوپهٔ جدید نیسان خواهد شد؟ کانال یوتیوب «فست لین کار» با برگزاری مسابقات درگ بین این دو خودرو قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

اعداد و ارقام مشخصات دو خودرو روی کاغذ کاملاً باهم همخوانی دارد. پیشرانهٔ 5 لیتری V8 موستانگ و موتور 3 لیتری V6 توئین توربوی نیسان هردو 420 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور 530 نیوتن متری موستانگ فقط کمی از 520 نیوتن متر نیسان بیشتر است. از لحاظ وزن هم دو خودرو بسیار نزدیک به هم هستند و Z نیسمو فقط حدود 40 کیلوگرم سنگین‌تر است. در حال حاضر، موستانگ GT مدل 2014 کارکرده تنها حدود 16 هزار دلار قیمت دارد که 50 هزار دلار از رقیب ژاپنی کمتر است.

در درگ اول، دو خودرو ابتدا در کنار هم حرکت می‌کنند اما خیلی زود نیسان جلو می‌افتد و درنهایت با زمان 13.8 ثانیه از خط پایان عبور می‌کند. هرچند پیشرانهٔ کایوت موستانگ در سطح نسخه‌های امروزی نیست اما GT مدل 2014 عملکرد قابل‌توجهی دارد و 400 متر را در 14.7 ثانیه طی می‌کند. در مسابقهٔ دوم، فورد شروع بهتری دارد درحالی‌که شروع نیسان ضعیف‌تر است. به همین دلیل، این بار با زمان 14 ثانیه برای Z و 14.5 ثانیه برای موستانگ، اختلاف کمتر است. سپس نوبت به مسابقهٔ رولینگ از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حالا این موستانگ است که جلو می‌افتد و هرچند در ادامه Z خود را به رقیب آمریکایی می‌رساند اما این کافی نیست و موستانگ با اختلافی جزئی جلوتر از کوپهٔ نیسان از خط پایان عبور می‌کند.

سپس Z نیسمو در برابر رقیبی بسیار توانمندتر قرار می‌گیرد. این خودرو پورشه 911 تارگا 4S است که قیمت آن از 153 هزار دلار آغاز می‌شود. پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه با 450 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور، کمی از کوپهٔ ژاپنی قوی‌تر است درحالی‌که وزن دو خودرو تقریباً برابر است. نیروی پیشرانه در 911 توسط یک گیربکس دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ بنابراین، واضح است که Z نیسمو در برابر این اسپرت آلمانی شانسی نخواهد داشت. تارگا 4S به لطف کشش بهتر ناشی از وزن پیشرانه روی چرخ‌های عقب و سامانهٔ چهارچرخ محرک، از همان ابتدا جلو می‌افتد و با زمان تنها 12.5 ثانیه، با اختلاف قابل‌توجهی پیروز می‌شود.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

 

نیسان Z نیسمو

فورد موستانگ GT

پورشه 911 تارگا 4S

پیشرانه

3.0 لیتری V6 توئین توربو

5.0 لیتری V8

3.0 لیتری H6 توئین توربو

قدرت

420 اسب بخار

420 اسب بخار

450 اسب بخار

گشتاور

520 اسب بخار

530 اسب بخار

530 اسب بخار

گیربکس

9 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

عقب

چهارچرخ

وزن

1680 کیلوگرم

1641 کیلوگرم

1672 کیلوگرم

قیمت

66 هزار دلار

16 هزار دلار

153 هزار دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.