معرفی نیسان GT-R اسکای لاین آرتیزان دیزاین
در دنیای خودروهای اسپرت، نیسان GT-R جایگاه بسیار خاصی دارد. اولین دلیل به تولید مدلهای تاریخی و جذاب اسکای لاین مربوط میشود. اولین نسل این خودرو که در سال 1969 ظاهر شد با نام هاکوسوکا مشهور گشت و دومین نسل نیز به دلیل تبلیغ مشهوری که در زمان خود همهگیر شد نام مستعار کنمری را به خود گرفت. پس از تأخیری کوتاه، اسکای لاین GT-R در سال 1989 پدیدار و با نام گودزیلا شناخته شد. دلیل چنین نامگذاریای هم به پرفورمنس فوقالعاده GT-R مربوط میشود. این خودرو در فرهنگهای بسیاری ظهور یافت و تیونرهای متنوعی هم روی آن کار کردند. تولید اسکای لاین مجدداً در سال 2002 متوقف شد ولی در دسامبر 2007 بود که نیسان نسل R35 آن را با نام ساده نیسان GT-R معرفی کرد.
GT-R نسل R35 همچنان زنده است و به نظر میرسد فعلاً تصمیمی برای تولید نسل جدیدش وجود ندارد. البته برخی افراد به R35 ساده راضی نیستند چراکه نام اسکای لاین را با خود به همراه ندارد و به تاریخچه درخشان این خودرو اشاره نمیکند. زمانی که این افراد مدیرعامل نمایندگیهای خودرویی پرفورمنس و لوکس و همچنین هنرمندی حرفهای در زمینه خودرو باشند دستبهکار خواهند شد تا پروژهای متمایز را متولد سازند.
این دقیقاً همان کاری است که ابراهیم کودری مدیرعامل شرکت فرست چویز موتورز در لندن و رومان میاه انجام دادهاند. این دو نفر مؤسس شرکت آرتیزان ویکل دیزاین هستند و میخواهند در زمینه طراحی خودرو کاری متمایز انجام دهند. اولین دستور کار این شرکت ساده است:
آرتیزان ویکل دیزاین برای فراهم ساختن فرصتی استثنایی برای افرادی که میخواهند مالک یک خودروی ویژه بر پایه نیسان GT-R شوند تأسیس شده است.
بهطور دقیقتر باید گفت میاه و کودری سرمایه و دانش لازم را برای تبدیل یک کانسپت به خودرویی واقعی فراهم کردهاند. آنها میگویند اگر نسخهای مدرن شده از جایگزین مجازی اسکای لاین GT-R سالهای گذشته تولید شود چگونه خواهد شد؟ درصورتیکه این پروژه موفقیتآمیز باشد آرتیزان GT-R به یک خودرویی کاملاً منحصربهفرد تبدیل خواهد شد. البته باید دانست این پروژه تیونینگی ساده از گودزیلا نیست بلکه آنها میخواهند کل بدنه را تغییر داده و از عناصر طراحی مدلهای پیشین اسکای لاین GT-R استفاده کنند.
این شرکت همچنین میخواهد نسخه تغییر یافته GT-R اسکای لاین را به خودرویی با ساختار فیبر کربنی سبکوزن تبدیل کنند. تولید این خودرو در هانوفر آلمان و بر پایه خودروی مشتریان یا مدلهای خریداری شده از بازار شروع میشود و دو نسخه با پکیج پیست و پکیج اولتیمیت در دسترس خواهد بود. البته مشتاقان این پروژه باید عجله کنند زیرا آرتیزان تنها 36 دستگاه از آن را تولید خواهد کرد. اگرچه خبری از مشخصات فنی این GT-R دگرگون شده در دست نیست اما آرتیزان ویکل دیزاین میگوید خودروهای تولیدی را به مشتریان خود در سراسر جهان تحویل میدهد.