نیسان GT-R در برابر تویوتا استارلت با پیشرانه ارتقایافته میتسوبیشی EVO 6

پنج‌شنبه 4 مرداد 1403 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
tuned-nissan-gt-r-drag-races-mitsubishi-evo-6-swapped-toyota-starlet-it-s-pretty-tight-237311_1
آیا خودروی ارتقایافته و تیون شده قدیمی میتسوبیشی به مدل اسپرت امروزی نیسان GT-R می‌رسد؟
تبلیغات

خودروی نخست این رقابت، یک دستگاه تویوتا استارلت GT قدیمی است که باوجود رنگ‌آمیزی تماما سیاه‌رنگ، انگار پنل‌هایش با چسب مقوا به یکدیگر متصل شده‌اند. هر چند اجزای بدنه آن به‌اندازه کرانه دریای سرخ با هم فاصله دارند اما پیشرانه آن از دنیای دیگری آمده است. این هاچبک کوچک که حاصل کار دو گروه «WMD EVO» و «فیوچر موتوراسپرت» به شمار می‌رود، توسط مجموعه «هایس دینوتک» به یک پیشرانه 2.3 لیتری «4G63» میتسوبیشی لنسر اوولوشن 6 مجهز شده است.

سازنده می‌گوید که جعبه‌دنده آن استاندارد است اما موتور 4 سیلندر به تروبوشارژرهای «هولست سوپر HX40» مجهز شده است که قدرت نهایی آن را به 750 اسب بخار می‌رساند. هوا از طریق جلوپنجره 30 ساله این خودرو عبور می‌کند و با تبدیل شدن به نیروی موتور، از طریق تایرهای «NS-2R» به زمین منتقل می‌شود. در نقطه مقابل، نیسان GT-R R35 رقیب از تایرهای میشلین پایلوت اسپرت 4S بهره‌مند شده است که وظیفه حرکت دادن بدنه 1,740 کیلوگرمی آن را دارد. درحالی‌که وزن هاچبک به‌اصطلاح تویوتا از 1,200 کیلوگرم فراتر نمی‌رود. بنابراین نیسان با وجود امکانات، نسبت قدرت به وزن کمتری دارد.

پیشرانه GT-R حاضر در این رقابت را یک واحد 3.8 لیتری تشکیل می‌دهد که با بسته ارتقاموتوری «نایت ریسر KR استیج 4.25» بهبود یافته است و حدود 700 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این کوپه اسپرت به‌لطف استفاده از منحرف‌کننده گاز اگزوز، انژکتور 1,050 سی‌سی، لوله ورودی هوا از آلومینیوم، کالیبراسیون نرم‌افزاری تازه و جعبه‌دنده دو کلاچه به این قدرت رسیده است.

اگزوزهای R35 از جنس تیتانیوم تهیه شده‌اند و اینترکولر آن هم بزرگ‌تر از قبل شده است تا این خودرو حتی از GT-R نیسمو با 591 اسب بخار قدرت هم نیرومندتر شود. این خودرو در رقابت 400 متر توانست رکورد 10.89 ثانیه را با سرعت نهایی 208.28 کیلومتر بر ساعت ثبت کند. در مقام مقایسه، تویوتا استارلت با زمان 11.10 ثانیه به سرعت نهایی 214.34 کیلومتر رسید و دوم شد.

دور دوم درگ به‌صورت متحرک انجام شد اما نتیجه تغییری نکرد و گودزیلای ژاپنی بار دیگر پیروز شد. استارلت تنها در یک حالت خاص و آن هم برای سریدن از 100 تا 200 کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری را از خود به نمایش گذاشت؛ یعنی مسافت 298.09 متر را در عرض 6.86 ثانیه گذراند درحالی‌که GT-R R35 برای گذراندن 260.25 متر به 6.10 ثانیه نیاز داشت. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تیونینگ خودروهای قدیمی برای این مسابقات کارآمد است؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.