بررسی ویدئویی نیسان ترا مانیان، شاسی بلند آفرودی

چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 08:30
مطالعه 6 دقیقه
nissan-manian-terra-(1)
بررسی نیسان ترا، شاسی بلند آفرودی مانیان خودرو، مزایا، معایب و بررسی ویدئویی این خودرو و ارزش خرید آن را در پدال بخوانید.
تبلیغات

مانیان خودرو، شرکت نوپایی که برای بازار ایران، یک خودروی آفرودی با ژن نیسان را معرفی کرده است که در همین ابتدای معرفی مورد استقبال علاقه‌مندان شاسی‌بلندهای ژاپنی و آفرودی قرار گرفته است.

کپی لینک

معرفی نیسان ترا مانیان

مانیان ترا، از شاسی نردبانی مستقل، موتور توربوی 2 لیتری میتسوبیشی، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، مودهای متنوع آفرود فضای داخلی جادار و رانندگی نرم سود می‌برد. این خودرو قبلاً در ایران با نام لئو MX8 توسط ایستا موتور رونمایی شده بود؛ اما تولید آن توسط این شرکت به سرانجامی نرسید تا نهایتاً، مانیان خودرو که زیرمجموعه پرشیا خودرو محسوب می‌شود این خودرو را برای مونتاژ در ایران انتخاب نمود. این خودرو توسط زیرمجموعه دانگ فنگ به نام ژنگ ژو تولید شده و فیس‌لیفتی از نیسان ترا و جانشین نیسان پالادین محسوب می‌شود.

طراحی نیسان ترای مانیان، بر اساس نسل اول ترا و نسخه قبل از فیس لیفت آن است که در سال 2020 بازنشسته شده و بنابراین با مدل‌های بعد از فیس لیفت متمایز است. این موضوع می‌تواند اندکی از مد افتادگی را در نمای ظاهری نشان دهد. البته استفاده از زبان طراحی نیسان با جلوپنجره V شکل، فرم خاص و برآمده کاپوت و خطوط جانبی بدنه، گلگیرهای برجسته و ارتفاع زیاد کف از زمین، آشنا، نیرومند و قابل اطمینان است.

نمای داخل کابین از طراحی جدیدتری سود می‌برد که روشن، نسبتاً مدرن و کاربردی است؛ اما بازهم نسبت به کابین فیس لیفت با نمای بسیار مدرن‌تر امتیاز پایین‌تری دریافت می‌کند. یک نمایشگر مرکزی لمسی به صورت شناور به‌خوبی در داشبورد قرار گرفته و نورپردازی، استفاده از متریال طرح‌دار و رنگ‌های روشن باعث جذابیت کابین شده‌اند. استفاده از متریال خشک و کلاستر آنالوگ از نقاط ضعف در این بخش محسوب می‌شوند. هرچند اگر این خودرو را به‌عنوان یک محصول آفرودی بپذیریم، این کابین بیشتر از حد انتظار لوکس است. این احتمال هم وجود دارد که به‌زودی نسخه آپشنال نیسان ترا با داشبورد جدید معرفی شود.

کپی لینک

امکانات و آپشن‌های نیسان ترا

  • قفل دیفرانسیل عقب
  • قفل دیفرانسیل مرکزی
  • چرخش تانکی Tank Turn
  • سانروف
  • آینه‌های جمع شونده
  • چراغ‌های جلو و عقب LED
  • نورپردازی داخلی
  • فرمان برقی
  • دکمه‌های کنترل روی فرمان
  • قفل مرکزی
  • استارت دکمه‌ای
  • ورود بدون کلید
  • نمایشگر مرکزی 10 اینچی
  • قابلیت اتصال سیستم اطلاعات و سرگرمی به گوشی هوشمند
  • استارت - استاپ
  • صندلی راننده 8 جهته برقی
  • صندلی سرنشین جلو با تنظیم دستی 4 جهته
  • کامپیوتر سفری با نمایشگر 3.5 اینچی در کلاستر
  • شارژر بی‌سیم موبایل
  • دو عدد ایربگ
  • ایموبلایزر
  • ترمز ABS+EBD
  • سیستم ترمز اضطراری HBA
  • سیستم کنترل دینامیک خودرو VDC
  • سیستم کنترل کشش TCS
  • سیستم کنترل حرکت در سرازیری HDC
  • سیستم کنترل حرکت در سربالایی HSA
  • سیستم ضد واژگونی RMI
  • سیستم نمایش آسیب تایرها HAZ
  • سیستم کنترل گشتاور EDC
  • کروز کنترل
  • سنسور پارک عقب
  • کنترل فشار باد تایرها TPMS
  • دوربین عقب
  • اتوهولد
  • ترمز پارک برقی
کپی لینک

مشخصات فنی مانیان ترا

  • حجم موتور: 1997 سی‌سی
  • نوع موتور: 4 سیلندر توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت
  • نسبت تراکم: 10.5 به 1
  • حداکثر قدرت: 228 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور: 360 نیوتن متر در دور موتور 1400 تا 4000 دور در دقیقه
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک
  • انتقال نیرو: 4WD
  • حالت‌های گیربکس: نرمال، برفی، اسپرت، ماسه‌ای، گل‌ولای، اکو، اتومات، دستی
  • تعلیق جلو: جناغی دوبل+ میله تعادل
  • تعلیق عقب: 5 مفصلی یکپارچه
  • ابعاد چرخ‌ها: 18 اینچی آلیاژی 255/60R18
  • طول: 4882 میلی‌متر
  • عرض: 1850 میلی‌متر
  • ارتفاع: 1875 میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور جلو تا عقب: 2850 میلی‌متر
  • فاصله کف از زمین: 225 میلی‌متر
  • وزن خالص: 1950 کیلوگرم
  • وزن ناخالص: 2501 کیلوگرم
  • حجم باک: 73 لیتر
  • ظرفیت سرنشین: 5 نفر

 

کپی لینک

تجربه رانندگی با نیسان ترا

اولین چیزی که بعد قرار گرفتن پشت نیسان ترا حس می‌کنید ارتفاع بلند و کاپوت عضلانی آن است که حس خوبی القا می‌کند. دید به اطراف مناسب و تسلط به محیط خوب است. هرچند ورم و برآمدگی کاپوت کمی دید را کاهش می‌دهد.

موتور از سری 4K31TD با حجم 2 لیتر از سری موتورهای جدید میتسوبیشی است که در سال 2022 معرفی شده از سیستم اویل پمپ به روز شده با حجم متغیر و زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها و تزریق مستقیم سوخت بهره می‌گیرد. کشش موتور مناسب است و شتاب خوبی را تجربه می‌کنید. البته گیربکس در معکوس دادن اندکی تاخیر دارد. بعلاوه مشکل ناک زدن با بنزین معمولی و بی کیفیت شما را آزار می‌دهد. یک کمبود مهم در این خودرو، عدم وجود آمپر آب است که باتوجه به گرمسیر بودن کشور ما و مخصوصا در آفرودهای کویری می‌تواند محسوس باشد.

باتوجه‌به وزن بالای این خودرو که حدود 2 تن است، می‌تواند شتاب نسبتاً خوب حدوداً 9 ثانیه‌ای را بر جای بگذارد. ترمزها در چهار چرخ دیسکی بوده اما عملکردی کاملاً معمولی دارند و با توجه به وزن بالا، در سرعت‌های زیاد باید کمی حواستان جمع باشد. با وجود اکسل عقب یکپارچه در عقب، سواری بسیار نرمی را تجربه می‌کنید که برای مسافرت به همراه خانواده مطلوب است و خشونت مورد انتظار خودروهای آفرود را در جاده نمی‌بینیم. البته این خودرو با تایرهای خیابانی عرضه می‌شود و اگر آفرود جدی‌تری بخواهید می‌توانید از تایرهای مخصوص نیز استفاده کنید.

وجود سیستم‌های ضد واژگونی و ای اس پی و... باعث می‌شود پایداری ماشین در پیچ‌های جاده مطلوب به نظر برسد. البته نرمی تعلیق باعث شد کمی در شیب‌های عرضی ناپایداری مشاهده شود. زاویه ورود و خروج مناسب است؛ اما زاویه شکست معمولی بوده که برای خودرویی با این طول طبیعی به نظر می‌رسد.

اما برسیم به تست آفرود و جایی که اصولاً این خودرو برای آن طراحی شده است. زیربندی خوب این خودرو باعث می‌شود این خودرو در عبور از موانع عملاً بی‌دردسر باشد و کاملاً توانایی‌های راننده را به چالش می‌کشد. ممکن است در این مسیرها نیاز به خاموش‌کردن سیستم‌های کمکی کشش و هرزگردی باشد. تراول مناسب کمک‌ها باعث شد عملاً خودرو به‌سختی سه لنگ شود و در خیلی از موانع بدون کمک گرفتن از قفل دیفرانسیل عبور کند. انبوهی از آپشن‌های آفرود که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌تواند رانندگی آفرود را جذاب‌تر کند. کمک در حالت سبک‌وسنگین، مودهای مختلف آفرود، قفل دیفرانسیل و تانک ترن، سیستمی که با قفل کردن یکی از چرخ‌های عقب باعث می‌شود شعاع چرخش کاهش یابد به نوبه خود جذاب هستند. چرخش درجای این خودرو متفاوت با تانک ترن در مرسدس G کلاس برقی و ریویان بوده و در این خودرو در حالت 4L قابل استفاده بوده و به کمک تشخیص جهت فرمان و ترمزگیری چرخ عقب متناظر، به صورت 360 درجه و درجا قادر به گردش خودرو است.

نیسان ترا را نباید با خودروهای لوکس و خانوادگی مثل تیگو 8 پرومکس مقایسه کرد زیرا فلسفه وجودی ان و میزان فشار قابل تحمل ان در شرایط سخت به مراتب متفاوت است. بنابراین طیف خریداران ترا هم فرق می کند.

کپی لینک

مزایا و معایب نیسان ترا

مزایا:

  • قدرت مناسب موتور
  • توانایی آفرود بالا
  • کابین جادار
  • سواری نرم
  • صندلی‌های راحت

معایب:

  • عدم سازگاری با بنزین داخل
  • طراحی نه‌چندان به‌روز خصوصاً در نمای عقب
  • آپشن‌های رفاهی، ایمنی و خودران کم
  • قیمت بالا
  • دوام نامشخص

تماشا در کانال یوتیوب پدال (لطفاً با سابسکرایب پدال از ما حمایت کنید):

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.