نیسان ایکس تریل / X-Trail جدید؛ مشخصات و قیمت وارداتی 2025

پنج‌شنبه 1 خرداد 1404 - 16:30
مطالعه 10 دقیقه
nissan X trail 18
شرکت نگین سرویس، نسل جدید نیسان ایکس تریل را در ایران رونمایی کرده است. این شاسی‌بلند با سابقه و محبوب، همراه پیشرانه‌ی هیبرید از سری e-POWER وارد...

شرکت نگین سرویس، نسل جدید نیسان ایکس تریل را در ایران رونمایی کرده است. این شاسی‌بلند با سابقه و محبوب، همراه پیشرانه‌ی هیبرید از سری e-POWER وارد کشور ما خواهد شد.

پیش‌تر، شرکت جهان نوین آریا مسئول واردات و عرضه محصولات نیسان در ایران بود. در دهه‌ی 80 و 90 خورشیدی، دو کراس‌اور مشهور نیسان از سری جوک و ایکس تریل توسط جهان نوین آریا به کشورمان وارد شد؛ اما حالا شرکت نامی خودرو پیشرو و نگین سرویس هم، مجوز پیش‌فروش خودروهای نیسان را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

خودروسازی نیسان، 1933 تاسیس شد و حالا 92 سال قدمت دارد. این برند ژاپنی، با کارخانه‌های مختلف در سراسر جهان، سالانه حدود 3/3 میلیون خودرو تولید می‌کند که شامل انواع مدل‌های برقی و بنزینی و هیبریدی در کلاس بدنه‌های متنوع است. هم‌اکنون، حدود نیمی از سهام نیسان به رنو تعلق دارد و برند ژاپنی نیز، مالک 18 درصد از خودروساز فرانسوی محسوب می‌شود. طی سال‌های گذشته، کاهش فروش در محصولات نیسان شکل گرفته و برخلاف تویوتا، هوندا و مزدا، زیان مالی داشته است.

اولین X تریل، سال 2000 معرفی شد و مورد توجه قرار گرفت. نسل سوم این خودرو به بازار ایران رسید و همراه پلتفرم مشترک با رنو کولئویس، فروش بسیار خوب در سراسر جهان داشت. از سال 2021 تا کنون، نسل چهارم نیسان ایکس تریل در حال تولید بوده که متناسب با رقبای ساخت تویوتا یا هوندا، فروش قابل توجه نداشته است. این خودرو هم‌زمان در ژاپن، امریکا، تایوان و چین مونتاژ می‌شود. طبیعتا نسخه‌ی ساخت چین برای بازار ایران استفاده خواهد شد.

کپی لینک

طراحی نیسان ایکس تریل 2025 وارداتی

نمای بیرونی ایکس تریل با چراغ‌های باریک و شمشیری، تفاوت مهمی با راو4 و هوندا CR-V دارد. محصول نیسان، اسپرت‌تر و ژاپنی‌تر دیده می‌شود؛ ضمن اینکه زبان طراحی شرکت سازنده با چراغ‌های دو ردیفه و جلوپنجره‌ی ذوزنقه‌ای را حفظ کرده است.

حجم‌دهی بدنه در کاپوت جلو و سپر اصلی، حس تهاجمی نیسان ایکس تریل 2025 را تقویت می‌کنند. غالب مدل‌ها از مواد پلاستیکی در جلوپنجره و سپر استفاده می‌کنند که ارزش اقتصادی خود را پایین می‌آورد. این شرایط در گلگیرها و ستون A نیز وجود دارد.

در نمای جانبی، برحستگی مربوط به کاپوت جلو، تا چراغ‌های عقب و امتداد پنجره‌ها دیده می‌شود. خطوط صاف مربوط به برش درهای ورودی و حالت کلی سقف تا پشت خودرو، تفاوت خاصی با ایکس تریل قدیمی ندارند؛ هرچند که مواد پلاستیکی در سپر عقب پلاستیکی و رکاب، کاملا توی ذوق می‌زنند.

برای پشت ایکس تریل هم مشابه نمای روبرو، حجم‌دهی برجسته و اغراق‌شده وجود دارد. کشیدگی چراغ‌های عقب به طرفین، زیاد است و ترکیبی پرهیجان ایجاد می‌کند. محل نصب پلاک و فرم بال عقب، قابل قبول به نظر می‌رسد. شاید با تغییر در طراحی سپر، امکان افزایش زیبایی X تریل در نمای پشت وجود داشت اما فیس لیفت این خودرو، هنوز در برنامه‌های نیسان نیست.

با ارفاق می‌توان از نمای بیرونی ایکس تریل جدید رضایت داشت. این کراس‌اور با طول 4,681 و عرض 1,840  و ارتفاع 1,730 و فاصله محوری 2,706 میلی‌متر تولید می‌شود که مشابه هیوندای سانتافه 2017 موجود در ایران است.

کپی لینک

طراحی داخلی نیسان ایکس تریل 2025 وارداتی

فرم داشبورد و نمایشگر در ایکس‌تریل، سبک طراحی سال 2020 را ادامه داده است. البته مانیتورهای بزرگ پشت فرمان و سیستم سرگرمی، حس یک خودروی مدرن را القا می‌کند. همچنین پوشش نرم چرم مصنوعی روی داشبورد، نودری و پیرامون فرمان، نکات مثبت ایکس تریل 2025 هستند.

در نسخه‌ی وارداتی از دسته‌دنده‌ی الکترونیک استفاده شده که در کنار کلیدگردان و ترمزدستی دکمه‌ای (برقی) تفاوت مهمی با ایکس‌تریل قدیمی ایجاد می‌کند. نمایشگرهای این خودرو نیز، 12/3 اینچ هستند که در غالب خودروهای وارداتی، دیده نمی‌شود.

صندلی‌های ایکس تریل 2025 وارداتی، تمام چرم با طرح اسپرت ساده هستند. این خودرو به خوبی چهار سرنشین بلندقد را در خود جای می‌دهد و برای سفرهای بین شهری، مناسب است. صندوق عقب ایکس تریل 575 لیتر فضای حمل بار دارد که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به 1298 لیتر می‌رسد.

کپی لینک

پیشرانه نیسان ایکس تریل 2025 وارداتی

ارزان‌ترین مدل ایکس تریل در بازار جهانی، همچنان با موتور 2/5 لیتر تنفس طبیعی و گیربکس CVT تولید می‌شود برای بازار ایران، مدل هیبرید دو دیفرانسیل از سری e-Power انتخاب شده است که نسبت به مدل پایه، کاملا برتری دارد. ایکس تریل 2025 وارداتی از ترکیب موتور 3 سیلندر 1/5 لیتر توربو با محرک برقی، 212 اسب بخار قدرت و 525 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل، مجهز به گیربکس تک سرعته است و در زمان 7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد که برای خودرویی خانوادگی و دو دیفرانسیل 1900 کیلوگرمی، راضی کننده به نظر می‌رسد.

فهرست مشخصات و امکانات ایکس تریل 2025 وارداتی هنوز مشخص نیست اما ظاهرا چرخ‌های 20 اینچ، سقف پانورامیک و صندلی‌های چرم، برای بازار کشور ما ارایه می‌شوند. در ادامه فهرستی از امکانات نمونه‌ی مشابه در بازار جهانی قابل مشاهده است:

  • آینه‌های برقی با حافظه
  • استارت موتور از راه دور
  • فرمان گرم‌شونده
  • روکش چرم با دوخت سفارشی
  • حافظه صندلی راننده
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • سایه‌بان درهای عقب
  • نورپردازی داخلی
  • سیستم صوتی بوز (BOSE) با 10 بلندگو
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • ترمز ضد قفل ABS و کنترل کشش ESP
  • تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار
  • هشدار برخورد در تقاطع
  • ترمز اضطراری معکوس با تشخیص عابر پیاده
  • تشخیص اجسام در نقطه کور
  • هشدار خروج از خط
  • تشخیص علائم ترافیکی (تابلوخوان)
  • نوربالای خودکار
  • کروز کنترل تطبیقی
  • دوربین عقب
  • سنسور پارک جلو وعقب
  • 7 کیسه هوا شامل کیسه هوای مرکزی جلو
  • سیستم پروپایلوت / ProPILOT با عملکرد فعال حفظ خودرو بین خطوط
  • دوربین دید 360 درجه
کپی لینک

پیش بینی قیمت نیسان ایکس تریل 2025 وارداتی

مشخصات فنی و امکانات ایکس‌تریل هیبرید وارداتی، جالب توجه است اما این خودرو در بازار جهانی، چندان ارزان نیست و 40 تا 45 هزار دلار هزینه خرید دارد. اگر نسخه‌ی دو دیفرانسیل از سری e-Power وارد ایران شود، ضمن توجه به نرخ دلار و اضافه‌پرداخت‌های اجباری برای مدل‌های خارجی، بودجه‌ی لازم برای خرید نیسان ایکس تریل 2025 به 6/5 تا 7 میلیارد تومان می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.