معرفی نیسان پاترول نیسمو در خاورمیانه، قوی‌ترین پاترول تاریخ با 495 اسب بخار

پنج‌شنبه 5 تیر 1404 - 12:30
مطالعه 4 دقیقه
Nissan-Patrol-Nismo-4
نیسان از پاترول نیسمو برای بازار خاورمیانه پرده‌برداری کرده که با پیشرانهٔ قوی‌تر 495 اسب بخاری و تنظیمات ویژهٔ نیسمو، آمادهٔ فتح شن‌زارهای این...

نیسان از پاترول نیسمو برای بازار خاورمیانه پرده‌برداری کرده که با پیشرانهٔ قوی‌تر 495 اسب بخاری و تنظیمات ویژهٔ نیسمو، آمادهٔ فتح شن‌زارهای این منطقه است.

هم‌زمان با معرفی آرمادا نیسمو در آمریکای شمالی، نیسان از پاترول نیسمو هم در خاورمیانه رونمایی کرده است. این مدل با همکاری مشتریان خاورمیانه‌ای طراحی شده و به‌صورت انحصاری در این منطقه عرضه می‌شود. مهم‌ترین بخش این شاسی‌بلند، موتور است. پیشرانهٔ V6 توئین توربوی 3.5 لیتری به‌گونه‌ای تنظیم شده که عملکردی انحصاری برای خاورمیانه ارائه دهد و به قدرتمندترین نسخه موتور VR35DDTT در جهان تبدیل شده است. نیسان جزئیات تغییرات این موتور را اعلام نکرده اما نتیجه، قدرتی معادل 495 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور در حالت اسپرت است یعنی 70 اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد و 35 اسب بخار بیشتر از آرمادا نیسمو در آمریکای شمالی.

این قدرت از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیک که با پدال پشت فرمان کنترل می‌شود انتقال پیدا می‌کند. سیستم اگزوز نیز بهبود یافته و صدایی غرش‌آمیز تولید می‌کند که به لطف سیستم تقویت صدای فعال (ASE)، حتی در کابین هم حس می‌شود. ازآنجاکه این شاسی‌بلند برای فتح شن‌زارهای خاورمیانه طراحی شده، سیستم تعلیق آن تقویت شده و از کمک‌فنرهای تنظیم نیسمو (E-Dampers) بهره می‌برد که به‌صورت خودکار تنظیم می‌شوند. سیستم فرمان برقی نیز نسبت به نسخه استاندارد بهبود یافته و حرکت رینگ‌های 22 اینچی آلومینیومی فورج‌شده ساخت RAYS با طراحی 9 پره انحصاری نیسمو را آسان‌تر می‌کند. این رینگ‌ها 23 درصد سبک‌تر از نسخه استاندارد بوده و با لاستیک‌های باکیفیت پوشیده شده‌اند.

نیسان برای متمایز کردن پاترول نیسمو، ظاهر آن را بازطراحی کرده تا نه‌تنها تهاجمی‌تر، بلکه از نظر آیرودینامیک و خنک‌کنندگی نیز بهینه باشد. سپر جلو به‌گونه‌ای طراحی شده که جریان هوای خنک را به سمت ترمزها هدایت کرده و دمای آن‌ها را 6 درصد کاهش می‌دهد. پرده‌های هوای جلو نیز هوا را از داخل محفظه چرخ‌ها خارج کرده و داون‌فورس را افزایش می‌دهند. جلوپنجرهٔ V-Motion بازطراحی‌شده با مشبک سه‌بعدی لانه‌زنبوری، جریان هوای بهتری به رادیاتور می‌رساند و در عقب، دیفیوزرهای لایه‌ای، اسپویلر کشیده، خروجی‌های هوا و اسپلیترها به بهبود آیرودینامیک و چسبندگی کمک می‌کنند. چراغ مه‌شکن عقب الهام‌گرفته از فرمول E هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های طراحی این ماشین هستند.

در داخل کابین، از چرم اصل، جیر نرم و تزئینات فلزی استفاده شده است. همه‌چیز در رنگ‌های مشکی و قرمز با دوخت‌های متضاد روی داشبورد، صندلی‌ها، فرمان و درها طراحی شده است. تزئینات قرمز و لوگوی نیسمو در سراسر کابین، ازجمله روی صندلی‌ها، دیده می‌شود. نیسان پاترول نیسمو از جولای 2025 در امارات، عربستان سعودی و سایر کشورهای خاورمیانه عرضه می‌شود. قیمت آن اعلام نشده اما برای مقایسه، پاترول استاندارد با قیمت 57,520 دلار در این منطقه به فروش می‌رسد. این خودرو در پنج رنگ خارجی (سفید مرواریدی، خاکستری متالیک، آبی متالیک، مشکی مرواریدی و خاکستری مخفی انحصاری نیسمو) و به‌صورت تک‌رنگ یا دورنگ با سقف مشکی عرضه خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.