معرفی نیسان ایکس‌تریل نیسمو، چابک‌تر و جذاب‌تر با پیشرانه هیبرید برافزا

جمعه 31 مرداد 1404 - 16:00
مطالعه 5 دقیقه
نیسان ایکس‌تریل نیسمو
نیسان ایکس‌تریل نیسمو هرچند در قدرت پیشرانه افزایشی را تجربه نکرده اما از تغییرات قابل‌توجهی در شاسی براس بهبود هندلینگ بهره می‌برد.
تبلیغات

بخش پرفورمنس نیسان یعنی نیسمو پس از معرفی پاترول و آرمادا نیسمو، این بار به سراغ شاسی‌بلند محبوب ایکس‌تریل رفته تا نسخه‌ای اسپرت‌تر از آن را روانه بازار کند. این مدل جدید با کیت بدنه اسپرت، سیستم تعلیق سفارشی و تنظیمات الکترونیکی جدید برای سیستم چهارچرخ محرک، به دنبال ارائه تجربهٔ رانندگی جذاب‌تر و درگیرکننده‌تر است؛ هرچند که علاقه‌مندان به اسب بخار بیشتر شاید کمی ناامید شوند.

نیسان ایکس‌تریل نیسمو
نیسان ایکس‌تریل نیسمو

در نگاه اول، ایکس‌تریل نیسمو با کیت بدنه آیرودینامیک خودنمایی می‌کند. این مجموعه شامل یک اسپلیتر برجسته جلو با برند نیسمو، رکاب‌های جانبی و یک دیفیوزر عقب با چراغ ترمز به سبک خودروهای فرمول یک است که همگی با نوارهای قرمزرنگ شاخص نیسمو تزئین شده‌اند. به گفته نیسان، این کیت بدنه صرفاً جنبه نمایشی ندارد و نیروی رو به بالا را تا ۲۹ درصد در مقایسه با نسخه استاندارد کاهش می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته، رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی ساخت شرکت Enkei است که طراحی آن‌ها به خنک‌کاری بهتر ترمزها کمک می‌کند. این رینگ‌ها با تایرهای عریض‌تر میشلن پایلوت اسپرت EV همراه شده‌اند تا چسبندگی بیشتری روی آسفالت فراهم کنند.

در داخل کابین، روکش‌های مشکی با دوخت و تزئینات قرمز رنگ، فضایی اسپرت ایجاد کرده‌اند. این اتمسفر با صندلی‌های اسپرت سفارشی ریکارو که دارای پشت‌سری‌های یکپارچه و پوشش چرم و آلکانترا هستند، تقویت می‌شود. این صندلی‌ها علاوه بر حمایت بیشتر از بدن سرنشینان، به تنظیم برقی و گرم‌کن نیز مجهز شده‌اند تا راحتی فدای ظاهر اسپرت نشود. برخلاف نسخه استاندارد که به‌صورت هفت‌نفره نیز عرضه می‌شود، نسخه نیسمو صرفاً پنج‌نفره است.

نیسان ایکس‌تریل نیسمو
نیسان ایکس‌تریل نیسمو

هرچند از نام نیسمو انتظار قدرت بیشتری را دریم ولی ایکس تریل نیسمو با همان قوای محرکه هیبریدی بردافرزای e-Power معمولی عرضه می‌شود. این مجموعه شامل یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی است که تنها به‌عنوان ژنراتور برای شارژ باطری‌ها عمل می‌کند و نیروی حرکتی خودرو توسط دو موتور الکتریکی تأمین می‌شود که مجموعاً ۲۱۱ اسب بخار قدرت و ۵۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بااین‌حال، مهندسان نیسمو تمرکز خود را بر ارتقای شاسی و سیستم‌های الکترونیکی خودرو معطوف کرده‌اند. ایکس‌تریل نیسمو اولین محصول نیسان است که به کمک‌فنرهای Kayaba Swing Valve مجهز شده که گفته می‌شود بدون قربانی کردن راحتی، حرکات گهواره‌ای بدنه را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این، سیستم چهارچرخ محرک برقی e-4ORCE برای ارسال قدرت بیشتر به محور عقب و بهبود قابلیت توزیع گشتاور در چرخ‌های جلو، دوباره تنظیم شده است. درنهایت، ماژول کنترل خودرو (VCM) نیز با یک حالت رانندگی اسپرت که پاسخگویی را در اولویت قرار می‌دهد، به‌روزرسانی شده است.

عرضه نیسان ایکس‌تریل نیسمو در بازار ژاپن برای تاریخ ۳ مهر ۱۴۰۳ (۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴) برنامه‌ریزی شده است. قیمت این مدل از حدود 36,700 دلار آغاز می‌شود و به 40,400 دلار می‌رسد. هنوز مشخص نیست که آیا نیسان این مدل را به‌صورت انحصاری در بازار داخلی خود نگه می‌دارد یا آن را به سایر مناطق نیز عرضه خواهد کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که نسل بعدی نیسان روگ (همتای آمریکایی ایکس‌تریل) که در اواسط سال ۲۰۲۶ از راه می‌رسد، ممکن است یک نسخهٔ نیسمو داشته باشد.

نیسان ایکس‌تریل نیسمو
نیسان ایکس‌تریل نیسمو
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.