معرفی نیسان اسکای‌لاین 400R، نسخه ویژه و تولید محدود پایانی

دوشنبه 5 آبان 1404 - 16:00
مطالعه 3 دقیقه
اسکای‌لاین 400R لیمیتد
نیسان با معرفی نسخه‌ای ویژه، با اسکای‌لاین خداحافظی می‌کند اما جانشین این خودرو در قالب یک سدان محرک عقب گیربکس دستی در راه است.
تبلیغات

هرچند اینفینیتی سال گذشته به عرضهٔ سدان Q50 در آمریکا پایان داد اما این خودرو همچنان در ژاپن با نام اسکای‌لاین عرضه می‌شود. حال اما نیسان با معرفی یک نسخهٔ ویژه و محدود از اسکای‌لاین، به‌نوعی فصل پایانی این نسل از سدان محبوب خود را رقم زده است. البته هم‌زمان، اینفینیتی رسماً تأیید کرده که یک سدان دیفرانسیل عقب کاملاً جدید در راه است تا جانشین معنوی Q50 باشد و خون تازه‌ای در رگ‌های این برند جاری کند. این خبر هیجان‌انگیز توسط تیاگو کاسترو، نایب‌رئیس اینفینیتی در قاره آمریکا، در یک رویداد خبری اعلام شد. او تأیید کرد که این مدل جدید در سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه خواهد شد و به ریشه‌های اسپرت این برند یعنی پلتفرم دیفرانسیل عقب وفادار خواهد ماند.

نکتهٔ جالب‌توجه اینجاست که کاسترو احتمال عرضهٔ این خودرو با گیربکس دستی را رد نکرده است. بر اساس گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود این سدان از نسخهٔ تقویت‌شدهٔ موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی نیسان Z با قدرتی در حدود ۴۵۰ اسب بخار بهره ببرد؛ اما پیش از ورود جانشین جدید، نیسان با عرضهٔ مدل اسکای‌لاین 400R لیمیتد در ژاپن، یک وداع باشکوه را برای نسل فعلی ترتیب داده است. این مدل که تنها به تعداد ۴۰۰ دستگاه و فقط برای بازار ژاپن تولید می‌شود، بر پایهٔ مدل قدرتمند 400R ساخته شده است.

اگرچه پیشرانهٔ ۴۰۰ اسب بخاری آن بدون تغییر باقی مانده اما مهندسان نیسان با بهبودهایی نظیر رینگ‌های ۱۹ اینچی عریض‌تر، سیستم تعلیق جلوی مستحکم‌تر، لنت‌های ترمز ارتقاءیافته و میل موج‌گیر تقویت‌شده در عقب، دینامیک رانندگی آن را بهبود بخشیده‌اند. استفاده از فیبر کربن در قاب آینه‌ها، اسپویلر عقب و کنسول مرکزی، در کنار یک پلاک شماره‌دار نیز این مدل را خاص‌تر جلوه می‌دهند. این نسخهٔ ویژه با قیمت حدود ۴۵,۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد که تقریباً ۳ هزار دلار از مدل استاندارد 400R گران‌تر است.

اسکای‌لاین 400R لیمیتد
اسکای‌لاین 400R لیمیتد
اسکای‌لاین 400R لیمیتد

اینفینیتی طی سال‌های اخیر با افت شدید فروش مواجه بوده و آمار آن از اوج ۱۵۳,۴۱۵ دستگاه در سال ۲۰۱۷ به تنها ۵۸,۰۷۰ دستگاه در سال گذشته کاهش یافته است که سقوط نگران‌کنندهٔ ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد. اگرچه در بازار امروز که تحت سلطهٔ شاسی‌بلندهاست، یک سدان جدید شاید نتواند به موفقیت تجاری بزرگی تبدیل شود اما بدون شک می‌تواند جرقه‌ای برای احیای تصویر برند اینفینیتی باشد و بار دیگر توجه علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت لوکس را به‌سوی آن جلب کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.