تبدیل نیسان پاترول کلاسیک به هیولای آفرود با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت

یک‌شنبه 11 آبان 1404 - 11:00
مطالعه 4 دقیقه
نیسان پاترول کلاسیک 1000 اسب بخاری
کریس فورسبرگ، قهرمان دریفت، یک پاترول کلاسیک را به هیولایی ۱۰۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که با همکاری نیسان ساخته شده است.
تبلیغات

کریس فورسبرگ، قهرمان سه دوره مسابقات فرمولا دریفت، بار دیگر دنیای خودرو را با رونمایی از یک پروژهٔ شگفت‌انگیز در نمایشگاه سما غافلگیر کرد؛ یک نیسان پاترول کلاسیک که حالا با قدرتی باورنکردنی، معادل ۱۰۰۰ اسب بخار، به یک هیولای تمام‌عیار تبدیل شده است. این پروژه که حاصل همکاری نزدیک تیم مسابقه‌ای فورسبرگ و نیسان است، ترکیبی بی‌نظیر از طراحی کلاسیک، مهندسی مدرن و قدرت خالص را به نمایش می‌گذارد. نیسان پاترول دهه‌ها است که به‌عنوان یک شاسی‌بلند جان‌سخت و ماجراجو در سراسر جهان، از استرالیا تا خاورمیانه، شناخته می‌شود. فورسبرگ برای این پروژه، شاسی یک پاترول نسل چهارم را به‌عنوان پایه انتخاب کرده و قلب تپندهٔ آن را با پیشرانه قدرتمند نسل پنجم جایگزین کرده است.

نیروبخش این پاترول، پیشرانه شش سیلندر خطی TB48 با حجم ۴.۸ لیتر است که در حالت استاندارد حدود ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما تیم فورسبرگ با نصب یک توربوشارژر عظیم گرت، این عدد را به ۱۰۰۰ اسب بخار رسانده است. برای مدیریت این نیروی عظیم، از یک ECU پیشرفته، منیفولد هوای سفارشی Hypertune و یک کیت کلاچ دوصفحه‌ای ACT استفاده شده تا قدرت به شکلی مطمئن از طریق گیربکس دستی به چرخ‌ها منتقل شود.

جذابیت این پاترول تنها به مشخصات فنی آن خلاصه نمی‌شود. بدنه خودرو با رنگ‌آمیزی قرمز، سفید و آبی الهام‌گرفته از تیم Mobil 1، ظاهری کاملاً مسابقه‌ای پیدا کرده است. گلگیرهای مشکی پهن، جلوپنجره تیره و مجموعه‌ای از چراغ‌های قدرتمند در جلو، چهره‌ای تهاجمی به این شاسی‌بلند بخشیده‌اند. این هیولا روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سفارشی نیسمو سوار شده که با لاستیک‌های ۳۵ اینچی یوکوهاما پوشیده شده‌اند.

نیسان پاترول کلاسیک 1000 اسب بخاری
نیسان پاترول کلاسیک 1000 اسب بخاری

در داخل کابین نیز صندلی‌های اسپرت حرفه‌ای ریکارو اسپرت‌استر نصب شده تا راننده را در هنگام شتاب‌گیری‌های سنگین و مانورهای سریع، محکم در جای خود نگه دارند. سیستم تعلیق نیز توسط نیسمو به‌صورت سفارشی برای کاربردهای آفرود طراحی شده و از کمک‌فنرهایی با مخزن جداگانه بهره می‌برد. نتیجهٔ تمام این تغییرات، یک شاسی‌بلند کلاسیک با قدرتی سرسام‌آور و ظاهری بی‌نظیر است که هم در جاده و هم در بیراهه، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نیسان پاترول کلاسیک 1000 اسب بخاری
نیسان پاترول کلاسیک 1000 اسب بخاری
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.