نیسان

نیسان N7، سدان برقی بر اساس دانگ‌فنگ با قیمت 16 هزار دلار!

سدان برقی نیسان N7 که بر اساس دانگ‌فنگ ۰۰۷ برای بازار چین ساخته شده، با طراحی جذاب، فناوری پیشرفته و قیمتی مقرون‌به‌صرفه، قصد دارد جایگاه نیسان را در برابر رقبای قدرتمندی مثل بی‌وای‌دی تقویت کند.

آبان گذشته، جوینت ونچر نیسان-دانگ‌فنگ سدان الکتریکی جدیدی را برای بازار چین با نام N7 معرفی کرد و حالا پیش‌فروش این خودرو آغاز شده است. N7 بر اساس پلت‌فرم مشترک نیسان و دانگ‌فنگ بنام تیانیان ساخته شده و با شعار «خانواده‌پسندترین سدان برقی» راهی بازار خواهد شد. قیمت پایه این خودرو  معادل ۱۶,۵۰۰ دلار اعلام شده است.

طراحی ظاهری، الهام از V-Motion نیسان

نیسان N7 با طراحی الهام گرفته از زبان V-Motion نیسان، ظاهری مدرن و آینده‌نگرانه دارد. دماغهٔ بسته، نوار نوری سراسری، مه‌شکن‌های V شکل و لوگوی نورانی «NISSAN» از ویژگی‌های برجسته آن هستند. در نمای جانبی، فرم فست‌بک، درهای بدون قاب، دستگیره‌های مخفی و رینگ‌های بزرگ، ضریب درگ را به ۰٫۲۰۸Cd رسانده‌اند. در عقب، چراغ‌های سراسری با ۸۸۲ واحد OLED طراحی شده‌اند. N7 در شش رنگ بدنه شامل آبی، نقره‌ای، فیروزه‌ای، بژ، سفید و مشکی عرضه می‌شود. این سدانی متوسط تا بزرگ با ابعاد ۴۹۳۰ میلی‌متر طول، ۱۸۹۵ میلی‌متر عرض، ۱۴۸۷ میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری ۲۹۱۵ میلی‌متر، فضای داخلی جاداری ارائه می‌دهد و وزن خالص آن بین ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۲ کیلوگرم است.

کابین و امکانات داخلی

کابین N7 در دو تم رنگی خاکستری روشن و سبز جنگلی/سفید برفی عرضه می‌شود. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Nissan OS با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 8295P و دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی DeepSeek-R1، تجربه‌ای پیشرفته ارائه می‌دهد و از اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. غربیلک فرمان دو پره چندمنظوره، صفحه آمپر تمام دیجیتال و نمایشگر مرکزی ۱۵٫۶ اینچی هم از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو هستند. همچنین صندلی‌های N7 که از هوش مصنوعی بهره می‌برند، با ۴۹ حسگر برای تنظیم خودکار وضعیت بدن طراحی شده‌اند و ۱۲ نقطه ماساژ دارند. حجم صندوق عقب نیز ۵۰۴ لیتر است. سایر امکانات این سدان جدید نیسان هم شامل نورپردازی داخلی ۲۵۶ رنگ، سیستم صوتی ۱۴ بلندگو، شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی، سانروف پانورامیک و یخچال داخلی با قابلیت سرمایش (-۶ درجه سانتی‌گراد) و گرمایش (تا ۵۵ درجه سانتی‌گراد) می‌شود.

باطری و مشخصات فنی

N7 از یک موتور الکتریکی در عقب استفاده می‌کند که در دو نسخه با ۲۱۵ اسب بخار یا ۲۶۸ اسب بخار قدرت قابل انتخاب خواهد بود. این موتور توسط باتری‌های فسفات آهن لیتیوم با ظرفیت‌های ۵۸ یا ۷۳ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که برد ۵۱۰ تا ۶۳۵ کیلومتر را فراهم می‌کند همچنین، با شارژ سریع تنها ۱۹ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ لازم برای پیمودن ۴۰۰ کیلومتر فراهم شود. به گفته دانگ‌فنگ-نیسان، فناوری باتری CTB در این خودرو عمر باتری را تا ۵ درصد افزایش داده است.

وضعیت نیسان در چین و رقابت با بی‌وای‌دی هان

نیسان در چین با چالش‌های جدی مواجه است. فروش این شرکت در شش سال گذشته پیوسته کاهش یافته و در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۱۲.۲ درصدی به ۶۹۷ هزار دستگاه رسید. در سه‌ماهه اول امسال نیز فروش نیسان با افت ۲۷٫۴۷ درصدی به ۱۲۱ هزار دستگاه محدود شد. N7 با قیمت رقابتی و امکانات پیشرفته، قصد دارد با مدل‌هایی مانند بی‌وای‌دی هان رقابت کند و شرایط نیسان را در چین بهبود ببخشد.

 

نیسان N7 در پنج مدل مختلف عرضه می‌شود که قیمت‌های آنها به شرح زیر است:

  • نیسان N7 510 Air:   (۱۶,۴۵۰ دلار)

  • نیسان N7 510 Pro:   (۱۷,۸۳۰ دلار)

  • نیسان N7 625 Pro:   (۱۹,۲۰۰ دلار)

  • نیسان N7 510 Max:   (۱۹,۲۰۰ دلار)

  • نیسان N7 625 Max:   (۲۰,۵۷۰ دلار)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. هراکلیوس

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (352 ديدگاه)

    مثل اینکه تمام طراحان ماشین تو چین ازتمامی برندها تو یه ساختمون کار می کنن و همه باهم داداشی هستن الان اینم که شبیه بقیه چینی ها هست فقط اسم نیسان یدک می کشه

    موافقم 35
    مخالفم 6
    1. net

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3807 ديدگاه)

      چرا سدان های ماشین برقی صندوق عقب رو مثل سدان بنزینی کشیده تر نمی کنند؟ این ماشین اگر صندوق عقبش کشیده تر بود قشنگتر میشد. چراغ عقب متصل مشکی بد هست چراغ عقب باید قرمز زرشکی باشه. سقفش متضاد مشکی هست و ستون عمود شیشه جلو و ستون عمود شیشه عقب و ستون بالا شیشه دربها همرنگ ماشین هست خوبه. اگر زیر چراغ جلو داخل سپر چراغ دندانه دار نبود قشنگتر میشد. اگر اطراف شیشه دربها خط سفید نازک داشت قشنگتر میشد. زیر سپر جلو و زیر سپر عقب متضاد مشکی هست بد هست. رنگ طراحی داخلی سفید هست بد شده رنگ سفید طراحی داخلی زود کثیف میشه و رنگ طراحی داخلی ماشین باید یکپارچه مشکی باشه. مانیتورش افقی مثل تسلا شناور هست بد هست اگر مثل صفحه نمایش عمود رنجر ۲۰۲۲ عمود بود قشنگتر میشد

      موافقم 3
      مخالفم 14
  2. ارسلان

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    این آشغال ها چیه ؟ عرضه ندارند برند و واگذار کنند به یه شرکت درست و حسابی!! طرف بخوات تو چین اینو بخره ، خب میره یه برند چینی میخره!!!
    همینطور پیش بره نیسان میشه آشغال ساز…..بعد از جنگ جهانی دوم ایتالیایی ها حاظر بودن ورشکسته شند و تن به آشغال سازی ندند!!! اگر از این کثافتکاری ها کرده بودند، فراری الان وجود نداشت، پرچم ایتالیا هم رو هر کالایی بود ملت به کالاهه میگفتند: جنس آشغال ایتالیایی.

    موافقم 13
    مخالفم 38
    1. Mohammad

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (174 ديدگاه)

      واقعاً وضعیت مزخرفیه

  3. علی Shelby

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (717 ديدگاه)

    من فکر کردم هیوندای هست بخاطر اون چراغ خطی جلوش

    طراحیش مثل هیوندای هست
    عقبشم مثل خودرو های چینی طراحی شده

    موافقم 5
    مخالفم 18
    1. NOS

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      طراحیای هیوندا خیلی بهتر از اینه. زبان طراحی کیاوهیوندا رو میشه براحتی تشخیص داد و اصالت داره. با بقیه اینا اشتباه نمیشه.

      موافقم 8
      مخالفم 5
  4. Dino Ferrari

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین زیبایی هست

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. Mohammad

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (174 ديدگاه)

    اگه قرار باشه اینو میخرم خب میرم چینی میخرم دیگه ،
    به قول یکی از دوستان شاید بهتر باشه نیسان نیروی کار رو کاهش بده و تمرکزش رو بزاره روی GTR ، پاترول و سدان های خوبش ، ژراحیس هم به دلم ننشست
    دوستان عزیز من به نیسان هیت نمیدم واسش احترام هم قائلم چون شاهکاری به اسم GTR رو خلق کرد ، ولی واقعاً با این روند نمیتونه ادامه بده ، من هر طوری حساب میکنم خودروی ها اقتصادی چینی واقعاً خیلی بهتره
    در ضمن هعی نفرمایید که خودروی چینی دو روزه خراب میسه ولی نیسان ۵ سال بعد میبری تعمیرگاه ، چون خودرو های اقتصادی شرکت ها در چین تولید میشه حتی مدل های اقتصادی بنز و بی ام وه ، همپن کمری ۲۰۲۴ که تو ایران ۱۳ میلیارد تومن قیمت کذاشتن واسش هم از چین وارد شده

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. بهزاد

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (2623 ديدگاه)

      اگر بنا بود نظر شما در مورد تولید رعایت بشه بسیاری از برندها الان در برخی بازارها دیگه حضور نداشتند.
      خودروسازان ژاپنی مگر زمان ورودشون به آمریکا از اول خودروهای بزرگ یا suv و همینطور پیکاپ تولید کردن؟
      بعد از سالها ژاپنی ها علاوه بر بازار خودروهای کوچک و اقتصادی کم کم با سلایق بازار آمریکا مدلها یا سبک های مورد علاقه خریدارانشان را تولید کردند.
      الانم با توجه به سوبسید دولت چین برای خودروهای مثلا پاک و ارزان و تقاضای زیاد باید در این محدوده خودرو ارائه بشه.
      متاسفانه برخی از کاربران نتنها شناختی از وضعیت بازارها ندارند بلکه نسخه های ورشکستگی هم مینویسند.
      برخلاف تصورتون، با هجوم مدلهای جدید برقی شرکت های بزرگی چون vw , تویوتا ، هوندا ، نیسان و لوکس سازان آلمانی به بازار چین به شما قول میدم ظرف مدت ۵ سال بسیاری از برندهای کوچک و متوسط چینی بساطشون جمع میشه یا ادغام خواهند شد.

      موافقم 1
      مخالفم 3
  6. ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6131 ديدگاه)

    چقده ارزون!

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. کورش

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (167 ديدگاه)

    همه ماشینا شبیه هم شدن طراحی داخلی و خارجی بدون روح و اصالت،مزخرف

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا