ادای احترام خاص نیسان به "پدر دریفت" دنیا
کانیمیتسو تاکاهاشی که به عنوان پدر دریفت شناخته میشود به حدی در کنترل خودرو مهارت داشت که خودروها را با سرعت کامل از پیچ عبور میداد و کشش تمامی چرخ ها را میشکست و درعینحال خط مسابقه را حفظ میکرد. نیسان با برگزاری رویدادی ویژه در ژاپن به این اسطوره دریفت ادای احترام کرده است. در این نمایشگاه برخی از مشهورترین خودروهای تاکاهاشی و نیسان به نمایش گذاشته شده است. پدر دریفت که با نام کانی سان نیز شناخته میشود 16 مارس سال جاری و در سن 82 سالگی درگذشت.
کانیمیتسو کار خود در مسابقات را با موتورسیکلتها آغاز کرد اما جراحتهای ناشی از تصادف در مسابقات سال 1962 باعث شد او به رانندگی خودروها روی بیاورد. در سال 1964 کانی سان کار مسابقه برای نیسان را شروع کرد و چندین رکورد را در خودروهای مسابقهای این برند همچون R380، R381 و R382 بر جای گذاشت. خاصترین خودروی او اما نیسان اسکای لاین GT-R بود. کانی سان پنجاهمین پیروزی خود برای نیسان را با خودروی GT-R و در مسابقه قهرمانی 300 کیلومتر فوجی گرند سال 1972 کسب کرد. این برند به دنبال اعطای جدیدترین خودروی به پدر دریفت بود تا قهرمانیهای بیشتری را در فصل پیش رو کسب کند.
کانسپت مسابقهای نیسان اسکای لاین 2000GT-R مدل 1972 در نمایشگاه توکیو همان سال معرفی شد و شماره 73 روی بدنه نشان دهنده احتمال مسابقه در فصل پیش رو بود. این خودرو از همان پیشرانه 6 سیلندر 2 لیتری بکار رفته در اولین نسل GT-R استفاده میکرد. قدرت 160 اسبی این پیشرانه از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های عقب فرستاده میشد. البته در پایان فصل 1972 مسابقات نیسان تیم مسابقهای را رها کرد و تصمیم گرفت روی تکنولوژی ضد آلایندگی کار کند. خودروی KPGC110 هرگز روانه پیست نشد و نام GT-R نیز بیش از 27 سال به محاق رفت.
تنها 197 دستگاه از KPGC110 اسکای لاین GT-R تولید شد چراکه بحران سوخت اوایل دهه 70 میلادی باعث کاهش تقاضا برای خودروهای پرفورمنس شد. کانیمیتسو تیم مسابقهای خود را در سال 1994 تأسیس کرد و با پورشه 911 RSR توربو در تمامی مسابقات گرند تورینگ ژاپن شرکت کرد. این نمایشگاه شامل حضور سه خودروی کانی سان شامل نیسان R382 1969، اسکای لاین GT-R 1993 گروه A و KPGC110 اسکای لاین 2000GT-R بود که هرگز در مسابقات شرکت نکرد.