نیسان

معرفی نسل جدید نیسان میکرا، همتای ژاپنی رنو 5 برقی!

نسل جدید نیسان میکرا که بر اساس رنو ۵ برقی ساخته شده است، با دو باتری ۴۰ و ۵۲ کیلووات ساعتی، آماده رقابت در بازار خودروهای الکتریکی اروپا است.

نیسان پس از سال‌ها چالش مالی، ازجمله ضرر ۴.۵ میلیارد دلاری در ۱۲ ماه گذشته، در حال بازسازی خود با برنامه Re:Nissan است. این برنامه شامل کاهش هزینه‌ها از طریق اخراج ۲۰ هزار نیرو و تعطیلی هفت کارخانه تا پایان دهه و همچنین معرفی مدل‌های جدید است. پس از رونمایی کراس‌اوور نسل بعدی لیف به‌عنوان یک مدل جهانی، حالا نیسان با یک محصول ویژه برای اروپا بازگشته است. میکرا پس از دو سال غیبت در اروپا، این بار نه با موتور بنزینی، بلکه به‌صورت کاملاً الکتریکی و بر پایه رنو ۵ معرفی شده است. این هاچ‌بک کامپکت از پلتفرم مشترک AmpR Small استفاده می‌کند و حتی در کارخانه رنو در فرانسه، کنار رنو ۵ تولید خواهد شد.

نیسان تلاش کرده تا میکرا را از رنو ۵ متمایز کند. بخش‌های جلو و عقب خودرو بازطراحی شده‌اند و با چراغ‌های دایره‌ای، هویت ظاهری متفاوتی به آن بخشیده‌اند. نمای جانبی نیز با یک فرورفتگی عریض زیر خط کمر خودرو و روکش‌های پلاستیکی در قسمت پایین درها، کمی به رنو ۴ شباهت پیدا کرده است. بااین‌حال، دستگیره‌های مخفی درب‌های عقب نزدیک به ستون C، نشان‌دهنده ریشه‌های مشترک با رنو ۵ است. این خودروی کوچک روی رینگ‌های ۱۸ اینچی در سه طرح مختلف، ازجمله یکی با قالپاق، عرضه می‌شود. میکرا تنها در نسخه پنج‌در عرضه می‌شود و از سیستم تعلیق چند اتصالی عقب که از رنو ۵ به ارث برده شده، بهره می‌برد؛ ویژگی‌ای که در این کلاس کمیاب است و سواری نرم‌تری ارائه می‌دهد.

کابین میکرا شباهت زیادی به رنو ۵ دارد و تقریباً مستقیماً از آن گرفته شده است. تمامی نسخه‌ها مجهز به دو صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی هستند که روی داشبوردی با زاویه ملایم به سمت راننده قرار گرفته‌اند. تعداد زیادی دکمه فیزیکی زیر دریچه‌های هوای مرکزی، چیدمانی کاربرپسند ایجاد کرده که برای اکثر رانندگان خوشایند خواهد بود. نورپردازی داخلی با ۴۸ رنگ نیز ویژگی نادری در این سگمنت است که به جذابیت کابین می‌افزاید.

نیسان میکرا جدید در دو نسخه باتری عرضه می‌شود. نسخه پایه با باتری ۴۰ کیلووات ساعتی، موتوری الکتریکی با ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور در محور جلو دارد و بردی ۳۱۰ کیلومتری (استاندارد WLTP) ارائه می‌دهد. وزن این نسخه ۱۴۰۰ کیلوگرم است. نسخه قوی‌تر با باتری ۵۲ کیلووات ساعتی، ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، با برد ۴۰۸ کیلومتری و وزن ۱۵۲۴ کیلوگرم. هر دو نسخه از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، اگرچه زمان دقیق شارژ ذکر نشده است. نیسان میکرا جدید تا پایان سال در اروپا عرضه خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4500 ديدگاه)

    چقدر خوشگله . نیسان خداییش داره خوب کار میکنه . من ی بار پشت نیسان سانی نشستم که جزو معمولیاشه خیلی روون و خوب و راحت بود .حالا شما فکر کن بقیش چین

    موافقم 31
    مخالفم 5
    1. ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6255 ديدگاه)

      من تنها نیسان که سوار شدم نیسان وانت بود

      موافقم 15
    2. Cadillac-V

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (308 ديدگاه)

      ترکیب رنو ۵ و مینی و فیاته

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. آراز

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    اتاق رنو۵ چراغ جلو مینی چراغ عقب فیات ۵۰۰ولی در کل بانمک با حال

    موافقم 17
    مخالفم 2
  3. yektachafi

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    بامزه‌اس
    خوب تونسته خودشو از رنو متمایز کنه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  4. J

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اخراج ۲۰ هزار نیرو و تعطیلی هفت کارخانه

    بازگشت نیسان به اوج خیلی سخت و بنظر شخصی خودم غیرممکنه. یکی از ستون های صنعت خودروی ژاپن یجورایی کم شده. الان هوندا و تویوتا پیشتاز هستند. نیسان واقعا دیگه قابل قیاس نیست با اینا

    موافقم 10
    مخالفم 7
  5. PSA

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من رنو ۵ رو ترجیح میدم ولی بازم این ماشین برام جذابه
    ای کاش پیشرانه بنزینی هم داشت

    موافقم 8
    مخالفم 11
  6. ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6255 ديدگاه)

    فک کن این ماشین های مدل بالا برا داخل شهرشونه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. ماه تی تی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داتسون جان ضد رنو کوجایی دادا

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا