نسل جدید نیسان میکرا که بر اساس رنو ۵ برقی ساخته شده است، با دو باتری ۴۰ و ۵۲ کیلووات ساعتی، آماده رقابت در بازار خودروهای الکتریکی اروپا است.
نیسان پس از سالها چالش مالی، ازجمله ضرر ۴.۵ میلیارد دلاری در ۱۲ ماه گذشته، در حال بازسازی خود با برنامه Re:Nissan است. این برنامه شامل کاهش هزینهها از طریق اخراج ۲۰ هزار نیرو و تعطیلی هفت کارخانه تا پایان دهه و همچنین معرفی مدلهای جدید است. پس از رونمایی کراساوور نسل بعدی لیف بهعنوان یک مدل جهانی، حالا نیسان با یک محصول ویژه برای اروپا بازگشته است. میکرا پس از دو سال غیبت در اروپا، این بار نه با موتور بنزینی، بلکه بهصورت کاملاً الکتریکی و بر پایه رنو ۵ معرفی شده است. این هاچبک کامپکت از پلتفرم مشترک AmpR Small استفاده میکند و حتی در کارخانه رنو در فرانسه، کنار رنو ۵ تولید خواهد شد.
نیسان تلاش کرده تا میکرا را از رنو ۵ متمایز کند. بخشهای جلو و عقب خودرو بازطراحی شدهاند و با چراغهای دایرهای، هویت ظاهری متفاوتی به آن بخشیدهاند. نمای جانبی نیز با یک فرورفتگی عریض زیر خط کمر خودرو و روکشهای پلاستیکی در قسمت پایین درها، کمی به رنو ۴ شباهت پیدا کرده است. بااینحال، دستگیرههای مخفی دربهای عقب نزدیک به ستون C، نشاندهنده ریشههای مشترک با رنو ۵ است. این خودروی کوچک روی رینگهای ۱۸ اینچی در سه طرح مختلف، ازجمله یکی با قالپاق، عرضه میشود. میکرا تنها در نسخه پنجدر عرضه میشود و از سیستم تعلیق چند اتصالی عقب که از رنو ۵ به ارث برده شده، بهره میبرد؛ ویژگیای که در این کلاس کمیاب است و سواری نرمتری ارائه میدهد.
کابین میکرا شباهت زیادی به رنو ۵ دارد و تقریباً مستقیماً از آن گرفته شده است. تمامی نسخهها مجهز به دو صفحهنمایش ۱۰.۱ اینچی هستند که روی داشبوردی با زاویه ملایم به سمت راننده قرار گرفتهاند. تعداد زیادی دکمه فیزیکی زیر دریچههای هوای مرکزی، چیدمانی کاربرپسند ایجاد کرده که برای اکثر رانندگان خوشایند خواهد بود. نورپردازی داخلی با ۴۸ رنگ نیز ویژگی نادری در این سگمنت است که به جذابیت کابین میافزاید.
نیسان میکرا جدید در دو نسخه باتری عرضه میشود. نسخه پایه با باتری ۴۰ کیلووات ساعتی، موتوری الکتریکی با ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور در محور جلو دارد و بردی ۳۱۰ کیلومتری (استاندارد WLTP) ارائه میدهد. وزن این نسخه ۱۴۰۰ کیلوگرم است. نسخه قویتر با باتری ۵۲ کیلووات ساعتی، ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، با برد ۴۰۸ کیلومتری و وزن ۱۵۲۴ کیلوگرم. هر دو نسخه از شارژ سریع پشتیبانی میکنند، اگرچه زمان دقیق شارژ ذکر نشده است. نیسان میکرا جدید تا پایان سال در اروپا عرضه خواهد شد.
ممد ژانگولر
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر خوشگله . نیسان خداییش داره خوب کار میکنه . من ی بار پشت نیسان سانی نشستم که جزو معمولیاشه خیلی روون و خوب و راحت بود .حالا شما فکر کن بقیش چین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴من تنها نیسان که سوار شدم نیسان وانت بود
Cadillac-V
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ترکیب رنو ۵ و مینی و فیاته
آراز
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴اتاق رنو۵ چراغ جلو مینی چراغ عقب فیات ۵۰۰ولی در کل بانمک با حال
yektachafi
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴بامزهاس
خوب تونسته خودشو از رنو متمایز کنه
J
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴اخراج ۲۰ هزار نیرو و تعطیلی هفت کارخانه
بازگشت نیسان به اوج خیلی سخت و بنظر شخصی خودم غیرممکنه. یکی از ستون های صنعت خودروی ژاپن یجورایی کم شده. الان هوندا و تویوتا پیشتاز هستند. نیسان واقعا دیگه قابل قیاس نیست با اینا
PSA
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴من رنو ۵ رو ترجیح میدم ولی بازم این ماشین برام جذابه
ای کاش پیشرانه بنزینی هم داشت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴فک کن این ماشین های مدل بالا برا داخل شهرشونه
ماه تی تی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴داتسون جان ضد رنو کوجایی دادا