شرکت نگین سرویس، نسل جدید نیسان ایکس تریل را در ایران رونمایی کرده است. این شاسیبلند با سابقه و محبوب، همراه پیشرانهی هیبرید از سری e-POWER وارد کشور ما خواهد شد.
پیشتر، شرکت جهان نوین آریا مسئول واردات و عرضه محصولات نیسان در ایران بود. در دههی ۸۰ و ۹۰ خورشیدی، دو کراساور مشهور نیسان از سری جوک و ایکس تریل توسط جهان نوین آریا به کشورمان وارد شد؛ اما حالا شرکت نامی خودرو پیشرو و نگین سرویس هم، مجوز پیشفروش خودروهای نیسان را دریافت کردهاند.
بیشتر بخوانید:
خودروسازی نیسان، ۱۹۳۳ تاسیس شد و حالا ۹۲ سال قدمت دارد. این برند ژاپنی، با کارخانههای مختلف در سراسر جهان، سالانه حدود ۳/۳ میلیون خودرو تولید میکند که شامل انواع مدلهای برقی و بنزینی و هیبریدی در کلاس بدنههای متنوع است. هماکنون، حدود نیمی از سهام نیسان به رنو تعلق دارد و برند ژاپنی نیز، مالک ۱۸ درصد از خودروساز فرانسوی محسوب میشود. طی سالهای گذشته، کاهش فروش در محصولات نیسان شکل گرفته و برخلاف تویوتا، هوندا و مزدا، زیان مالی داشته است.
اولین X تریل، سال ۲۰۰۰ معرفی شد و مورد توجه قرار گرفت. نسل سوم این خودرو به بازار ایران رسید و همراه پلتفرم مشترک با رنو کولئویس، فروش بسیار خوب در سراسر جهان داشت. از سال ۲۰۲۱ تا کنون، نسل چهارم نیسان ایکس تریل در حال تولید بوده که متناسب با رقبای ساخت تویوتا یا هوندا، فروش قابل توجه نداشته است. این خودرو همزمان در ژاپن، امریکا، تایوان و چین مونتاژ میشود. طبیعتا نسخهی ساخت چین برای بازار ایران استفاده خواهد شد.
طراحی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۵ وارداتی
نمای بیرونی ایکس تریل با چراغهای باریک و شمشیری، تفاوت مهمی با راو۴ و هوندا CR-V دارد. محصول نیسان، اسپرتتر و ژاپنیتر دیده میشود؛ ضمن اینکه زبان طراحی شرکت سازنده با چراغهای دو ردیفه و جلوپنجرهی ذوزنقهای را حفظ کرده است.
حجمدهی بدنه در کاپوت جلو و سپر اصلی، حس تهاجمی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۵ را تقویت میکنند. غالب مدلها از مواد پلاستیکی در جلوپنجره و سپر استفاده میکنند که ارزش اقتصادی خود را پایین میآورد. این شرایط در گلگیرها و ستون A نیز وجود دارد.
در نمای جانبی، برحستگی مربوط به کاپوت جلو، تا چراغهای عقب و امتداد پنجرهها دیده میشود. خطوط صاف مربوط به برش درهای ورودی و حالت کلی سقف تا پشت خودرو، تفاوت خاصی با ایکس تریل قدیمی ندارند؛ هرچند که مواد پلاستیکی در سپر عقب پلاستیکی و رکاب، کاملا توی ذوق میزنند.
برای پشت ایکس تریل هم مشابه نمای روبرو، حجمدهی برجسته و اغراقشده وجود دارد. کشیدگی چراغهای عقب به طرفین، زیاد است و ترکیبی پرهیجان ایجاد میکند. محل نصب پلاک و فرم بال عقب، قابل قبول به نظر میرسد. شاید با تغییر در طراحی سپر، امکان افزایش زیبایی X تریل در نمای پشت وجود داشت اما فیس لیفت این خودرو، هنوز در برنامههای نیسان نیست.
با ارفاق میتوان از نمای بیرونی ایکس تریل جدید رضایت داشت. این کراساور با طول ۴,۶۸۱ و عرض ۱,۸۴۰ و ارتفاع ۱,۷۳۰ و فاصله محوری ۲,۷۰۶ میلیمتر تولید میشود که مشابه هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ موجود در ایران است.
طراحی داخلی نیسان ایکس تریل ۲۰۲۵ وارداتی
فرم داشبورد و نمایشگر در ایکستریل، سبک طراحی سال ۲۰۲۰ را ادامه داده است. البته مانیتورهای بزرگ پشت فرمان و سیستم سرگرمی، حس یک خودروی مدرن را القا میکند. همچنین پوشش نرم چرم مصنوعی روی داشبورد، نودری و پیرامون فرمان، نکات مثبت ایکس تریل ۲۰۲۵ هستند.
در نسخهی وارداتی از دستهدندهی الکترونیک استفاده شده که در کنار کلیدگردان و ترمزدستی دکمهای (برقی) تفاوت مهمی با ایکستریل قدیمی ایجاد میکند. نمایشگرهای این خودرو نیز، ۱۲/۳ اینچ هستند که در غالب خودروهای وارداتی، دیده نمیشود.
صندلیهای ایکس تریل ۲۰۲۵ وارداتی، تمام چرم با طرح اسپرت ساده هستند. این خودرو به خوبی چهار سرنشین بلندقد را در خود جای میدهد و برای سفرهای بین شهری، مناسب است. صندوق عقب ایکس تریل ۵۷۵ لیتر فضای حمل بار دارد که با خواباندن صندلیهای ردیف دوم به ۱۲۹۸ لیتر میرسد.
پیشرانه نیسان ایکس تریل ۲۰۲۵ وارداتی
ارزانترین مدل ایکس تریل در بازار جهانی، همچنان با موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس CVT تولید میشود برای بازار ایران، مدل هیبرید دو دیفرانسیل از سری e-Power انتخاب شده است که نسبت به مدل پایه، کاملا برتری دارد. ایکس تریل ۲۰۲۵ وارداتی از ترکیب موتور ۳ سیلندر ۱/۵ لیتر توربو با محرک برقی، ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۵۲۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این مدل، مجهز به گیربکس تک سرعته است و در زمان ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد که برای خودرویی خانوادگی و دو دیفرانسیل ۱۹۰۰ کیلوگرمی، راضی کننده به نظر میرسد.
فهرست مشخصات و امکانات ایکس تریل ۲۰۲۵ وارداتی هنوز مشخص نیست اما ظاهرا چرخهای ۲۰ اینچ، سقف پانورامیک و صندلیهای چرم، برای بازار کشور ما ارایه میشوند. در ادامه فهرستی از امکانات نمونهی مشابه در بازار جهانی قابل مشاهده است:
- آینههای برقی با حافظه
- استارت موتور از راه دور
- فرمان گرمشونده
- روکش چرم با دوخت سفارشی
- حافظه صندلی راننده
- گرمکن صندلیهای جلو
- سایهبان درهای عقب
- نورپردازی داخلی
- سیستم صوتی بوز (BOSE) با ۱۰ بلندگو
- ترمز اضطراری خودکار (AEB)
- ترمز ضد قفل ABS و کنترل کشش ESP
- تشخیص عابر پیاده و دوچرخهسوار
- هشدار برخورد در تقاطع
- ترمز اضطراری معکوس با تشخیص عابر پیاده
- تشخیص اجسام در نقطه کور
- هشدار خروج از خط
- تشخیص علائم ترافیکی (تابلوخوان)
- نوربالای خودکار
- کروز کنترل تطبیقی
- دوربین عقب
- سنسور پارک جلو وعقب
- ۷ کیسه هوا شامل کیسه هوای مرکزی جلو
- سیستم پروپایلوت / ProPILOT با عملکرد فعال حفظ خودرو بین خطوط
- دوربین دید ۳۶۰ درجه
پیش بینی قیمت نیسان ایکس تریل ۲۰۲۵ وارداتی
مشخصات فنی و امکانات ایکستریل هیبرید وارداتی، جالب توجه است اما این خودرو در بازار جهانی، چندان ارزان نیست و ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار هزینه خرید دارد. اگر نسخهی دو دیفرانسیل از سری e-Power وارد ایران شود، ضمن توجه به نرخ دلار و اضافهپرداختهای اجباری برای مدلهای خارجی، بودجهی لازم برای خرید نیسان ایکس تریل ۲۰۲۵ به ۶/۵ تا ۷ میلیارد تومان میرسد.
کوشا
۱ خرداد ۱۴۰۴هیچکدوم از ماشینای بازار جوابگوی بضاعت مالی قشر متوسط به پایین جامعه نیست.
کسی هم دیگه بیست میلیار پول بیزبونو نمیده برا اتوبوس بین شهری.
حمل و نقل ریلی هم هم سطح شوروی سابق.
سر جمع ۱۰۰ تا هواپیمای مسافربری فعال هم نداریم.
تا چند سال دیگه ایران برمیگرده به دوران بادیه نشینی و زندگی قبیله ای که باید پول ساربان و کاروان بدیم یه ماه تو راه باشیم بریم مسافرت.
ارژنگ
۲ خرداد ۱۴۰۴آنقدر خودت رو اذیت نکن، یه کوییک، سورن، دنا یا تارا بگیر خوش باش…فرق پیاده و کوییک سواره اگر ۱۰۰ باشه فرق کوییک و لندکروز سوار ۲۰ هست…هردوشون به مقصد میرسند اگر با احتیاط برند، حالا کوییک سواره دو ساعت دیرتر. بهتره تا بری تو صف بلیط قطار!!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ خرداد ۱۴۰۴همین ها که شما گفتی حداقل 500 میلیون قیمتشه
جوان با درآمد ماهی 15- 20 میلیون چه طوری بخره؟
۲ خرداد ۱۴۰۴من خودم اگه پدرم کمکم نمیکرد همون پراید هم نداشتم
حسین
۳ خرداد ۱۴۰۴رسالت خودتون می دونید که در هر حالی لگدی به کشور بزنید و ناامیدی تزریق کنید؟
ماشاالله هر خانواده ای رو می بینیم 4 تا ماشین دارن، اکثر جمعیت کشور هم دغدغه ی بی ماشینی رو ندارن، حالا ممکنه مدل بالا و بروز نباشن ولی بالاخره یه چیزی هست سوار شن. در تمامی جوامع هم یه درصد کمی از جمعیت هستند که ممکنه نتونن حداقل ها رو داشته باشن که البته همونم نباید باشه ولی رسانه هاشون انقدری وجدان دارن که دائم نیان نمک به زخم جوان هاشون بپاشن و القا کنن که بدبختین!
ایران من
۶ خرداد ۱۴۰۴اگر پدری مثل آقازاده ها داشته باشی که ۳۰ یا ۴۰ هزار دلار که پول خورد یا به کسی و دولت وصل باشی ظرف ۴ ماه نیسان که هیچ میشه پورشه خرید اختلاسگر و دزدان بانکی هم باشی حل ولی امسال ماها دوست عزیز چون شیر مادر و رزق و کار و درآمد حلال پدر و خودمونو خوردیم باید خالا حالا ها منتظر باشیم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ خرداد ۱۴۰۴متأسفانه ماشین قسطی هم در مملکت ما کمیابه
Hf
۱ خرداد ۱۴۰۴اصلا ارزش قیمتشو نداره ظاهرش زیاد جذاب نیست و المان های خاصی درش استفاده نشده
به لحاظ امکانات خوبه و قدرت خوبی به نسبت رقباش داره.
فقط یک سوال نمونه وارداتی به ایران مونتاژ کجا هست؟
𝐀𝐥𝐢
۱ خرداد ۱۴۰۴چین دیگه
hosen
۱ خرداد ۱۴۰۴یکی از بهترینا تو سگمنت خودشه
PURIYA
۱ خرداد ۱۴۰۴نظرسنجی
نیسان x trail لایک👍
میتسوبیشی اوت لندر دیسلایک👎
۲ خرداد ۱۴۰۴من نظرم میتسوبیشی هست ولی چون ادمه خوبی هستی بهت لایک دادم
اوسا
۱ خرداد ۱۴۰۴باشه برای ۱.۵ لیتری سه سیلندر ۷ میلیارد پول بدید تا رستگار شوید
PURIYA
۱ خرداد ۱۴۰۴واقعا
یه زمانی زیر کاپوت این ماشینا موتور v6 بود
اینا اسباب بازین
۲ خرداد ۱۴۰۴عقل ندارن
datsun
۲ خرداد ۱۴۰۴موتور درون سوز اصلا به چرخها متصل نیست وفقط نقش ژنراتور رو داره
سجاد پارسا
۳ خرداد ۱۴۰۴رستگار جان !!! اون موتور سه سیلندر کارش شارژ کردن باطری برقی ماشینه و کاری به قوای محرک ماشین نداره ، موتور هیبرید ماشین ۲۱۲ اسب قدرت و «۵۲۵» نیوتون متر گشتاور داره
تا حالا تو ایران ماشینی دیدی که ۵۲۵ نیوتون متر گشتارو داشته باشه ؟
آرین
۱ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/ikco/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d9%87%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%b3%d9%88%d9%85-%d8%a8%d9%87%d9%85%d9%86-91/
R
۱ خرداد ۱۴۰۴نیسان چقد ماشین میزنه پس کی میگفت داره ورشکست میشه
پرهام
۱ خرداد ۱۴۰۴من نیسان روگ(ایکس تریل) 2023 مدل sv رو تا همین 2 ماه پیش داشتم
موتور1500 و سه سیلندر
میتونم بگم ماشین قابل اطمینانیه، رانندگی باهاش لذتبخشه،هندلینگ خوب و نسبتا کم مصرف برای این سایز
و در مقام مقایسه با همرده هاش مثل Rav4 و مزدا cx5 و هوندا Crv اگه برتر نباشه در مجموع, لااقل یکی از دوتای بالای لیسته
رامین
۱ خرداد ۱۴۰۴یعنی واقعاً هر کی این همه پول برای یه ماشین سه سیلندر میده باید به عقلش شک کرد.
datsun
۲ خرداد ۱۴۰۴موتور درون سوز فقط نقش ژنراتور رو داره و اصلا به چرخها متصل نیست😄
ab0lf4zl
۲ خرداد ۱۴۰۴کونیگ زگ جمرا و bmw i8 و تویوتا کرولا GRو کلی ماشین دیگه هم سه سیلندر هستن. یعنی همه ناقص العقل هستن و فقط تو عاقلی؟؟؟
PSA
۱ خرداد ۱۴۰۴جزو کراس اوور های مورد علاقمه ولی توی ایران نه از همه لحاظ
۲ خرداد ۱۴۰۴ارزش نداره با این پول لکسوس nx 200 میخرم 🖕🏿🖕🏿🖕🏿
Mr Tiger
۳ خرداد ۱۴۰۴عالی شد… طراحی زمخت نسل قبل بهتر شده و از اون موتور ۲.۵ و گیربکس cvt کشیدن بیرون
Alireza
۴ خرداد ۱۴۰۴اگر اینقدر پول داشته باشم برای نیسان ترا میدم نه این
بهزاد
۸ خرداد ۱۴۰۴من از هر کس که ایکس تریل داره پرسیدم که آیا میفروشه ؟ میگفت نمیفروشم ، بنظر من خودروی ایده آل و کم خرجی هست ، بهترین تعادل رو سر پیچ داره