به گفتهٔ مدیران نیسان، این شرکت برای نجات تنها ۱۲ تا ۱۴ ماه فرصت دارد و احتمال فروش بخشی از سهام شرکت به هوندا مطرح است.
اوضاع نیسان اصلاً خوب نیست. نمایندگیها خودروها را با ضرر میفروشند، فروش کاهش پیدا کرده و شرکت اخیراً هزاران کارگر را اخراج کرده و یکسوم سهام خود را در میتسوبیشی فروخته است. بااینحال، ممکن است برای نجات نیسان از سقوط دیر شده باشد. طبق گزارش جدیدی، روزهای این خودروساز باسابقهٔ ژاپنی به شماره افتاده است. دو مدیر ناشناس نیسان در مصاحبهای با فایننشال تایمز گفتهاند این شرکت برای نجات خود ۱۲ تا ۱۴ ماه فرصت دارد:
شرایط سختی است. ما برای تولید سرمایه به بازارهای ژاپن و آمریکا نیاز داریم
طبق گزارشها، نیسان به دنبال یک سرمایهگذار بلندمدت جدید مثل یک بانک یا یک شرکت بزرگ بیمه برای خرید بخشی از سهام رنو در این شرکت است. نیسان احتمال فروش سهام به رقیب دیرینهٔ خود یعنی هوندا را هم رد نکرده و گفته است همهٔ گزینهها روی میز هستند. این در حالی است که نیسان اخیراً با هوندا و میتسوبیشی برای توسعهٔ بلندمدت خودروهای الکتریکی قرارداد منعقد کرده است. طبق گزارشها، رنو که به دنبال بازسازی اتحاد ۲۵ سالهٔ خود با نیسان است، قصد دارد بخشی از سهام خود در این شرکت را به هوندا بفروشد. یک منبع ناشناس در داخل رنو گفته است همکاری نیسان و هوندا برای شرکت فرانسوی مثبت خواهد بود.
نیسان به دلیل کاهش فروش در آمریکا و ژاپن، اوایل ماه جاری بیش از ۹ هزار نفر از کارگران خود را اخراج کرد و بهطور همزمان تولید خود را نزدیک به ۲۰ درصد کاهش داد. سود عملیاتی این شرکت نیز در سهماههٔ سوم سال جاری ۸۵ درصد کاهش یافت و نیسان زیان خالص ۶۰ میلیون دلاری را ثبت کرده است. شرکت ژاپنی تخمین زده است که با اخراج کارکنان و کاهش تولید، میتواند ۳ میلیارد دلار در هزینههای خود صرفهجویی کند.
هراکلیوس
۸ آذر ۱۴۰۳یه برند به این خوبی داره ورشکست میشه بعد ایرانخودرو و سایپا هر روز پرو تر از دیروز البته که پول نفت گاز بیت المال اینا رو سرپا نگه داشته
JaMsHiD-B
۸ آذر ۱۴۰۳مارو خدا زده و بس … که همش تقصیر خودمونه
اوسا
۸ آذر ۱۴۰۳بخاطر cvt ورشکست شد.
درود
۸ آذر ۱۴۰۳دقیقا زدی تو خال
m.h
۱۰ آذر ۱۴۰۳نیسان فقط و فقط به خاطر سی وی تی ورشکست شد و جالبه که بقیه برند های ژاپنی درس عبرت نگرفتن تویوتا و لکسوس هوندا و آکورا و میتسوبیشی هم به مرور ورشکست میشن با سی وی تی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ آذر ۱۴۰۳غالب مردم کشورهای پیشرفته خصوصا امریکا اصلا نمی دونن CVT و دندهای اتوماتیک چه فرقی داره
این بحث مخصوص ایرانی هاست
ممد ژانگولر
۸ آذر ۱۴۰۳من خودم عاشق محصولاتشم. بعید بدونم ورشکست بشه . امیدوارم پولامو بشمارم بتونم بخرمش نجاتش بدم . یادش بخیر با نیسان آبی اول جاده چالوس چه آب زرشکهایی میزدیم تا خود شمال ۲۰ دفعه دستشویی لازم میشدیم.
فورد
۸ آذر ۱۴۰۳باید بیاد از خودرو سازی ما یاد بگیره بیاد تو تلویزیون اعلام کنه ما داریم ضرر میکنیم 50 درصد بکشه رو محصولاتش
saeedfarshchian
۸ آذر ۱۴۰۳🤣🤣
محمد
۸ آذر ۱۴۰۳آخه اون مدیری مثل میرسلیم ندارند😁😁
Nismo
۸ آذر ۱۴۰۳جگوار، تویوتا، نیسان، اینفینیتی، میتسوبیشی، دوج، کرایسلر، پورشه، آئودی توی همچین وضعیتی ان
اونوقت به قول شما این …. هر روز دارن کلفت تر میشن
B2
۸ آذر ۱۴۰۳کی میگه تویوتا همچین وضعی داره ؟
B2
۸ آذر ۱۴۰۳اسم تویوتا رو گذاشتی کنار اینا ؟
Silver Arrow
۸ آذر ۱۴۰۳نیسان از درون متلاشی شد وگرنه تا ۵ سال پیش فروش جهانی بالایی داشت . فروشش در حد ۵.۵ میلیون دستگاه بود
پیام
۸ آذر ۱۴۰۳خیلی وقت پیش گفتم که صرفا ردن جی تی آر، هنر نیست! مهم اینه که فهم اداره شرکت باشه و همه ماشینا با هم رشد کنن بالا بیان! حالا من مثل عقده ای ها استیکر خنده و نمیذارم ولی حداقل یه تعدادتون قبل از حرف زدن یکم فکر کنید!
اگه الان این اتفاق برای هیوندای افتاده بود امثال امیر و جمشید هزار تا کامنت و استیکر گذاشته بودن!!!!
شهروند ایرانی
۸ آذر ۱۴۰۳باز،ازاد همین ولی،این فرصت خوبی برای کشورهایی که میخان توسعه بدن خودروسازی فرض مثال عربستان نیسان میتسوبیشی بخره میتونه متحول کن ایران خودرو سایپا که از این عرضه ندارن چینی با خرید چندتا خودرو سازی تونستن پیشرفت کنن
Galant.VR4(JDM)
۸ آذر ۱۴۰۳عربستان میتسوبیشی رو بخره؟ متسوبیشی غول مرحله آخر کمپانیهاس قدرتشو ببینی وحشت میکنی
دوما تا وقتی امثال تویوتا و هوندا هستن چرا نیسان سهامشو بیاد بفروشه به اعراب؟
محمد
۸ آذر ۱۴۰۳خود دولت ژاپن بخره بهتره.
مثل آمریکا.
شهروند ایرانی
۹ آذر ۱۴۰۳احتمال دخالت دولت دموکراتیک خیلی کم عربستان پول نفت داره و چون بلند پروازی زیادی هم داره احتمالش هست همون طور ریوان خرید یا ابر پروژهای که در دست داره لیگ فوتبالشم که اسیا تکون دادن کلی شبکه تلویزیونی لیگ اسیا پوشش میدن الان سوزکی هم عمده فروشش تو هند یا مثلا کلی از کمپانی انگلیس سهم دارش خارجی پس کار نشد نداره
Galant.VR4(JDM)
۱۰ آذر ۱۴۰۳خوب هوندا میخره خیلی هم از ملخ خورا و حتی دولتژاپن بهتره
NAVID@@98
۱۵ آذر ۱۴۰۳غول ۱ مرحله آخر کمپانی ها ۱ هرچیز اول کمپانی های اروپایی و آمریکایی هر چیز اول ۱ هستن غول مرحله آخر واقعی اونا هستن
نه تصور اشتباه تو پس نظر اشتباه نده
تو هر چیز تخصصی همونا شرکتای فوق تخصصیش رو دارن که همون کل اونی که کفتی رو می زاره جیبش که حتی قابل مقایسه هم نی باشون
همون شرکتای همینطوریشون خیلی بهترن چه برسه به اونا که گفتم نگو
R@min
۸ آذر ۱۴۰۳چقدر خبر بدی بود واقعا، اشتباهات مدیریتی چیکار کرد با نیسان !!
JaMsHiD-B
۸ آذر ۱۴۰۳واکنش دولت : برو به درک واصل شو
کاربر
۸ آذر ۱۴۰۳بازار رقابتی و آزاد همین هست که میبینید. حتی برند هایی مثل نیسان خالق GTR و … هم در امان نیست. از این گونه مثال ها زیاده برای چشمانی که ببینن , ببینن که اگه روزی واردات ماشین در ایران مثل کشور هایی خود ژاپن و کره و آمریکا آزاد بشه , ایران خودرو و سایپا به یه هفته نکشیده ورشکسته میشن با اون شاهین و تارای مزخرف شون.
KAIZEN
۸ آذر ۱۴۰۳مدیریت غلط نیسان، این برند اسطورهای رو به فنا داد
از اون طرف مدیریت صحیح گروه هیوندای/کیا، این برند سطح پایین رو هر روز داره میبره بالا و بالاتر
ارسلان
۸ آذر ۱۴۰۳کره و مربا رو با ژاپن مقایسه نکن خواهشاً…کیا هم خودش یه مدت درگیر بود!! همه شرکت ها به مشکل بر خوردند و میخورند در آینده….
JaMsHiD-B
۸ آذر ۱۴۰۳همین الان چینیا دارن سایه ژاپنیا رو با تیر میزنن … کل جهان خودروسازی الآن در خطره
MehdiTurbo
۸ آذر ۱۴۰۳داداش الان هیوندا دومین شرکت پرفروش و بین دوم سوم هی جابه جا میشه یعنی در حال حاضر داری با پرفروش ترین برند جهانی صحبت میکنی
تو امریکا هم پر فروش بوده تو برقی بعد تسلا دوم بوده
برند پنج شیش ساله جنسیس الفا رومئو و لندرور و .. را پشت سر گذاشته تو فروش و زیر ده تاس
تو امریکا هر برندی هست ادماشم چندین سال هر برندی سوار شدند امار فروش کیا و هیوندا را تو امریکا یه نگاه بنداز
مایی که تو ایرانیم چند نسل خودرو سوار نشدیم بیشتر اونا میفهمیم ؟! اگه اینقدر حالیمون میشد چرا وضعیتمون اینه ؟!
هیوندا همینجوری پیش بره بعید نیست تا چند سال دیگه پرفروشترین بشه و رتبه اول بشه البته ممکنه مثل همین نیسان هم ورشکست بشه،اگه با همین فرمون پیش بره احتمال این تیتر هیندا موتور پرفروشترین برند جهانی خواهیم دید همین چند سال بین دوم سوم جابه جا میشد
همون موقع که جنسیس رد همه میگفتند یه دونه هم تو امریکا نمیفروشه حرف از یه دونه خودرو بود
دلیل تنفر ایرانیا از کره حسادت از داشته های دیگری من اینقدر دیدم از کره بد میگفتند تا پول دار شدند کره ای خریدند سه چهارمورد بود هر چهار نفرشون کره ای خریدند
من خودم کره ای ندارم که طرفداری کنم ولی مردم ایران خوب میشناسم
درمورد چینم همینه
JaMsHiD-B
۸ آذر ۱۴۰۳چین عملا داره همه رو قورت میده همون تویوتا هم با اون عظمتش باید از چین بترسه و چین میتونه اونو تحت تاثیر قرار بده
بعدا کره میخواد بیاد صدر جدول فروش خودروساز ها؟ با وجود چینیا؟
اگه قرار باشه کره ای ها توی چند سال دو برابر رشد کنند ، مطمئن باشن چین ده برابر رشد میکنه
اگه قرار باشه کسی جای تویوتا رو بگیره ، نه گروه فولکسه نه جنرال موتورز نه استلانتیس نه گروه هیوندای
چینیا هستن
Kiarash
۸ آذر ۱۴۰۳دقیقا
الان یه عده دوستان میگن چیشد تو که طرفدار کره نیستی من نه ضد کره نه طرفدار کره هستم
دلیل اون داستان ها هم اون کاربر کره بود که به بنده توهین کرده بود و البته حرف هایی که میزد در مورد کره و ژاپن که احتمالا شما ها هم خونده بودید واقعا دیگه مونده بود آدم چه بگه
Kiarash
۸ آذر ۱۴۰۳جمشید حرفت درسته ولی من احتمال میدم که بعد چین کره میشه ولی امیدوارم اروپایی ها و ژاپنی ها از بین ما ماشین باز ها نرن
JaMsHiD-B
۸ آذر ۱۴۰۳کیارش
شاید اینی که شما میگید هم بشه . ولی مطمئنا ژاپنی ها به درد نوکیا دچار نمیشن . مخصوصا الان که دارن با چینی ها همکاری میکنن
Kiarash
۸ آذر ۱۴۰۳ژاپنی ها شرکت های بزرگشون ادامه خواهند داشت مثل تویوتا ، هوندا …
نیسان هم بخاطر رنو الان تو این وضعیت افتاده متاسفانه و میتسوبیشی هم بنظرم شانس آورد دید زنگ خطر به صدا در اومده و باید هرچه سریعتر از این اتحاد جمع کنه بره
شرکت های اروپایی همشون عالی بودن از مرسدس ، لندروور بگیر تا همین پژو ، رنو یه چند سالی هست که مثل سابقشون نیستن
hasan kia
۹ آذر ۱۴۰۳واقعا فهمیده هستی دقیقا درست گفتی
hasan kia
۹ آذر ۱۴۰۳درسته کره واقعا در همچیز پیشرفت کرده در صورتی که از ایران عقب بود ولی با مدیریت کشور و مدیریت شرکتهای صنعتیش و کشاورزی و نظامی الان در تمام این عرصه ها هم بهترینه هم صادرات داره از تکنولوزی در لوازم برقی خانه و ابزار کار تا موبال ودر نظامی در ساخت جنگنده و تانک و سلاح ودر حملونقل بزرگترین شرکت کشتی سازی هیوندای و ساخت واگن قطار و هواپیما تجاری و نظامی ودر ساخت توربین های بادی و ژنراتور های نیروگاه ودر ساخت خودرو هم که مشخصه و بزرگترین خودرو ساز از نظر سایز کارخونه در دنیاست و بارها جز بهترینها در انواع مدل در هیوندای کیا و جنسیس شده ودر هوش مصنوعی و خودرو برقی هیبریدی هم جلو هستن و شرکت سانگ یانگ که برشکست شد دوباره با مدیریت درست در قسمت سرمایه و بازار فروشش و البته طراحی بهتر بازارو بدست اورد ودر مدیریت بد در برند دوو دیدیم که شکست خورد خود شرکت دوو و ایران راحت میتونست با پول سرمایه گذاری در ساخت صندوق عقب ۲۰۶ این برندو بخره که اینو انجام نداد و نمیدن و نیسان مدیریت بدی داشت مانند ابر کمپانی استلانتیس که بهترین برندهارو داره ولی همشون دارن برشکست میشن با مدیریت بد و درحال جدا شدن هستن شرکتهای مثل پزو سیتروئن دی اس فیات مازراتی الفارمئو لانچیا اوپل دوج رم جیپ واکسهال کرایسلر که بازار بدی دارن و فروششون بد شده پس ورشکستگی به معنای فقط کیفیت بد جنس نیست بلکه مدیریت بد نقش بزرگی داره البته نیسان چون برند غولی هست و نام اشنا در دنیای خودرو حتما سرمایه گذار پیدا میکنه
Kiarash
۹ آذر ۱۴۰۳hasan kia
اگه منظورتون من باشه دم شما گرم 🙏
Galant.VR4(JDM)
۸ آذر ۱۴۰۳مهم اینه که امثال نیسان باید از لحاظ مدیریتی مثل کیا و هیوندای باشن الان بحث زمانه
هر تصمیمی که الان نیسان بگیره آیندشو تحت تاثیر قرار میده
Kiarash
۸ آذر ۱۴۰۳گروه هیوندای اتفاقا با مدیریت و مشتری مداری خوب الان به این جایگاه رسیده
AliMOPAR
۸ آذر ۱۴۰۳مدیریت یکیش بد میشه دوتاش بد میشه نه اینکه همه باهم به فنا برن اون از فولکس و تویوتا، استلانتیس و شرکتهای انگلیسی اینم از نیسان یکم اوضاع آمریکاییا بد نیست اونم بخاطر داشتن بازار داخلی خودشونه، بازار داخلی خیلی مهمه الان کل دنیا از چین ماشین نخرن بازم 1 میلیارد جماعت داره به اونا میفروشه
.
۸ آذر ۱۴۰۳تلخترین اتفاق خودرویی که میتونه بیفته
ولی آرزو میکنم نشه
آیوا…آکایی…ناکامیچی…توشیبا…شارپ…
و خیلیای دیگه که یا کاملا ورشکست شدن….یا نیمه جان،با واگذاری سهام و استفاده از برند،ادامه حیات میدن
بعضیها هم بعد چندسال دوباره متولد شدن….با کیفیت نازل چینی!
برندهای الکترونیکی که سلاطین زمان خودشون بودن
واقعاً نیسان حیفه
Hadi
۸ آذر ۱۴۰۳نیسان باید از ایران خودرو و سایپا یاد بگیره هم ماشینای بی کیفیت و بدون ایمنی درست میکنه با پلتفرمای 50 سال پیش هم هیچ موقع ضرر نمیکنه تازه باید تو قرعه کشی شرکت کنیم اگه برنده بشیم وگرنه تو بازار 1 و نیم تا دو برابر نمایندگی باید بخریم
JaMsHiD-B
۸ آذر ۱۴۰۳یاد بگیره که نمیشه
باید یه بازار انحصاری مثل ایران باشه که بتونه اینجوری کار کنه
وگرنه بخواد مثل ایران خودرو و سایپا عمل کنه اونم توی بازار های جهانی ، دو روز نشده ورشکسته میشه
پیام
۸ آذر ۱۴۰۳خیلی وقت پیش گفتم که صرفا ردن جی تی آر، هنر نیست! مهم اینه که فهم اداره شرکت باشه و همه ماشینا با هم رشد کنن بالا بیان! حالا من مثل عقده ای ها استیکر خنده و نمیذارم ولی حداقل یه تعدادتون قبل از حرف زدن یکم فکر کنید!
اگه الان این اتفاق برای هیوندای افتاده بود امثال امیر و جمشید هزار تا کامنت و اسایکر گذاشته بودن!!!!
Galant.VR4(JDM)
۸ آذر ۱۴۰۳عقده چه میکنه با ملت دوتا کامنت گذاشتی تا دیده بشی
اصلا دلیل بحران نیسان اینی که شما میگی نیست
افکارت به خودت مربوطه ولی خیلی حرفات با کنایه و از روی تعصبه
JaMsHiD-B
۸ آذر ۱۴۰۳یادت رفت سوییچ کنی رو اکانت 🇰🇷
نه ؟
کره اصلا ماشین ساز بدی نیست
ولی مطمئنا فن های این خودروساز ها توی سایت پدال جوری رفتار میکنن که یه آدم با اعصاب و روان کامل حرف های شما رو بشنوه از ماشین کره ای متنفر میشه
از جی تی آر هم بدت میاد چون ژاپنیه
همونو دوو زده بود و بعد ورشکسته شده بود صب تا شب از تاریخچه خودروسازی دوو تعریف میکردی که ببینید چه ماشینی زده که هرچی رقیب داشت رو ناک اوت کرد
بهروز
۸ آذر ۱۴۰۳فرانسه یک کشور مافیاییه. امروز پژو همه را تبدیل به خودش کرده. باور کنید سیتروئن و اوپل و غیره پژو شدند. رنو هم همینجور استعمارگر و مافیایی است. اینهایی که نیسان سیلفی خریدند چی میشن؟
JaMsHiD-B
۸ آذر ۱۴۰۳سیتروئن اوپل و پژو همشون یه گروه هستن و همگی از یک نوع پلتفرم و سیستم استفاده میکنند
چه ربطی به مافیا داره؟
Kiarash
۸ آذر ۱۴۰۳چی میگی داش چه ربطی داره
دهه ۹۰ میلادی اومد نیسان سهام رنو رو خرید و باهم یه اتحاد ساختن الان متاسفانه به این وضع رسیده تقصیر فرانسه نیست که
JaMsHiD-B
۸ آذر ۱۴۰۳متاسفانه رنو سهام نیسان رو خرید …
Kiarash
۸ آذر ۱۴۰۳اوه من الان تازه ماجرای اتحاد رنو و نیسان رو یادم اومد .
من اون زمانی که داشتم مطلب رو می نوشتم بر عکس فکر کردم و تو ذهن اومد ۴۴ درصد سهام رنو برای نیسان هست بعد تا شما گفتین یادم اومد 😄🙏🙆♂️
بهروز
۸ آذر ۱۴۰۳خب آقا کیارش شما انتظار نداشته باشید که شرکتهای اینچنینی، دقیقاً پس از خریدن شرکت هدفشون، بلافاصله همانند انفجار اتمی شرکتهای هدف رو نابود کنند. این یک برنامهی بلند مدت از شرکتهای فرانسوی رنو و پژو بوده و شرکتهای هدفشون رو استثمار میکنن. یعنی اول میخرند و شروع میکنند به استفاده از منابع اون شرکتها تا بدهیهای خودشون رو مفت بپردازند و از ورشکستگی نجات پیدا کنند (مثلاً از زد اف گیربکس نخرند و جتکو نیسان براشون مفتی بسازه). در آخرین مرحله، پوستهای ورشکسته از اون شرکتهای زیرگروه باقی میمونه. (یعنی مثل زالو میچسبند به شرکت هدف و خون میمکند). جالبه که شرکت فیات هم همین روحیه رو داشته یعنی خودش یک ورشکستهی ورشکستساز است. برای مثال فراری اینو فهمید و شانس آورد خودشو جدا کرد وگرنه نابود میشد. شرکت فیات، کرایسلر رو بلعید تا بوسیلهی ظرفیت کرایسلر خودشو بالا بکشه که موفق نشد. پژو هم سیتروئن رو به کلی ویران کرد و رقیب دیرینه رو دک کرد. بازهم ورشکستها با هم ائتلاف زدند. درواقع استلانتیس حاصل ائتلاف «مافیای فیات و پژو» است. استلانتیس یعنی پژو و فیات.
Rebel
۸ آذر ۱۴۰۳حوالی سال ۲۰۰۰ نیسان خودش در حال ورشکستگی بود . همون موقع رنو سهامش رو خرید و نجاتش داد و با هم قرارداد ۲۵ ساله بستند . حالا الان شده عامل ورشکستگی ؟
بهروز
۸ آذر ۱۴۰۳آقای ربل عزیز. این بلایی است که سر همه شرکتهای ضعیف میاد. اول زیرگروه میشن و فکر میکنن نجات یافتند ولی باید بدانید که «ضعیف محکوم به نابودی است چون وابسته شده.» حالا اگر شرکت مادر به مشکل برخورد کنه به راحتی زیرگروه خودش رو قربانیِ بقای خودش خواهد کرد. بزودی توان نیسان استثمار میشه و پوسته اش به شرکت دیگری فروخته میشه
Kiarash
۸ آذر ۱۴۰۳الان شما کامل تر توضیح دادین و فکر کردم حرف شما هم درسته و من زود قضاوت کردم متاسفانه
چون اصن داستان تاسیس اتحاد رنو و نیسان هم برعکس فکر کردم
alireza bagherzadeh
۸ آذر ۱۴۰۳خب فکر کردی شرکت ها بفکر همن خیر سود اوری پژو حتی از بنز ببموه بیشتر هست https://www.pedal.ir/peugeot/%d8%b3%d9%88%d8%af-%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%aa%d8%b1-%d9%be%da%98%d9%88-%d8%b3%db%8c%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%a6%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%b3%d8%af%d8%b3-%d8%a8%e2%80%8c%e2%80%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%88/
Kiarash
۸ آذر ۱۴۰۳اروپایی ها کلا استعمارگر ، مافیا بودن بعد جنگ جهانی دوم با کلاس شدن و این اتفاقات کمتر شد و آمریکا هم به قدرت رسید
رامتین
۸ آذر ۱۴۰۳نیسان واقعا اسم بزرگی هست و الان که به این وضع افتاده واقعا ناراحت کننده هست. بنظرم با همون هوندا ملحق بشند بهتره. بهرحال دو خودروساز هموطن بهتر از رنو یا شرکتهای اروپایی هستند که دلسوز نبودند!
(Saeed(PEUGEOT
۸ آذر ۱۴۰۳کالوس گوسن گفته بود به زودی نیسان ورشکسته میشه
hosen
۸ آذر ۱۴۰۳خبر کوتاه بود و دردناک!
واقعا چی بر سر این کمپانی های اصیل داره میاد
حسین دهمرد
۸ آذر ۱۴۰۳کاش بیعرضه های داخلی یه سرمایه ای چیزی تزریق کنن به نیسان. در عوضش پلتفرمی چیزی بگیرن. مثه زمانی که هیلمن ورشکسته شده بود و از فرصت استفاده (یا سواستفاده ) کردن و خط تولیدشو خریدن الان وقت مناسبی واسه استفاده از دانش و مهندسی نیسانه.
JaMsHiD-B
۸ آذر ۱۴۰۳اونا دلشون برای مردم سوخته بود بعد پنجاه سال و با سود فعلی سایپا و ایرانخودروباید کل جنرال موتورز رو میخریدیم
عرضه و پول و دانش کار رو دارن . ولی برای سود مردم استفاده نمیکنن . برای سود خودشون استفاده میکنند
AE86
۸ آذر ۱۴۰۳تحریم هستیم مثلا . نیسان با ما ارتباط بگیره بجای ۱۲ تا ۱۴ ماه ، در ۱۰ دقیقه ورشکست و محو میشه
محمد
۸ آذر ۱۴۰۳تحریم
حمید
۸ آذر ۱۴۰۳سلام. سال ۸۰ که دانشجوی اقتصاد بودم، به مسئولین اقتصادی از طریق روزنامه ها، در ستون شهروندان پیشنهاد خرید سهام شرکت های بزرگ را می دادم. پیشنهادم، خرید سهام شرکت های آلمانی مانند زیمنس، زد اف و فولکس واگن، از ژاپن تویوتا، آیسن و سونی و هوندا، کاترپیلار از آمریکا و … بود. اگر بخشی از پول نفت را در شرکت هایی که آینده از آن آنها بود سرمایه گذاری می کردیم، می توانستیم به نقشه های فنی آنها و زنجیره تولید قطعات آنها دسترسی داشته باشیم و به راحتی در داخل کشور بخشی از زنجیده آنها را بکار بگیریم. راهی که چینی ها رفتند و در سال های اخیر، شرکت های ورشکسته سال های اخیر غربی را خریدند و به تمام نقشه های فنی آنها دسترسی پیدا کردند. الان هم دیر نشده، نیسان می تواند شروع دیر هنگامی برای ما باشد که با روش های دور زدن بتوانیم بخشی از سهام این برند ارزشمند را خریداری و به نقشه های فنی و تجربه قطعه سازی آنها دسترسی داشته باشیم. ولی افسوس که تمام نگاه ما سیاسی است.
حمید
۸ آذر ۱۴۰۳سلام. سال ۸۰ که دانشجوی اقتصاد بودم، به مسئولین اقتصادی از طریق روزنامه ها، در ستون شهروندان پیشنهاد خرید سهام شرکت های بزرگ را می دادم. پیشنهادم، خرید سهام شرکت های آلمانی مانند زیمنس، زد اف و فولکس واگن، از ژاپن تویوتا، آیسن و سونی و هوندا، کاترپیلار از آمریکا و … بود. اگر بخشی از پول نفت را در شرکت هایی که آینده از آن آنها بود سرمایه گذاری می کردیم، می توانستیم به نقشه های فنی آنها و زنجیره تولید قطعات آنها دسترسی داشته باشیم و به راحتی در داخل کشور بخشی از زنجیره آنها را بکار بگیریم. راهی که چینی ها رفتند و در سال های اخیر، شرکت های ورشکسته سال های اخیر غربی را خریدند و به تمام نقشه های فنی آنها دسترسی پیدا کردند. الان هم دیر نشده، نیسان می تواند شروع دیر هنگامی برای ما باشد که با روش های دور زدن بتوانیم بخشی از سهام این برند ارزشمند را خریداری و به نقشه های فنی و تجربه قطعه سازی آنها دسترسی داشته باشیم. ولی افسوس که تمام نگاه ما سیاسی است.
محمد
۸ آذر ۱۴۰۳بازار آزاد به هیچکس رحم نمیکنه ، حتی اگه نیسان باشی با اون سابقه درخشان توی موتور اسپرت و سازنده یه یکسری از نمادین ترین شاهکار های صنعت خودرو ، اشتباهات مدیریتی و کم کردن کیفیت ماشین ها برای مدیریت و هزینه و همراه نشدن با تغییرات سریع بازار نیسان رو بدجوری عقب انداخت ، امیدوارم بتونه نجات پیدا کنه و دنیای خودرو یکی از نوآورترین و بهترین بازیگرانش رو از دست نده
Kiarash
۸ آذر ۱۴۰۳امید ما الان هوندا هست
نیما
۹ آذر ۱۴۰۳اون روزی که کارلوس گون رو انداختید زندان باید فکر اینجاهاشم میکردید
علی
۹ آذر ۱۴۰۳دمپینگ چین به خودرو هم رسیده ، ده سال ماشین مفت میدن ، شرکتها که رفتن کنار، بعد اول قطعش رو گرون میکنن ، بعد خودشو
وریااحمدی
۹ آذر ۱۴۰۳۲ ساله بیکارم .اخرش با هزار بدبختی یه نیسان برای خودم خریدم خشک از کارخانه از روی ناچاری خودم یه پی کی دارم که ۷ ساله شرکت های ماشین فروشی را تحریم کردم و نخریدم ماشین اخرش محبور شدم یه نیسان بخرم ۶۵۰ میلیون تومان پول زبون بسته طراحی و آپشن هاش مال قرن بوقه.نه هندلینگی داره نه امنیتی داره.اینقدر آشغاله.خدا براتون نسازنه واسه منلکتی که درست کردین
۹ آذر ۱۴۰۳خب مجبور بودی ۶۵۰ دادی میرفتی یه چند مدل قدیمی تر ولی سالم و تمیز و کم کار میخریدی ۴۰۰ تومن هم کیفیتش از اون بیشتره هم بهتره
JaMsHiD-B
۹ آذر ۱۴۰۳خب چرا الکی هم خودتو زجر میدی هم پولو به فنا میدی آخرشم که تحریمتو شکستی
نیسان که پنجاه ساله هیچ تغییری نکرده
برو مدل سی سال پیشو با نصف قیمت بخر ، به قرآن هم بهتره لوازمشم که پیدا میشه
بهرام
۹ آذر ۱۴۰۳برای اینکه از اصالت خودش دور شده. به جای اینکه اون ماشینهای محکم و گردنکلفت قبلی رو ازش ببینیم، همش دارهماشین اقتصادی و سوسول تولید می کنه.
یه جورایی دنبالهرو تویوتا شده. سبک خودش رو از دست داده