تسلانیسان

وقتی نیسان ۳۷۰Z تیون شده به خاطر کل‌کل با تسلا آتش می‌گیرد!

برای رقابت با تسلا مدل S باید قدرت بسیار زیادی داشته باشید؛ اما همان‌گونه که مالک این نیسان ۳۷۰Z می‌فهمد، آتش واقعی خیلی در بحث سریع رفتن کمک نمی‌کند چه برسد به اینکه بخواهید با تسلا مدل S پلد رقابت کنید!

شاید ایلان ماسک و مدیرانش در زمینه اعلام شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۹۹ ثانیه‌ای مدل S پلد غلو کرده باشند اما اشتباه نکنید! مدل S پلد پرشتاب‌ترین خودروی تولیدی بازار است هرچند از لیست باید ریماک هایپرکار را فاکتور بگیرید.

اما جامعه تیونینگ نظر دیگری درباره خودروهای الکتریکی دارد و یکی از آن‌ها هم مالک این ۳۷۰Z است. این فرد زمان زیادی را صرف تیونینگ خودروها و استخراج قدرت دو برابری در مقایسه با مدل‌های استاندارد می‌کند؛ و خب واضح است که این خودروها از نظر شتاب گیری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

بر اساس آنچه در توضیحات ویدئو دیده می‌شود، این نیسان ۳۷۰Z زرد رنگ قدرت ۷۰۰ اسب بخاری را روانه چرخ ها می‌کند و بنابراین از پکیج توربو برای بهبود شتاب گیری استفاده کرده است. لازم به ذکر است نسخه استاندارد این کوپه ژاپنی تنها ۳۳۲ اسب بخار قدرت دارد.

مالک در روی کاغذ فکر می‌کند این نیسان تیون شده می‌تواند تسلای سنگین‌تر و پرقدرت‌تر را شکست دهد؛ اما آیا این‌گونه خواهد بود؟

در درگ اول به نظر می‌رسد نیسان پیش می‌افتد هرچند از آنجایی که تسلا مدل S پلد صدایی ندارد، به سختی می‌توان فهمید راننده پدال گاز را چگونه می‌فشارد؛ اما زمانی که پدال گاز را فشار می‌دهد نیسان سریعاً ناپدید می‌شود.

مالک ۳۷۰Z به وضوح دنبال جبران مافات است هرچند به زودی می‌فهمد کار به این راحتی‌ها نیست. راننده نیسان حتی منتظر پایان شمارش معکوس در درگ دوم نمی‌ماند و پدال گاز را می‌فشارد اما صدای ناخوشایندی از قوای محرکه به گوش می‌رسد و به دنبال آن برق نارنجی پررنگی از پشت نیسان دیده می‌شود و این خودرو آتش می‌گیرد.

خوشبختانه به نظر می‌رسد آتش خودبه‌خود خاموش می‌شود اما رنگ صندوق و سپر عقب کاملاً از بین رفته است. مشخص نیست این خودرو از نظر مکانیکی چه آسیبی دیده است اما قطعاً مالک با هزینه سنگینی روبرو خواهد شد. آیا بهتر نبود مالک Z شکست را می‌پذیرفت و هزینه سنگین تعمیر این خودرو را به جان نمی‌خرید؟

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (431 ديدگاه)

    اینم تقدیم به کسی که میگفت تسلا چیزی نیست با سوپرای ۲۰۰۰ اسبی میخورنش دیدی؟ دیدی چقدر زور لازمه؟

    موافقم ۵۵
    مخالفم ۳۶
    1. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (720 ديدگاه)

      داش بیا پایین زورت به ۳۵۰ زد رفته🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      سوپرا رو بزن داش 🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۳۴
    2. قاسم

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (159 ديدگاه)

      کجا رفت تأثیر سوز و دعا؟
      کجایند مردان بی‌ادّعا؟
      کجایند شور‌آفرینان عشق؟
      علمدار مردان میدان عشق
      کجایند مستان جام تویوتا؟😂😂😂😂😂😂
      نوید دوصفر ۹۸ تسلیت عرض میکنم داداش😂😂😂😂 انقدر آتشسوزی و آتشسوزی و آتشسوزی کردی تا آخرشاین نحسی گریبان تویوتا را گرفت😂😂😂 البته ژاپنیهای بی خاصیت در فراخوان دادنهای میلیونی و آتشسوزی یَد طولایی دارن 😂😂😂 این یکی هم روش 😂😂😂 یه افتضاح جدید به لیست افتضاحات اضافه شد🤦🤦🤦🤦🤦

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۲۰
      1. قاسم

        ۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (159 ديدگاه)

        البته نیسان بود ولی خُب چه فرقی میکنه چون هرچی که بود یه ژاپنی بی خاصیت و بی مصرف بود 😂😂🤦🤦

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۲۱
      2. legatuspropraetore

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (30 ديدگاه)

        با پایین یاوه نگو همش حرف مفت میزنین تا میای جوابتون رو میدن یه عده بلند میشن میگن کامنتا مسمدمه و فلان شعور شخصیت ،،بابا بیاین بلند شین ببینین چی چرت و پرت میگن

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  2. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (276 ديدگاه)

    من نمی‌فهمم چون خبر قبلی به دل تسلا دوستان خوش نبوده این خبرو گذاشتین که مبادا ناراحت نشوند؟!
    این چه کاریه؟!

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۴۳
  3. 1123

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (446 ديدگاه)

    بعد هی برای بنزینی ها ضجه بزنید

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴۱
    1. جناب ایکس

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1343 ديدگاه)

      ربطی نداره، این تیون شده هست، بعد از هر بار گاز دادن باید برن در تعمیرگاه.

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۱۸
    2. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      درست تیون کنی مشکلی پیش نمیاد اینا تیون خَرَکی بهش میگن. تیون مهندسی باشه یعنی یک مهندس مکانیک ماشین رو تیون کنه چیزی نمیشه.

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱۳
    3. AMIN (M.A.S)

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (677 ديدگاه)

      https://youtu.be/Vtnq95nG2Y0

      درگ دوج دیمن دیمنولوژی (Soul Snatcher)با تسلا مدل اس پلاد
      چهار روز پیش چلنجر دیمن دیمنولوژی بعد از نصب دف جدید تایم ۸.۵۷۵ در سرعت ۱۶۱mph رو ثبت کرد و فاصله خیلی کمی تا سریعترین دیمن دنیا داره
      ۱۲۰۰ اسب بخار سر چرخ با نیترو مشخصات ماشینشه
      اگر همی۴۲۶ بیاد حتی تولیدمحدود
      کابوس برقیا اغاز میشه

      موافقم ۸
      مخالفم ۸
  4. جناب ایکس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1343 ديدگاه)

    برای همین اصالت موتور از قدرتش مهمتره ( کاری به الکتریکی ها ندارم) ، ولی من خودم کلا با تیونینگ مخافلم، حیفه واقعا، مخصوصا بخوای شاهکار هایی مث‌ فراری و یا لامبورگینی رو از حالت استوک در بیاری.

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۳
    1. ارسلان

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (202 ديدگاه)

      جناب ایکس
      یه وقت جسارت نباشه ولی استوک به معنای دست دوم هست اونی که منظور شما هست پیش فرض کارخانه یا فابریک / البته فابریک هم معنای جهانی نداره اگه اشتباه نکنم برداشت اشتباهی ایرانی هست مثله برداشت اشتباه Hello که میگن اَلو پشت تلفن / وقتی تلفن تازه اومد ایران مردم کنجکاو میدیدن طرف خارجیه پشت گوشی میگه Hello ایرانیا فک کردن باید همینو بگن تا کار کنه اما این واژه رو اَلو شنیدن و دیگه همینجوری موندش
      داستان فابریک یکم متفاوت تره که خودتون میتونید دربارش جستجو کنید

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۸
      1. mohamadreza

        ۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        درباره منشأ پیدایش کلمه الو روایات بسیار زیادی هس
        یه عده میگن از روی کلمه فرانسوی که تو فارسی معنی سلام میده برداشته شده
        یه عده هم میگن از روی اسم نامزد الکساندر گراهامبل برداشته شده ؛ چرا که بعد از اختراع تلفن بیشتر به اون زنگ میزده و اولین کلمه ای که میگفته صدا زدن اسم وی بوده
        و البته چندین روایات دیگه ای هم هس
        ولی اینکه از hello گرفته شده باشه چیزی نشنیدم ….
        ولی فکر نکنم فقط مختص ما ایرانیا باشه ؛ چون تو خیلی از زبان های دیگه هم موقع برداشتن تلفن «الو» میگن …

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
      2. Arman

        ۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        ارسلان تیونینگ هم اصلش مال ایرانه درسته؟ رو اسب انجام میدادن قبل از اختراع خودرو،اسمش تیونینگ ایرانی

        موافقم ۶
        مخالفم ۷
        1. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

          ۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (355 ديدگاه)

          دوستان ببخشید میدونم بحث جدیه ولی صحبت آقا آرمان یه چیز هایی رو به ذهن من اورد که گفتم حیفه با شما به اشتراک نذارم ، فقط برای شوخی اینو نوشتم ، بازم عذر میخوام از شما 😂
          کیت بدن که باعث پهن تر شدن اسبا میشد ، زاویه کمبر میدادن به سم ها ، گذاشتن اسپویلر واسه افزایش داوتفورس ، تعویض اجزای بدن با نمونه های فیبر کربنی ، گذاشتن لنز توی چشم اسب ها ، دودی کردن زین ها ، کوتاه کردن پاها واسه کاهش ارتفاع و اسپورت کردن ، گذاشتن نعل های برمبو ، گذاشتن هورس لایت بالای چشم ها ، سم اسپورت ، تازه بعضا دیده شده پاهای اسب های تندرو رو میبریدن مینداختن زیر اسب های معمولی که اینکار در واقع جد تعویض موتور بوده ، تازه انواع مختلف اسب هم داشتیم ، اسب خانوادگی که فاصله پاهای بیشتری داشتن تا ترک راحت تر بشینه و عقبشونم کمی برآمده بود تا وسایل از پشت نیفتن و حالت پشتی مانند داشت ، سوپر اسب که ارتفاع کمی داشت و هندلینگشون فوق العاده بود که البته شخصا اسب های کمر بلند ( موتور وسط ) رو به اسب های دم بلند ( موتور عقب ) یا پوزه بلند ( موتور جلو ) ترجیح میدم ، چون توی هندلینگ بهترن ، تو اسب های اسپورت ترک زیاد راحت نبود چون اکثر نشیمنگاهش ماهیچه های سفت و قطعات فیبر کربنی بودن ، نوع بعدی اسب ، اسب های آفرود بودن این اسب ها بابالنگ دراز بودن ، قدشون در بعضی حالات به ۳۰ متر میرسید ، سم هاشون خیلی بزرگ بودن و معمولا پوزه های کوتاهی داشتن که زاویه ورود و خروج رو بهبود بده ، اسب های بعدی ، درگسترن ، این سم هاشون خیلی نرم و چسبناکن و خوب تغییر جهت نمیدن ، از نظر ظاهری تقریبا شبیه سوپر اسب بودن ، با این تفاوت که پاهای جلوشون خیلی کم جون و کوتاه بودن ( دیمن ) و بیشتر روی دوپای عقبی راه میفرتن ، چون ماهیچه ها عقبشون خیلی قوی بود معمولا هرزگردی داشتن ، نوع آخر اسب هم ، اسب های لوکس بودن که کاملا ظاهر متعادلی داشتن ولی پاهاشون به بدنشون وصل نبود و دست انداز هایی که روی پا تاثیر میگذاشتن به اتاق نمیرسیدن و گرمکن زین داشتن و خیلی هم بیصدا راه میرفتن ، امیدوارم مفید بوده باشه

          موافقم ۵
          مخالفم ۸
        2. ارسلان

          ۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (202 ديدگاه)

          mohamadreza
          جالب بود بنده همون روایتی که گفتم رو فقط شنیده بودم البته چون کشور ما همش دست انگلیس بوده از زمان قاجار به اینور و هر چی اومده کشور از انگلیس یا کشورای انگلیسی زبان (امریکا) اومده مثله همون پیکان انگلیسی یا هیلمن هانتر فک میکنم همون روایتی که گفتم محتمل تر باشه بنا به دلایلی که در ادامه خواهم گفت
          چون فرانسه که شما گفتی که حضور میدانی در ایران نداشته و استعمار فرانسه در شمال افریقا بوده که چند تایی هم از اون کشورا در حال حاضر زبان دوم رسمی شون فرانسوی شده و مردم شون هم اکثریت بلدن گراهام بل هم در ایران زمان مدرسه ما هم اسمشو یاد نگرفتن زمان ما توی کتاب فارسی دبستان بود اگه اشتباه نکنم دیگه چه برسه اسم همسرش / هرچند وقتی تلفن اومد اون زمان ایران اکثریت ملت سواد نداشتن که بخوان در کتاب فارسی باهاش اشنا بشن ما که خودمون دهه شصتی هستیم اونم اواخر دهه شصت

          Arman
          آرمان فشار حقایق اون روز رو هنوز با خودت داری ؟!! راستی بچه ی خوزستان بودی نه؟؟ کاملا مشخصه درسته به رگ غیرت عربی ت برخورد ولی حقیقت با خوش نیومدن شما عوض نمیشه و این تیکه های خاله زنکی از مد افتاده که الان بکار میبری فقط باعث خنده ی من میشه چون خاله زنک های امروز هم لول آپ شدن دیگه در این سطح نیستن
          بگذریم
          من خودم اصالتا کورد آذربایجان غربی هستم ولی متولد شده و بزرگ شده ی بندرعباسم ما یه ضرب المثل خیلی پرکاربرد داریم که میگه حق رَقَه / رَق در زبان کردی به معنای سفت و سخت میده در زبان فارسی میگن حقیقت تلخه ولی ما میگیم سفته یعنی وقتی حقیقت خورد به سرت خیلی درد داره و سعی میکنی یه جوری با این درد مقابله کنی خوبش کنی حکایت الان شماست چون درده حقیقت اون روز هنوز با خودت داری و خوب نشده
          یه ضرب المثل دیگه هست میگه بزرگ شی یادت میره خیلیا فک میکنن منظور از بزرگ شی سن هست ولی منظور بزرگ شدن از لحاظ عقلی و ذهنی هست چراکه یه ذهن بالغ کودکانه رفتار نمیکنه

          موافقم ۸
          مخالفم ۴
      3. ارشیاSVJ

        ۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1651 ديدگاه)

        من میگمشاید از allow به معنای اجازه دادن یا قبول کردن میاد ولی به هر حال معنی خاصی نمیده
        پدال باید یه شعبه بزنه برا اینکارا
        ویدیو هم که والا دوتا توربو بزاری رو توربو قبلیا ندونی باید بوستشون ردیف باشه بدنه موتور و سیلندهارو تقویت نکنی که توان تحمل اون قدرتو داشته باشن چه میدونم ECU رو اپگرید نکنی همین میشه دیگه میره هوا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. امیر

        ۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (31 ديدگاه)

        دوست عزیز معنی اصلی استوک یعنی همونشکلی که از کارخونه اومده بیرون بدون دستکاری ما ایرانی ها به دست دو میگیم استوک

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
    2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      تیونینگ نمیفهمن اینا
      شرکتای بزرگ تیونینگ مثل بارابوس، منصوری و اینا بلدن چطور تیون کنن و با بهترین کیفیت تیون می کنن
      البته کلا از بیخ مقایسه (از نظر سرعت) اشتباهه

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  5. ارسلان

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (202 ديدگاه)

    “” آیا بهتر نبود مالک Z شکست را می‌پذیرفت و هزینه سنگین تعمیر این خودرو را به جان نمی‌خرید؟ “”
    مگه ایرانه ؟؟؟ که ماشین کالای سرمایه ای باشه و بعضا ۵ برابر قیمت جهانیش قیمتش باشه که نگران این باشه ماشین از قیمت افتاد و سرمایه ش از بین رفت
    طرف مفت خریده مخصوصا که نسل قبل هم هست اگرم دست دوم خریده باشه که از مفت هم یه چی اونورتر خریده معمولا کسایی که میخوان موتور ماشین رو از نو بهش مفهموم بدن میرن سراغ کارکرده ها چون دور ریختنی زیاد انجام میشه از قطعات فابریک تعویض با قطعات پرفورمنس

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  6. Yasin

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عاقبت شاخ بازی برای تسلا 😂

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱۲
  7. Arman

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    تیون همینه دیگه

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  8. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (720 ديدگاه)

    وقتی روی ی موتور با تحمل کم اینقدر وسیله بزاری معلومه میره تو هوا

    دو جی زد دوای هر درده به خدا دو جی زد بزاری روی تسلا ریمک نوورا رو هم میزنه!

    دوجی زد تیون پذیر ترینه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۴
    1. Lamborghini

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (120 ديدگاه)

      بله با تو جی زد میشه کهکشان ها رو هم جابجا کرد و میلیارد ها اسب بخار ازش قدرت گرفت
      بس کنید خداوکیلی این همه نفرت از یه برند واقعا بعیده

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
  9. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (355 ديدگاه)

    تیون مبحثش خیلی پیچیده تر از چنتا قطعس ، اگر ماشین اصولی تیون نشه ، ممکنه از نسخه استوکش هم کندتر بشه ، تازه جدا از کندتر شدن بعد از هر مسابقه کلی خرج داره واسه همینه که باید در جاهای معتبر و یا با کمک اشخاص حرفه ای در این زمینه ، تیون کرد

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  10. علی

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (190 ديدگاه)

    هیزم فایرد
    یعنی هیزماش آتیش گرفت

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. Kamy

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (360 ديدگاه)

      میگه نیسان فایرد داداش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. شاهین

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1029 ديدگاه)

    تیونینگ باید اصول باشه وگرنه تسلا توی رولینگ همچین رقیب سختی نیست برای تیونرها
    https://www.instagram.com/p/CZKOXYJB8dH/
    موستانگ تویین توربو در مقابل اس پلد

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  12. heshmat021

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (156 ديدگاه)

    استوک به معنی پیش فرض کارخونه و همچنین کالا های نو است که از دست شخص چندم میخری

    غقط تو ایران که معنی دست دوم میده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. Elmiraj

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2564 ديدگاه)

    ((مدل S پلد پرشتاب‌ترین خودروی تولیدی بازار است هرچند از لیست باید ریماک هایپرکار را فاکتور بگیرید.))

    یک ماه از سال ۲۰۲۲ گذشته و هنوز هیچ نِوِرایی تحویل هیچ کسی نشده .
    شرکت کلا دو نمونه پیش تولیدی ازش داره که جهت تبلیغ روانه carwow و drag time’s شدن و دیگر هیچ…..

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
    1. میثم

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2861 ديدگاه)

      تازه اونم با قیمتی که باهاش میشه چند تا مدل اس پلد خرید

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
      1. ایلان

        ۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        هعی خدا سر نداشته‌هامون بحث میکنیم
        اصلا یدونه‌ی حتی گذرموقت و یا اصلا تو منطقه آزادها چی تسلا (هر کدوووم از مدلاش فرقی نمیکنه) و چی نیسان z370 هست اینجا؟؟؟

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. ایلان

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2 ديدگاه)

          آقا اشتباهی برا تو رسپلاس زدم وگرنه پیامم در ریپلای کسی نبود

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. کوروش

          ۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (3 ديدگاه)

          تسلا نه ولی ۳۵۰ زد که ماشین قدیمیه من خودم ۲ تا تو ایران دیدم

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. Taha Malek

      ۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (390 ديدگاه)

      شتاب و تبلت برا خودتون
      ما از ماشینا فان بودن و پیست جر دادن میخوایم
      چرم و چوب ناب رولز رویس و بنتلی رو میخوایم
      تکنولوژی مرسدس رو میخوایم
      یه ۲jz میخوایم که ازش همینجور اسب بگیریم
      یه جیپ رانگلر و برانکو میخوایم بریم همه جارو باهاش فتح کنیم
      یه هلکت میخوایم باهاش لاستیک دود کنیم

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
  14. Taha Malek

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (390 ديدگاه)

    چرا خبر یه تیونینگ غیر اصولی باید تو پدال باشه
    که تسلا فنا ی خبر خوب بشنون
    عمو ایلان هم گفت خبری از مدل۲۵ هزار دلاری نیست و میخوایم با یه تبلت و پلاستیک خشک و چرم مصنوعی به ماشینامون بگیم لوکس و گرون بفروشیمشون

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  15. مهدی

    ۸ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    الان تسلا فنا و برقی فنا شروع میکنن
    عزیز من ماشینی که تیونینگ شده این اتفاقات احتمالش زیاده که برای خودرو بیفته
    ما لامبورگینی هم داشتیم که پشتش اتیش گرفته پس نیایید نیسان و خودرو های ژاپنی رو خراب کنید

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا