کابین شیک و آینده‌نگرانه نیسان آریا قواعد بازی را تغییر خواهد داد

شنبه 29 آبان 1400 - 11:30
مطالعه 5 دقیقه
Nissan_Ariya_053
شاسی‌بلند الکتریکی نیسان آریا 2023 اولین بار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد و حالا خبر رسیده این خودرو قیمت پایه 47995 دلاری خواهد داشت....
تبلیغات

شاسی‌بلند الکتریکی نیسان آریا 2023 اولین بار در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد و حالا خبر رسیده این خودرو قیمت پایه 47995 دلاری خواهد داشت. قیمت آریا بیشتر از قدبلندهای الکتریکی دیگر با ابعاد مشابه همچون فولکس‌واگن ID.4 و به احتمال زیاد تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا می‌باشد. البته دلایل خوبی برای این قیمت بالا وجود دارد. اول اینکه آریا شعاع حرکتی استاندارد 482 کیلومتری داشته و اگرچه بسته به تریم انتخابی این شعاع حرکتی کاهش می‌یابد اما همه نسخه‌های این خودرو شعاع حرکتی بیشتری نسبت به رقبای یاد شده دارند. دوم اینکه پس از بررسی نزدیک آریا در نمایشگاه مزیت دیگر این خودرو مشخص شد و آن‌هم کابین شیک و جذاب کراس اوور الکتریکی نیسان بود.

از نظر متریال بکار رفته می‌توان گفت کابین آریا یک پله بالاتر از رقبا بوده و در واقع بهتر از کابین فورد موستانگ مک ای با ابعاد و قیمت مشابه می‌باشد. قطعاً کابین آریا یک پله بالاتر از شاسی‌بلند درون‌سوز خود نیسان یعنی روگ قرار می‌گیرد. داشبورد و تریم درب‌ها با متریال نرم و چرم‌مانند پوشانده شده و تریم چوب مانند نیز باعث شده بخش داخلی آریا به سطوح جدیدی از نظر کیفیت در بین محصولات نیسان برسد.

کابین این خودرو نه تنها از نظر بصری مرغوب و سطح بالا کار شده بلکه دارای کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع مدرن و جذاب است. اگرچه می‌توان درباره کنترل‌های حساس به لمس خودروهای مدرن گله کرد اما حداقل به نظر می‌رسد این موضوع درباره آریا بهتر از کار درآمده و به راحتی می‌توان این کنترل‌ها را تشخیص داد. همچنین تریم چوب بکار رفته در این خودرو بسیار جذاب‌تر از پلاستیک‌های مشکی پیانویی در برخی رقباست.

بالای این تریم نوار ورودی هوای درب به درب است که با تریم برنزی همراه شده و احتمالاً در تمامی نسخه‌های آریا دیده خواهد شد. تریم فلز مانندی نیز در کنسول مرکزی و اطراف دوخت های داخل کابین کار شده است. از دیگر جزئیات بخش داخلی این خودرو می‌توان به الگوی برش کومیکو در بلندگوها، ورودی‌های هوای کابین، تریم درب‌ها و حتی کف‌پوش‌ها اشاره کرد. مدیر تولید نیسان می‌گوید این تریم یکپارچه و مشابه نتیجه بازخوردهایی است که از مشتریان گرفته‌ایم. آن‌ها گفته‌اند جامعیت و توجه زیاد به جزئیات را در محصولات نیسان ببینند.

مدیر نیسان همچنین اظهار داشته خریداران احتمالی خودروهای الکتریکی می‌خواهند بدانند چرا خودروسازان محصولاتی الکتریکی با ظاهر خوب نمی‌سازند. واضح است که نیسان لیف از این نظر تغییری ایجاد نکرده است اما آریا بسیار بهتر بوده و از پلتفرم جدیدی سود می‌برد. استفاده از این معماری علاوه بر ایجاد ظاهری جذاب‌تر برای آریا باعث ایجاد فاصله بین محوری بیشتر و بنابراین فضای کابین بهتر نسبت به ابعاد خودرو شده است. همچنین کف مسطح خودرو نیز مزیت دیگر آریا محسوب می‌شود.

ویژگی جالب کراس اوور الکتریکی نیسان کنسول مرکزی کشویی است که با لمس یک دکمه فعال شده و به سمت عقب حرکت می‌کند. با لمس دوباره این دکمه می‌توان کنسول را به جای خود بازگرداند.

اما از نظر تکنولوژی باید گفت آریا دارای برخی موارد منحصربه‌فرد بین محصولات نیسان است اما خب چنین مواردی به یک استاندارد در صنعت خودرو تبدیل می‌شوند. مدیر نیسان می‌گوید طراحان و مشتریان وجود اطلاعات جلوی چشم راننده و جدا کردن آن از سیستم اطلاعات سرگرمی را ترجیح می‌دهند. اگرچه ما پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو را بررسی نکردیم اما باید گفت این بخش از گرافیک رنگی، نمادهای بزرگ با خوانایی خوب و... سود می‌برد. تمامی اطلاعات موردنیاز را نیز می‌توان از روی فرمان شخصی‌سازی کرد.

در کل کابین آریا ظاهر و حس یک خودروی کانسپت را دارد که در نهایت به محصولی تولیدی بدل شده است. طراحان معمولاً درباره چنین فضاهایی با عبارات حس اتاق بزرگ و پذیرایی یک‌ خانه صحبت می‌کنند. مدیر نیسان سیستم اطلاعات سرگرمی آریا را به تلویزیون تشبیه می‌کند و از کنسول کشویی با نام میز قهوه نام می‌برد. در کل کابین این خودرو شیک و آینده‌نگرانه و در عین کاربردی است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.