نیسان

نیسان قشقایی، جوک و ایکس تریل با قوای محرکه برقی تولید خواهند شد

نیسان اعلام کرد آماده تولید انبوه خودروهای برقی می‌شود و از سال ۲۰۲۵ اقدام به عرضه نسخه‌های بدون آلایندگی قشقایی، جوک و ایکس تریل خواهد کرد.

تصمیم مهم نیسان بر پایه محبوبیت قوای محرکه هیبریدی e-Power اتخاذ شده است. این را گیوم کارتیه رئیس نیسان اروپا می‌گوید و اظهار می‌دارد هدف از برقی شدن محصولات پرطرفدار نیسان اطمینان از آن است که چنین خودروهایی تا سال ۲۰۳۰ بیش از نیمی از فروش جهانی ژاپنی‌ها را تشکیل دهند. سیستم هیبریدی یاد شده به نیسان قشقایی کمک کرده است تا به فروش ۱۰۵,۹۵۶ دستگاهی در سال پیش دست یابد. مدیر نیسان می‌گوید:

نکته این است که ما در حالت گذار قرار داریم و می‌خواهیم از قوای محرکه e-Power به محصولات تمام برقی برسیم. ما تازه قوای محرکه e-Power را ارائه کرده‌ایم. ما نیاز داریم تا از مزیت‌های چنین قوای محرکه‌ای در قشقایی استفاده کنیم. ما تکامل یافته‌ایم بنابراین آینده به محصولات برقی تعلق خواهد داشت

برند ژاپنی موردبحث همچنین امیدوار است جایگزین برقی ایکس تریل را تولید نماید و فروش آن را افزایش دهد. فروش ایکس تریل در سال گذشته افت ۷۴ درصدی را در اروپا ثبت کرد و به ۲۳۸۰ دستگاه رسید. این در حالی است که خودروی برقی نیسان آریا فروش ۳۱۸۲ دستگاهی را در سال اول معرفی خود تجربه نمود. انتظار می‌رود هر سه خودروی برقی و جدید نیسان بر پایه نسخه مخصوصی از پلتفرم CMF گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی تولید شوند. پلتفرم یاد شده می‌تواند از خودروهایی با اشکال، فاصله بین محوری و باتری‌های گوناگون پشتیبانی کند. پلتفرم CMF اولین بار در آریا بکار رفت و حالا در رنو مگان E-Tech برقی نیز استفاده شده است. در حال حاضر مدل‌های قشقایی و ایکس تریل با ابعاد مشابه از پلتفرم CMF-CD استفاده می‌کنند درحالی‌که جوک از پلتفرم کوچک‌تر CMF-B سود می‌برد، پلتفرمی که در رنو کلیو نیز دیده می‌شود. انتظار می‌رود نسخه‌های برقی خودروهای موردبحث بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ از راه برسند. اول از همه جوک برقی تولید خواهد شد اما کارتیه می‌گوید هر سه خودرو در کنار مدل‌های هیبریدی به فروش خواهند رسید.

تا آن زمان تکنولوژی باتری نسبت به وضعیت کنونی ارتقا خواهد یافت. دیوید موس نایب رئیس بخش تحقیق و توسعه نیسان اروپا تائید کرده است که نسل جدید باتری‌های لیتیوم یونی در عرض چند سال آینده و با تراکم انرژی و راندمان بهتر و هزینه پایین‌تر تولید خواهند شد. انتظار می‌رود محصولات جدید نیسان از باتری‌هایی پیشرفته‌تر استفاده کنند و شعاع حرکتی بهتری نسبت به نیسان آریا کنونی داشته باشند. قشقایی، جوک و ایکس تریل برقی هنوز از تکنولوژی باتری حالت‌جامد برخوردار نخواهند شد چراکه به گفته مدیر نیسان قرار است در سال ۲۰۲۸ این تکنولوژی به مرحله تجاری برسد. این باتری‌های جدید باعث افزایش قابل‌توجه شعاع حرکتی و کاهش زمان‌های شارژ می‌شوند. از نظر قدرت و گشتاور پیشرانه‌های برقی نیز شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود و پیشرانه‌های برقی نیسان قدرتی فراتر از خروجی ۲۳۹ اسب بخاری آریا خواهند داشت. احیای بهتر انرژی و راندمان بالا نیز می‌تواند منجر به افزایش شعاع حرکتی شود. قطعاً با وجود چنین تکنولوژی‌هایی شاهد افزایش قیمت خودروهای برقی نیسان نسبت به نمونه‌های کنونی خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (812 ديدگاه)

    واقعا هر سه تا قشنگن .

    موافقم 29
    مخالفم 0
    1. RENAULT5

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      قشقایی قشنگ تره اسمش ایرانیه

      موافقم 24
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (817 ديدگاه)

      نیسان ، دوست داریم ، فقط رنو را بنداز دور!!!

      موافقم 14
      مخالفم 6
      1. RENAULT5

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        بدون رنو پیشرفتش کند میشه باید به هم کمک کنن

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. Royal Driver

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1291 ديدگاه)

          برند رنو هم عالیه که

          موافقم 3
          مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4452 ديدگاه)

    متاسفانه آینده متعلق به ماشینای برقی هستش ……. اگه دقت کنین روند الکتریکی کردن حمل و نقلای دیگه مثل کشتی ها و هواپیما‌ها خیلی آروم ترو کند‌تر از ماشینا و با سرعت لاکپشتی پیش میره و در واقع یه جورایی اصلاً پیش نمیره و نمیدونم واسه چی همه دنیا فقط گیر دادن به برقی کردن ماشینا

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      چون ماشینا اغلب توی شهر هستن
      و آلودگی ها اغلب توی شهر هستن
      و این دو بیش از هشتاد درصد علت و معلول هم هستن

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (4452 ديدگاه)

        به آلودگی کل هوای کره زمین فکر کن ……. میدونی هر یه هواپیمای جت چه آلودگی وحشتناکی ایجاد میکنه؟؟؟ گفته شده که هر یه هواپیمای جت بخاطر سوخت زیادی که مصرف میکنه بیشتر از ۳ هزار خودرو آلودگی ایجاد میکنه و حالا فکر کن روزانه چند هزار پرواز تو کل کره زمین انجام میشه؟؟ و هواپیماهایی که روزانه بی نهایت سوخت جت مصرف میکنن؟؟؟

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. مازیار

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          درسته
          اما اولویت با جوامع شهری هست که تمرکز انسانها در اونجاست

          موافقم 5
          مخالفم 0
  3. Amiro

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    فیس لیفت قابل توجه دارن نسبت به نسل های قبلی خیلی قشنگ تر شدن ❤️💙

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. کرگدن باواریا

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (555 ديدگاه)

    چه خبر وحشتناکی ☹

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. PRPR

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دوستان یک سوال داشتم . میخواستم بپرسم مورانو ۲۰۱۲ ماشینه خوبیه ؟

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Hadi

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (283 ديدگاه)

      تو ایران فقط مدل 2004 و 2009 هست
      مگه خارج باشین که مدل 2012 گیر بیاد
      بیشترین فرقش مدل 2009 و 2012 تو گرافیک چراغ عقبه
      از لحاظ کیفیت هم مورانو سایز کوچک تر ایکس تریله و چون کیفیت ایکس تریل ثابت شدست مورانو هم عالیه
      فقط پیشنهاد میکنم بین 100 تا 200 هزار کارکرد خریداری بشه که احیانا هزینه ای نداشته باشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. کیان

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      شما اگر تو ایران زندگی میکنی یه مورانو 2012 که هیچی، خیلی پایینتر از اون هم خوب هست، البته فکر نکنم تو ایران مورانو 2012 باشه، اگرم باشه یکی برای خودش اورده باشه و یا منطقه ازاد و …
      اگر هم خارج هستین و … ، خیلی عوامل توی انتخاب شما قطعا تاثیر دارن
      ولی مورانو به خودی خودش ماشین خوبی بوده و هست

      موافقم 7
      مخالفم 1
  6. Hadi

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    ایکس تریلو تو کیش سوار شدم واقعا جادار، نرم و محکمه
    کرایه اش با فورد ادج یکی بود ولی کابین ادج دلنشین تر بود
    واقعا نیسان حتی از تویوتا هم کارشو بهتر انجام میده بخصوص زبان طراحی جوک که خودش برای اولین بار پایه گذاری کرد
    برندهایی که بی ادعا هستن ولی ماشیناشون خیلی با کیفیتن حتی تو مدلای اقتصادی
    تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، داچیا، رنو، اشکودا، فیات، ماهیندرا، سوزوکی، هوندا، مزدا، اوپل، کیا، سیات، فولکس

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (817 ديدگاه)

      با احترام به نظر هادی ولی اولویت من تو ژاپنی ها: تویوتا ، هوندا ، مزدا ، میتسوبیشی ، سوبارو ، نیسان و درنهایت سوزوکی ،،، البته هرکس سلیقه ای داره ،،، تو اروپاییها ، فیات ، فولکس واگن ، پژو . ،،، تو گروه لوکس سازها لکسوس بنز بی ام و ،،، تو اسپورتهای لوکس مازراتی آستون مارتین و آئودی ،،، تو آمریکاییها هم اول فورد دوم جنرال موتورز و درنهایت کرایسلر ، تو عضلانی های آمریکایی ، داج ، فورد موستانگ و شورولت کوروت ، تو اشرافی ها رولزرویس بنتلی و سرانجام تو گروه دوستداشتنی سوپراسپورتها اول شاه یعنی فراری دوم وزیر اعظم یعنی لامبورگینی سوم اسب یعنی پورشه چهارم رخ یعنی مک‌لارن . ببخشید که سرتون را درد آوردم

      موافقم 5
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا