معرفی نیسان فرانتیر پلاگینهیبرید، پیکاپ جدیدی بر اساس دانگفنگ
فرانتیر پرو پلاگینهیبرید که اولین پیکاپ هیبریدی نیسان محسوب میشود، بر پایه دانگفنگ Z9 طراحی شده و با قدرت بیش از 400 اسب بخار و برد برقی 135 کیلومتر راهی بازار میشود.
نیسان در نمایشگاه خودروی شانگهای، فرانتیر پرو پلاگینهیبرید را معرفی کرد که اولین پیکاپ الکتریکیشده این برند محسوب میشود. این پیکاپ که با همکاری ژنگژو-نیسان و بر پایه دانگفنگ Z9 توسعه یافته، در استودیوی طراحی نیسان در شانگهای خلق شده و دومین مدل از 9 خودروی انرژی نو است که نیسان قصد دارد تا تابستان 2027 در چین عرضه کند. فرانتیر پرو از اواخر 2025 در چین به فروش میرسد و برای صادرات به بازارهای منتخب جهانی، ازجمله استرالیا برنامهریزی شده است.
فرانتیر پرو ظاهری قدرتمند و مدرن را ارائه میدهد. نوار LED در جلو، با سه شکاف میانی، ادای دینی به طراحی کاپوت سه شیاری نیسان D21 هاردبادی دهه 1980 است. این پیکاپ با طول 5,520 میلیمتر، عرض 1,960 میلیمتر، ارتفاع 1,950 میلیمتر و فاصله محوری 3,300 میلیمتر، بزرگتر از فرانتیر بازار آمریکا است. وزن این پیکاپ هیبریدی هم بین 2500 تا 2540 کیلوگرم متغیر است. فرانتیر پرو روی رینگهای 18 اینچی با لاستیکهای 265 قرار گرفته و آپشن کاور برقی جمعشونده برای اتاق بار را هم ارائه میکند. طراحی جلو با شباهتهایی به نیسان کیکس جدید هم نشان میدهد که با محصولی از نیسان طرف هستیم.
قوای محرکهٔ پلاگینهیبرید فرانتیر پرو از یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی در گیربکس تشکیل شده است. این ترکیب بیش از 400 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از طریق سیستم چهارچرخ محرک هوشمند نیسان با دیفرانسیل عقب قفلشونده الکترومکانیکی به چرخها منتقل میشود. باتری با ظرفیت احتمالی 33 کیلووات ساعت، برد تمام الکتریکی 135 کیلومتری را طبق استانداردهای چین فراهم میکند. این پیکاپ قابلیت یدک کشی تا 3500 کیلوگرم را دارد و میتواند تا عمق 70 سانتیمتری آب حرکت کند.
مصرف سوخت فرانتیر پرو در حالت هیبرید 6.9 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده و برد کلی آن 1046 کیلومتر خواهد بود. حالتهای رانندگی شامل هیبرید، تمام الکتریکی، پرفورمنس و برف، همراه با حالتهای دستی 4High و 4Low، عملکردی متنوع را برای استفاده شهری و آفرود ارائه میدهند. فرانتیر پرو از تعلیق جلوی مستقل دو جناغی و تعلیق عقب پنج اتصالی بهره میبرد که تعادل بین راحتی و قابلیت آفرود را فراهم میکند. شاسی نردبانی با فولاد با استحکام بالا، دوام و استحکام را تضمین میکند.
کابین فرانتیر پرو با طراحی مدرن و جادار، از تم زرد نئونی بهره میبرد و مجهز به صفحهنمایش لمسی 14.6 اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی 10 اینچی است. صندلیهای جلو با گرمکن، سردکن و ماساژور و سقف پانورامیک هم تجربهای لوکس و کاربردی ارائه میدهند. انتظار ارائهٔ فناوریهای ایمنی و کمکراننده مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقطه کور و دوربین 360 درجه را هم داریم هرچند جزئیات دقیق اعلام نشده است. نیسان هنوز قیمت رسمی فرانتیر پرو را اعلام نکرده، اما با توجه به مشخصات و رقبایی مثل بیوایدی شارک با قیمت 350 هزار دلار در چین، انتظار میرود قیمت پایهای بین 30 تا 40 هزار دلار داشته باشد.