بیش از 300 کیلومتر بر ساعت با نیسان GT-R R32 هزار اسب بخاری در اتوبان!

سه‌شنبه 15 آذر 1401 - 06:30
مطالعه 2 دقیقه
maxresdefault
این نیسان GT-R که در ویدئوی زیر می‌بینید آن‌قدر قدرت دارد که عقربهٔ سرعت‌سنج آن می‌تواند یک دور کامل بزند و دوباره به صفر برسد! به همین دلیل، تنها...
تبلیغات

این نیسان GT-R که در ویدئوی زیر می‌بینید آن‌قدر قدرت دارد که عقربهٔ سرعت‌سنج آن می‌تواند یک دور کامل بزند و دوباره به صفر برسد! به همین دلیل، تنها راه برای اطلاع از سرعت این ماشین در اتوبان استفاده از GPS خواهد بود. این کوپهٔ وحشی ژاپنی از نسل R32 اسکای‌لاین GT-R است که در سال 1989 معرفی شد و اولین نسلی بود که پس از شانزده سال دوباره از نام GT-R استفاده کرد. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ 2.6 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته بود که طبق اعلام نیسان 276 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما به‌احتمال‌زیاد قدرت واقعی موتور بیش از این بود زیرا در آن سال‌ها خودروسازان ژاپنی توافق کرده بودند خودرویی قوی‌تر از این نسازند.

این پیشرانه به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل شده بود اما خودرویی که در ویدئو می‌بینید هرگز یک R32 معمولی نیست. البته این خودرو هنوز هم از همان پیشرانهٔ 2.6 لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند اما یک توربوشارژر عظیم تکی جایگزین دو توربوشارژر فابریک شده و خروجی موتور را به 1000 اسب بخار قدرت و 963 نیوتن متر گشتاور رسانده است. همچنین یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال نیز جایگزین نمونهٔ اصلی شده است. با توجه به زمان تعویض دنده‌ها توسط راننده، به نظر می‌رسد ردلاین موتور حدود 9 هزار rpm باشد.

با قدرت چهاررقمی، این GR-R شتاب فوق‌العاده‌ای دارد و سرعت آن خیلی سریع افزایش پیدا می‌کند. عقربهٔ سرعت‌سنج زمان زیادی روی 180 کیلومتر بر ساعت باقی می‌ماند زیرا پس از آن چیزی وجود ندارد اما در طول آزمایش در اتوبان، GPS سرعت 302 کیلومتر بر ساعت را نشان می‌دهد. در سال 1995، اسکای‌لاین GT-R نسل R33 جایگزین R32 شد. این خودرو همچنان از همان پیشرانهٔ نسل قبلی استفاده می‌کرد اما طراحی بیرونی شیک‌تر و مدرن‌تری داشت. در حال حاضر نیز GT-R R35 راه پیشینیان خود را ادامه می‌دهد که البته کاملاً سالخورده شده ولی به گفتهٔ مدیرعامل نیسمو، یک جانشین هیبریدی برای آن در دست توسعه است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.