درگ تسلا مدل X و نیسان GT-R نیسمو، آیا گودزیلا را برق می‌گیرد؟

شنبه 10 اردیبهشت 1401 - 12:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
اگر از علاقه‌مندان قدیمی خودروی باشید، احتمالاً زمانی که نیسان GT-R در سال 2009 به بازار عرضه شد و برای سال‌ها به معیاری برای پرفورمنس خودروها...
تبلیغات

اگر از علاقه‌مندان قدیمی خودروی باشید، احتمالاً زمانی که نیسان GT-R در سال 2009 به بازار عرضه شد و برای سال‌ها به معیاری برای پرفورمنس خودروها تبدیل شد را به یاد می‌آورید. حال اما بیش از یک دهه پس از معرفی این ماشین، نسخهٔ نیسموی آن در برابر تسلا مدل X قرار گرفته تا ببینیم این گودزیلای پیر هنوز هم می‌تواند معیاری برای پرفورمنس باشد یا نه. GT-R نیسمو 600 اسب بخار قدرت دارد که از 670 اسب بخار قدرت مدل X پرفورمنس کمتر است ولی باید توجه داشت که نیسان به میزان قابل‌توجهی سبک‌تر از تسلا است و این می‌تواند به گودزیلا شانسی برای پیروزی بدهد.

البته لازم به ذکر است که این خودروها برای اهداف کاملاً متفاوتی ساخته شده‌اند. مدل X یک کراس‌اوور خانوادگی است که در خط مستقیم هم بسیار سریع است درحالی‌که از سوی دیگر، نیسمو نسخه‌ای پیست محور از GT-R محسوب می‌شود. شرایط آب‌وهوایی در این ویدئو هم برای مسابقهٔ درگ ایده‌آل نیست زیرا هوا مه گرفته و باند فرودگاه کاملاً خیس است. بااین‌حال، این شرایط می‌تواند سامانهٔ چهارچرخ محرک هردو خودرو را محک بزند.

اولین مسابقه، یک درگ از حالت ایستاده است. در اینجا مدل X در ابتدا کاملاً جلو می‌افتد اما GT-R مثل یک موشک به‌سرعت اختلاف را کم کرده و در پایان مسیر خود را به رقیب می‌رساند. هنگام عبور از خط پایان، نیسان با اختلاف جزئی جلوتر است. در مرحلهٔ بعدی، یک مسابقهٔ رولینگ از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که نتیجهٔ آن مشابه درگ قبلی است زیرا در اینجا هم تسلا در ابتدا جلو می‌افتد اما در حدود سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، نیسان خودرو را به آن رسانده و به‌سرعت دور می‌شود تا زودتر به پایان مسافت 800 متر برسد.

سپس دوباره همین مسابقه تکرار می‌شود اما این بار نیسان در حالت دستی قرار می‌گیرد. با این کار، GT-R از همان ابتدا جلو می‌افتد و تسلا تا پایان مسیر حرفی برای گفتن ندارد. مسابقهٔ رولینگ آخر هم از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت انجام می‌شود. هرچند در این رقابت سطح شارژ باطری‌های تسلا کمتر شده و شاید نتواند به‌خوبی موتورهای الکتریکی را تغذیه کند اما بازهم در ابتدا جلو می‌افتد ولی دوباره در حدود سرعت 160 کیلومتر بر ساعت نیسمو از آن پیشی می‌گیرد. آخرین چالش در این ویدئو هم آزمایش ترمز از سرعت 160 کیلومتر بر ساعت است که مدل X با وجود وزن بیشتر پیروز می‌شود. این موضوع قابل‌توجهی است زیرا GT-R نیسمو به ترمزهای کربن سرامیکی مجهز است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.