نیسان لیف از زمان تولید خود تاکنون بیشاز 500 هزار دستگاه فروخته است و بهعنوان یکی از پرفروشترین محصولات برقی جهان شناخته میشود. نیسان هاچبک بهروزشده خود را در دو مدل گوناگون با دو باتری متفاوت در بازار ایالاتمتحده به فروش میرساند که از 27 تا 35 هزار دلار قیمت دارند. لیف در اروپا و ژاپن هم به فروش میرسد. نیسان با گذشت 5 سال از تولد لیف، با تولید یک تبلیغات جالب آن را برای نسل آیندهاش آماده میکند.
در این کلیپ کوتاه که توسط نیسان منتشر شده است، هاچبک لیف به مصاف یک هواپیمای جت میرود. برخلاف تصورات شتاب اولیه لیف بهاندازهای هست که این رقابت را تنگاتنگ کرده و هواپیمای رقیب را به چالش بکشد.
لیف یکی از نخستین خودروها بود که بهعنوان یک مدل برقی روانه بازار شد و حال به نماد بخش برقی نیسان تبدیل شده است. این خودرو در کارخانههای گوناگون در ژاپن، ایالاتمتحده و انگلستان تولید شده و در 59 بازار بینالمللی فروخته میشود. نیسان اعلام کرده که لیف از زمان تولید پیشرو خود در سال 2010 تاکنون، از ورود بیشاز 2.5 میلیارد کیلوگرم گاز دیاکسیدکربن به جو زمین جلوگیری کرده است.
نیسان چند ماه پیش از نسخه 2023 لیف در ایالاتمتحده رونمایی کرد که همچنان در دو نسخه با دو باتری گوناگون به فروش میرسد. براساس اعلام EPA نسخه مجهز به باتری 40 کیلوواتی با هر بار شارژ کامل توان پیمایش 238 کیلومتر را دارد. نسخه گرانتر موسوم به SV پلاس با باتری 60 کیلوواتی هم تا 339 کیلومتر را خواهد پیمود. هر دو نسخه یادشده به دو موتور برقی در محور جلو خود مجهز شدهاند که برای نسخه پایه و SV پلاس بهترتیب 147 و 214 اسب بخار قدرت تولید میکنند.
دولت ایالاتمتحده برای سال 2023 جایزه 7500 دلاری مالیاتی را از روی لیف برداشت که برای نیسان چالشی تازه ایجاد میکند. هاچبک لیف SV پلاس بدون تخفیف دولتی تنها کمی ارزانتر از تسلا مدل 3 RWD است که از آن بهمراتب قویتر و پایدارتر است. نظر شما درباره لیف و موفقیت نیسان در حوزه فروش خودروهای برقی ارزان چیست؟