میتسوبیشینیسان

ساکورا و eL X EV، کوچولوهای الکتریکی نیسان و میتسوبیشی برای ژاپن

نیسان و میتسوبیشی با همکاری یکدیگر خودرویی الکتریکی و کوچک برای بازار ژاپن تدارک دیده‌اند. این خودرو با نام نیسان ساکورا و میتسوبیشی eK X EV عرضه خواهد شد و شعاع حرکتی ۱۸۰ کیلومتری خواهد داشت.

ماکوتو اوچیدا مدیرعامل نیسان می‌گوید:

ما تکنولوژی‌های الکتریکی سازی توسعه یافته توسط نیسان تا حال حاضر را یکجا جمع کرده‌ایم

نائب رئیس این خودروساز ژاپنی نیز اظهار می‌دارد:

ساکورا کاملاً جدید دنباله‌روی خودروهای الکتریکی لیف و آریا در تیراژی انبوه است. ما معتقدیم ساکورا قواعد بازی در ژاپن را تغییر خواهد داد و باعث خواهد شد خودروهای الکتریکی در دسترس افراد بیشتری قرار گیرند

ساکورا از قوای محرکه الکتریکی با قدرت ۶۳ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ نیوتون متر استفاده می‌کند. باتری لیتیوم-یون ۲۰ کیلووات ساعتی این خودرو همان‌گونه که گفتیم شعاع حرکتی ۱۸۰ کیلومتری ارائه می‌کند و حداکثر سرعت خودرو نیز به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شارژ این خودرو با شارژر استاندارد خانگی حدود ۸ ساعت طول می‌کشد ولی در صورت استفاده از شارژر سریع می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۴۰ دقیقه شارژ کرد. این خودرو همچنین از توانایی شارژ معکوس خودرو به سایر اشیا سود می‌برد.

ساکورا اولین خودروی کوچک و الکتریکی تولید انبوه برای نیسان خواهد بود. قرار است فروش ساکورا از تابستان سال جاری میلادی در ژاپن شروع شود و قیمت پایه آن حدود ۱.۷۸ میلیون ین معادل ۱۳۹۰۰ دلار خواهد بود. این قیمت شامل مالیات و مشوق‌های انرژی پاک دولت ژاپن است.

خودروهای Kei در ژاپن محبوبیت بالایی دارند و حدود ۴۰ درصد بازار خودروی این کشور به خودروهای موردبحث اختصاص یافته است. طول این خودرو به ۳.۴ متر، عرض آن‌ها به ۱.۴۸ متر و ارتفاعشان به ۲ متر محدود خواهد بود. حداکثر حجم خودروهای مینی بنزینی در ژاپن به ۶۶۰ سی‌سی محدود بوده ولی دلیل محبوبیت آن‌ها فقط به پارک راحت در شهرهای شلوغ محدود نمی‌شود. هرچه ابعاد خودروی شما بزرگ‌تر باشد باید مالیات پارکینگ بیشتری بپردازید و خانه شما باید پارکینگ بزرگی داشته باشد. خودروهای Kei شامل این مالیات نیستند و از دیگر مشوق‌ها سود می‌برند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    اول به صندلی دو تیکه چسبیده کنار هم جلو توجه کنید ، عاشقش شدم .
    ای کاش حداقل این ماشینا وارداتشون به ایران آزاد بشه ، لندکروزر که پیش‌کِش خودشون !

    کیفیت را از تو عکس‌ها میشه لَمس کرد و متریال‌ها را فهمید !

    کیفیت متریال داخلی عکس‌های پژو ۲۰۷ دو رنگ تو چند مقاله پائین‌تر هم بروید ببینید که چیکار با ما میکنند نالوتی‌ها !

    موافقم 40
    مخالفم 4
    1. Erfan

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      یعنی خدای فتوشاپ و ادیت هم نمی‌تونست اون کیفیت مضخرف ۲۰۷توی عکس رو پنهان بکنه😂
      صندلی چسبیده هم به نظرم برای کمبود جا بوده چون اگه قرار بود کنسول و دنده بیاد وسط صندلی راننده و شاگر که یا باید ماشین رو بزرگ تر میکردن یا صندلی هارو کوچک تر که کنسول رو حذف کردن تا فضای نشستن بیشتر باشه که واسه ماشین شهری عالیه
      در ضمن به نظرم نیسان خیلی قشنگ تره.طراحی داخلی مدرن تری داره

      موافقم 23
      مخالفم 4
      1. meysam

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3540 ديدگاه)

        صندلیهای چسبیده به هم خوراک دور دور با عشقته
        یه دست رو فرمون
        یه دست دور گردنش

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          😂😂😅😅😅
          کارای دیگه نباشه اینجور چیزا خوبه🤦‍♂️😂

          موافقم 15
          مخالفم 1
  2. آنتی چاینا

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک نکته ی جالب تو این خبر وجود داره که روحیه‌ی همکاری و مشارکت برای یک هدف بزرگتر‌ ، تو این کار دیده میشه . با توجه به این که میخان مردمشون برای زندگی ، راحت تر باشن ، میان خودرویی‌ تولید میکنن که شامل مشوق های مالیاتی بشه و تسهیلاتی داشته باشه ؛ تازه اونم دو کمپانی صاحب نام و کیفیت و اصالت .

    متاسفانه تو مملکت ما سایپا از ایران خودرو موتور tu5 رو برای محصولات پرفورمنس (!!) میخواست ولی ایران خودرو ممانعت کرد … چه برسه به اینکه روزی این دو تا برای “آسایش” مردم “همکاری” کنن …

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. دکتر استاپ

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      اگر کِی کار بنزینی زیر وارد کنن یا یکی بیاد تولید کنه صد تا پراید و پژو شرف داره.
      خیلیم به کشور وجهه مدرن میده

      موافقم 12
      مخالفم 5
  3. javadhy

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    میتسوبیشی چرا هر روز بدتر داره میشه حالا کاری با این ماشین ندارم ولی در کنار این جمله ماشین ها یه ماشین اسپرت و هیجان انگیز تولید نمیکنه بازم نیسان وضعش خیلی خیلی بهتره و در زمینه خودروهای اسپورت و سطح بالا هنوزم فعالیت میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  4. TML BN

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    چقدر جلو میتسوبیشی پر ریخت و پاشه
    ولی نیسان ساده و شیکه

    موافقم 8
    مخالفم 5
  5. Jdm باز

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    طراحی نیسان زیباتر و ساده تره
    برای بازار ایرانم میتونن خوب باشن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. حمید

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (97 ديدگاه)

    باتوجه به تعرفه ۱۰ درصدی واردات خودروی زیر ۱۰۰۰ سی سی بنظرم بازارو از همین kei cars پر کنن ملت یه خیری ببینن.
    بنظرم خیلی با دوام و پر امکانات باشه. اگه تو یوتیوب ویدئوهاشون رو ببینین متوجه میشین خیلی امکانات و فضای خوبی داره مخصوصا قسمت سر صندلی‌های عقب خیلی خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. bardiya

    ۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    صندلی هاش جفت هست منو یاد کادیلاک میندازه خیلی باحاله هم از ابعاد خودرو که مناسب کار هم هست و هم مناسب پارکینگ و اینطوری خیلی بهتر شده که راحت داخل ماشین بخواب دیگر مشکل ترمز دستی نداری که بگید کمرم درد گرفت یا کجا استراحت کنم اینجوری خوبه در ایران اینجور خودرو فقط کادیلاک سویل محشر بود و زندگی صفا میکردی لذت پرواز رانندگی رو داشت بدنه محکم و موتور قوی و البته دیگر باید برقی بشه از دنیای بنزینی باید خداحافظی کنیم چه روزی شد این خودروهای برقی دردسرهای خودشون رو دارند که باطری گران که یکی از بستگان ما تویوتا پریوس برقی یا هیبرید داشت که نشون میده چند درصد شارژ داره ماشین وقتی به شارژ کم میشد زیر20-15% میرسید دیگر ماشین به اون سرعتی که بودی نمیرسید که از سرعتش کاسته میشد که وسط خیابان ماند بدون برق که البته خب این یک نوع نکات منفی می‌تواند باشه که موقع شارژ باید2-3 ساعت باید صبر کنی که خب یک نفر عجله داره که میخواد زود برسه که شاید این2-3 ساعت زمان حیاتی میتوانه براش باشه که نبود جایگاه برق که واقعا یک دردسر بزرگی هست که یک مقدار هم سخته عادت کردن بهش ولی طبیعی هست اولش هست بعدش یاد میگیری خودم برند موتور ایران دوچرخ برقی از اون موتورهای سه سه چرخه سفید که پشت سبد داره دارم که زیاد هم کار سختی نیست مثل شارژ موبایل هست وقتی خاموش بشه سریع خودم رو به منزل می‌رسانم و شارژ میکنم زیاد هم زمان نمی‌برد که مقرون به صرفه‌تر از بنزین هست هم دود و بنزین نمیخوریم و هم راحت هستی ولی مصرف بعضی هاشون بسیار بالاست که حتی گرانتر از بنزین در میاد چندین برابر باید پرداخت کنیم از اون کم مصرفهاش بگیرید که ارزش خرید رو داره با تشکر

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      بیست و دوتا (که) تو متن داشتی
      بنازمت

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا