نیسان

معرفی نیسان پاترول نیسمو در خاورمیانه، قوی‌ترین پاترول تاریخ با 495 اسب بخار

نیسان از پاترول نیسمو برای بازار خاورمیانه پرده‌برداری کرده که با پیشرانهٔ قوی‌تر ۴۹۵ اسب بخاری و تنظیمات ویژهٔ نیسمو، آمادهٔ فتح شن‌زارهای این منطقه است.

هم‌زمان با معرفی آرمادا نیسمو در آمریکای شمالی، نیسان از پاترول نیسمو هم در خاورمیانه رونمایی کرده است. این مدل با همکاری مشتریان خاورمیانه‌ای طراحی شده و به‌صورت انحصاری در این منطقه عرضه می‌شود. مهم‌ترین بخش این شاسی‌بلند، موتور است. پیشرانهٔ V6 توئین توربوی ۳.۵ لیتری به‌گونه‌ای تنظیم شده که عملکردی انحصاری برای خاورمیانه ارائه دهد و به قدرتمندترین نسخه موتور VR35DDTT در جهان تبدیل شده است. نیسان جزئیات تغییرات این موتور را اعلام نکرده اما نتیجه، قدرتی معادل ۴۹۵ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در حالت اسپرت است یعنی ۷۰ اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد و ۳۵ اسب بخار بیشتر از آرمادا نیسمو در آمریکای شمالی.

این قدرت از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک که با پدال پشت فرمان کنترل می‌شود انتقال پیدا می‌کند. سیستم اگزوز نیز بهبود یافته و صدایی غرش‌آمیز تولید می‌کند که به لطف سیستم تقویت صدای فعال (ASE)، حتی در کابین هم حس می‌شود. ازآنجاکه این شاسی‌بلند برای فتح شن‌زارهای خاورمیانه طراحی شده، سیستم تعلیق آن تقویت شده و از کمک‌فنرهای تنظیم نیسمو (E-Dampers) بهره می‌برد که به‌صورت خودکار تنظیم می‌شوند. سیستم فرمان برقی نیز نسبت به نسخه استاندارد بهبود یافته و حرکت رینگ‌های ۲۲ اینچی آلومینیومی فورج‌شده ساخت RAYS با طراحی ۹ پره انحصاری نیسمو را آسان‌تر می‌کند. این رینگ‌ها ۲۳ درصد سبک‌تر از نسخه استاندارد بوده و با لاستیک‌های باکیفیت پوشیده شده‌اند.

نیسان برای متمایز کردن پاترول نیسمو، ظاهر آن را بازطراحی کرده تا نه‌تنها تهاجمی‌تر، بلکه از نظر آیرودینامیک و خنک‌کنندگی نیز بهینه باشد. سپر جلو به‌گونه‌ای طراحی شده که جریان هوای خنک را به سمت ترمزها هدایت کرده و دمای آن‌ها را ۶ درصد کاهش می‌دهد. پرده‌های هوای جلو نیز هوا را از داخل محفظه چرخ‌ها خارج کرده و داون‌فورس را افزایش می‌دهند. جلوپنجرهٔ V-Motion بازطراحی‌شده با مشبک سه‌بعدی لانه‌زنبوری، جریان هوای بهتری به رادیاتور می‌رساند و در عقب، دیفیوزرهای لایه‌ای، اسپویلر کشیده، خروجی‌های هوا و اسپلیترها به بهبود آیرودینامیک و چسبندگی کمک می‌کنند. چراغ مه‌شکن عقب الهام‌گرفته از فرمول E هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های طراحی این ماشین هستند.

در داخل کابین، از چرم اصل، جیر نرم و تزئینات فلزی استفاده شده است. همه‌چیز در رنگ‌های مشکی و قرمز با دوخت‌های متضاد روی داشبورد، صندلی‌ها، فرمان و درها طراحی شده است. تزئینات قرمز و لوگوی نیسمو در سراسر کابین، ازجمله روی صندلی‌ها، دیده می‌شود. نیسان پاترول نیسمو از جولای ۲۰۲۵ در امارات، عربستان سعودی و سایر کشورهای خاورمیانه عرضه می‌شود. قیمت آن اعلام نشده اما برای مقایسه، پاترول استاندارد با قیمت ۵۷,۵۲۰ دلار در این منطقه به فروش می‌رسد. این خودرو در پنج رنگ خارجی (سفید مرواریدی، خاکستری متالیک، آبی متالیک، مشکی مرواریدی و خاکستری مخفی انحصاری نیسمو) و به‌صورت تک‌رنگ یا دورنگ با سقف مشکی عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
autoevolution

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۵ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (409 ديدگاه)

    عالی شده نسخه آمریکایی نسبت به مدل معمولی تفاوت قدرت چشمگیری نداشت اما این مدل نسبت به مدل معمولی ارتقای خوبی داشته ، الان پاترول فقط یه نسخه هیبریدی برای رقابت با لندکروزر هیبریدی کم داره تا تنوع نسخه های پاترول ها کامل تر بشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  2. O

    ۵ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    ظاهرش خوبه فقط نباید اون دور گلگیر ها رو میزاشتن چون بدنه ماشین بیرون تر اومده و رینگ انگار کوچیکه و تو رفته شده ولی باز نسخه معمولی رو با طراحی لوکس تر بیشتر دوست دارم چون شاسی بلند شاسی مستقل نباید تا به این حد اسپرت بشه و فلسفه این ماشین زیر سوال بره

    ولی این نسل پاترول رو حتی از lx هم بیشتر دوست دارم مخصوصا داخلش چون هر دو رو سوار شدم ولی پاترول خیلی باحال تر بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. Avan

    ۵ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (482 ديدگاه)

    نسخه خاورمیانه! ما هم ساکن خاورمیانه ایم ولی آرزو ی ما کجا و آنها کجا؟!

    موافقم 8
    مخالفم 3
  4. سوشیانت

    ۵ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (350 ديدگاه)

    کلا بنظرم در بحث خودرو های اسپرت نیسان بالا تر از تویوتا قرار میگیره

    موافقم 3
    مخالفم 4
  5. Nismo

    ۵ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    بخش نیسمو مثل همیشه کار خودشو کرد
    500 اسب بخار واقعا عالیه برای این ماشین
    رقبای دیگه اش مثل تاهو، اکسپدیشن، لندکروز، رو کنار زد

    موافقم 3
    مخالفم 4
  6. Siyavash

    ۵ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1214 ديدگاه)

    دیروزم گفتم الانم میگم..۵۰۰ اسب برایه این سایز و وزن کافی نیست..۵۵۰ تا ۶۰۰ اسب براش باید ۵۵۰ تا ۶۰۰ اسب قدرت میگرفتن…

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. 👑🇩🇪PORSCHE🇩🇪👑

      ۵ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (444 ديدگاه)

      داداش همه چیز قدرت نیست
      الان مثلاً پورشه پانامرا gts شتابش دقیقاً عین بی‌ام‌و m5 هست با اینکه قدرتش حتی ۵۰۰ اسب هم نیست ولی بی‌ام‌و m5 قدرتش ۷۳۰ اسبه
      از همه چی مهمتر مهندسی هست
      وقتی مهندسی در کار نباشه ماشین اگه ۲۰۰۰ اسب هم باشه حریف یه ماشین ۵۰۰ اسبی نمی‌شه
      مهندسی خیلی مهمه و به نظر من مهندسی این نیسان پاترول خیلی خوبه
      ولی قدرت تو آفرود اصلاً به درد نمی‌خوره و تو آفرود فقط گشتاور خوبه که این پاترول گشتاورش واسه آفرود خیلی خوبه
      و لازمه بگم پاترول یک خودروی آفرودر هست نه شاسی بلند اسپرت پس شتاب اصلاً واسش مهم نیست ولی با این حال شتابش خیلی خوبه و میشه گفت از تمام رقیب‌هاش سریع‌تره
      به جای اینکه بیای کامنت بزاری برو یه ذره تحقیق کن

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا