نیسان

انواع نیسان پاترول در ایران: مشخصات کامل و راهنمای خرید پاترول دست‌دوم

نیسان پاترول جزو محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران است که نسخه‌های کارکرده آن محبوبیت زیادی بین طرفداران آفرود دارند و به همین خاطر تصمیم گرفتیم راهنمای خرید کامل پاترول را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
نیسان پاترول 160 260

شرکت پارس‌خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سایپا در سال‌های قبل تولید محصولات خاطره‌انگیز زیادی را بر عهده داشته که یکی از آن‌ها نیسان پاترول رقیب تویوتا لندکروزر است. این شاسی‌بلند ژاپنی که هنوز هم در بازارهای جهانی عرضه می‌شود بین سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۲ توسط پارس‌خودرو تولید شد و اگرچه در برهه‌ای به علت مصرف سوخت بالا و افزایش قیمت بنزین با افول محبوبیت مواجه شد اما پس از چندین سال و مشخص شدن بیش از پیش توانایی‌های خارج از جاده، پاترول به گزینه محبوب آفرود در کشورمان بدل شده است. هم‌زمان با فراگیر شدن رویدادهای آفرود و خارج از جاده در کشورمان، بازار خرید و فروش پاترول نیز داغ شده و به همین خاطر شناخت مدل‌های مختلف آن و آگاهی از نکات خرید مدل‌های دست‌دوم اهمیت زیادی دارد. در این مقاله به بررسی انواع نیسان پاترول در ایران پرداخته و با مشخصات فنی آن‌ها آشنا خواهیم شد. راهنمای جامع خرید پاترول دست‌دوم و کارکرده نیز در دسترس شما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با تاریخچه نیسان پاترول

شاسی‌بلند ژاپنی نیسان پاترول در چندین نسل تولید شده و اولین بار در سال ۱۹۵۱ میلادی شاهد معرفی آن بوده‌ایم. پاترول از همان زمان خود را به عنوان محصولی خشن و کاربردی در کشورهای گوناگون نشان داد و به رقیبی پرقدرت برای لندکروزر بدل شد. پاترول در نسخه‌های گوناگون سه در با فاصله بین محوری کوتاه و پنج در با فاصله محوری بیشتر عرضه شده است. بد نیست بدانید تا چند دهه قبل، پاترول در خود ژاپن با نام سافاری شناخته می‌شد اما در بازار آمریکای شمالی مدل آرمادا بجای پاترول عرضه می‌شود. نسل دوم پاترول از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۰ تولید شد و سپس نوبت به نسل سوم سری ۱۶۰ و ۲۶۰ رسید که در کشورمان نیز عرضه شد. طراحی ساده با خطوط مستقیم و چراغ‌های گرد جلو در این نسل پاترول کاملاً خاطره‌انگیز هستند. نسل‌های بعدی پاترول نیز در طول این سال‌ها توسعه یافته‌اند هرچند که در کشورمان عرضه نشده‌اند. با تمامی تغییرات و پیشرفت‌های صورت گرفته، پاترول همچنان توانایی‌های آفرود خود را حفظ کرده و درعین‌حال بر ویژگی‌های لوکس آن افزوده شده است.

انواع نیسان پاترول در ایران

پاترول سری ۱۶۰/۲۶۰ (سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۲)

این نسل از پاترول برای ما مشهورترین نسل است چراکه به‌صورت گسترده توسط پارس‌خودرو عرضه شد. برای اولین بار در پاترول سری ۱۶۰ شاهد عرضه مدل‌های سه و پنج در شاسی‌بلند و حتی نمونه وانت بودیم. ژاپنی‌ها پس از عرضه نسخه اولیه ۱۶۰ اقدام به ارتقای آن کردند تا نمونه فیس لیفت با نام سری ۲۶۰ تولید شود. مهم‌ترین به‌روزرسانی این خودرو به تغییر شکل چراغ‌ها از گرد و به مستطیلی شکل و همچنین رنگ‌آمیزی بدنه مربوط می‌شود. پارس‌خودرو همین مدل را نیز عرضه کرد. این نسل از پاترول از طراحی جعبه‌ای مشابه سایر شاسی‌بلندهای آن دوران بهره می‌برد و در نمای جلو شاهد چراغ‌های گرد سری ۱۶۰ و مستطیلی سری ۲۶۰ هستیم. در نمای جانبی خطوط مستقیم جلب‌توجه می‌کنند و در نمای پشتی نیز چرخ زاپاس روی در عقب و چراغ‌های عمودی ساده جزو نکات قابل ذکر هستند.

کابین نیسان پاترول سری ۱۶۰ و ۲۶۰ نیز در نهایت سادگی طراحی شده و بیشتر تمرکز طراحان روی کاربرد و عملکرد بوده است. فرمان دو شاخ، پشت آمپرهای ساده، کنترل‌های دستی سیستم تهویه مطبوع و… در مجموع طرحی ساده را نشان می‌دهند اما همان‌طور که گفته شد پاترول بیشتر برای آفرود و عملکرد خشن طراحی شده است. از نظر سواری نیز پاترول را باید خودرویی خشک دانست که برای تردد در شهر مناسب نیست و صندلی‌های آن نیز چنگی به دل نمی‌زنند و به همین خاطر بسیاری از مالکان، صندلی‌های پاترول را تعویض کرده‌اند.

نیسان پاترول سری ۱۶۰ و ۲۶۰ در کشورمان با موتورهای ۴ و ۶ سیلندر در دسترس بوده است. موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری این خودرو ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتون متر گشتاور تولید کرده و یک گیربکس ۴ سرعته دستی نیز نیرو را به تمامی چرخ‌ها رسانده است؛ اما موتور قوی‌تر ۶ سیلندر ۴ لیتری طرفداران بیشتری دارد چراکه قدرت بالاتر آن به خصوص در مدل‌های ۵ در باعث عملکرد بهتر می‌شود. این موتور ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور تولید کرده و با گیربکس ۴ سرعته دستی همکاری می‌کند. از نظر سواری نیز باید گفت با توجه به طراحی سیستم تعلیق پاترول که از نوع فنرهای شمش است بنابراین سواری آن برای شهر راحت نخواهد بود.

از نظر تجهیزات و امکانات نباید انتظار خاصی از نیسان پاترول بازار ایران داشت و شاید تنها ویژگی شاخص آن را بتوان فرمان هیدرولیک سفارشی و سیستم تهویه مطبوع یا کولر دانست و حتی خبری از شیشه‌بالابر برقی نیز در آن نیست. البته بسیاری از مالکان پاترول اقدام به تغییر بخش‌هایی همچون تودوزی و صندلی‌های این شاسی‌بلند با نمونه‌های بهتر و راحت‌تر کرده و سیستم صوتی و آپشن های دیگری نیز روی آن نصب کرده‌اند.

مهم‌ترین مزایای نیسان پاترول سری ۱۶۰ و ۲۶۰ در ایران را می‌توان بازار دست‌دوم خوب، کابین جادار و بزرگ، قطعات یدکی در دسترس، دوام بالای گیربکس و دیفرانسیل و توانایی‌های آفرود خوب دانست اما در مقابل ضعف‌هایی همچون قدرت کم موتور ۴ سیلندر، مصرف سوخت بالا، صندلی‌های ناراحت، سواری خشک، ایمنی ضعیف، کمبود تجهیزات و امکانات و نهایتاً صدای زیاد موتور در کابین نیز وجود دارند که باید به آن‌ها دقت کرد. در جدول زیر مشخصات فنی نیسان پاترول سری ۱۶۰ و ۲۶۰ با موتور ۴ و ۶ سیلندر درج شده است.

نام خودرو نیسان پاترول
موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۰۵/۱۸۷ ۱۴۰/۲۹۰
گیربکس ۴ سرعته دستی، چهار چرخ محرک ۴ سرعته دستی، چهار چرخ محرک
صفر تا صد کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۲۰ ۱۷
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۵۰ ۱۵۰
مصرف سوخت (لیتر در صد کیلومتر) ۱۵ ۱۷
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۵۱۴۰/۱۹۴۰/۱۷۷۰ ۵۱۴۰/۱۹۴۰/۱۷۷۰
فاصله بین محوری (میلی‌متر) ۲۹۷۰ ۲۹۷۰
وزن (کیلوگرم) ۱۷۵۰ ۱۸۱۰

نیسان پاترول سری Y60

چهارمین نسل پاترول با کد Y60 شناخته می‌شود و اولین تلاش نیسان در لوکس‌تر کردن این شاسی‌بلند بوده است. استفاده از سیستم تعلیق بهتر و نرم‌تر، ظاهر سطح بالاتر و ابعاد بزرگ‌تر باعث شدند چهارمین نسل پاترول وضعیت بهتری نسبت به نسل‌های پیشین داشته باشد. باید به این نکته اشاره کنیم که پاترول سری Y60 به تعداد بسیار محدود و به‌صورت وارداتی در کشورمان حضور دارد و تولید آن توسط پارس‌خودرو صورت نگرفته است. این نسل پاترول با نام سافاری نیز شناخته می‌شود و در کشورمان نیز بیشتر این نام برای سری Y60 مطرح است. نیسان پاترول سری Y60 با موتورهای مختلف از جمله ۴ و ۶ سیلندر در دسترس بوده و یکی از انواع آن ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند.

از نظر تجهیزات و امکانات، پاترول سری Y60 بسیار ارتقا یافته و کابین مجهزتر و زیباتری دارد. سیستم تهویه مطبوع خودکار، شیشه‌های برقی و… جزو تجهیزات استاندارد این خودرو بوده‌اند ضمن اینکه سیستم تعلیق نیز تغییر یافته و سواری نرم‌تری را به ارمغان آورده است. در پایان باید گفت نیسان پاترول سری Y60 یا سافاری فقط به تعداد محدود وارد کشورمان شد و قیمت بالایی نیز دارد. مهم‌ترین مزایای این نسل پاترول را می‌توان در طراحی با ابهت و زیبا، قدرت موتور بیشتر، توانایی آفرود قابل‌توجه و سواری نرم‌تر نسبت به قبل دانست اما معایب آن نیز شامل محدودیت‌های تأمین قطعات به دلیل واردات بسیار محدود، مصرف سوخت زیاد و قیمت بالا خواهد بود.

پاترول ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری (مشترک با رونیز)

در دو سال آخر تولید پاترول در ایران تحولی مهم رخ داد و آن هم استفاده از موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ انژکتوری بود که ۴۵ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به پاترول ۴ سیلندر کاربراتوری Z24 تولید می‌کرد. این موتور روی نیسان رونیز تولید پارس‌خودرو نیز نصب شده است و به همین خاطر با نام پاترول موتور رونیزی هم شناخته می‌شود. باید دانست در مجموع کمی بیش از ۶۰ هزار دستگاه پاترول توسط پارس‌خودرو تولید شده که آمار کمی به حساب می‌آید و مدل‌های دارای موتور انژکتوری نیز بسیار محدودتر هستند و در بازار قیمت بالاتری دارند. مهم‌ترین مزیت این مدل‌ها قدرت بیشتر و اندکی مصرف سوخت پایین‌تر است.

راهنمای خرید نیسان پاترول دست‌دوم

ذکر این نکته مهم است که به دلیل ایجاد تغییرات متعدد در اکثر پاترول‌های موجود در بازار، خرید مدل‌های دست‌دوم آن ریزه‌کاری‌های زیادی دارد و یافتن مدل‌های دست نخورده و فابریک بسیار دشوار خواهد بود. معدود مدل‌های کم کارکرد نیز با قیمت‌های بالایی ارائه می‌شوند و شاید خرید آن‌ها منطقی نباشد. با این تفاسیر می‌خواهیم راهنمای خرید کاربردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نکات فنی برای بررسی

در زمان خرید پاترول، مهم‌ترین نکته دقت به وضعیت موتور، گیربکس، دیفرانسیل‌ها، شاسی و همچنین بدنه است. از آنجایی که اکثر پاترول‌های موجود دست‌کاری شده‌اند بنابراین اطمینان از سلامت موتور و گیربکس و اجزای شاسی و دیفرانسیل‌ها حیاتی خواهد بود. به این نکته دقت داشته باشید که هرگونه دست‌کاری در بخش‌های فنی و بدنه می‌تواند باعث خارج شدن خودرو از حالت استاندارد شده و بنابراین خودرو قابلیت تعویض پلاک و انتقال مالکیت را نداشته باشد. تغییراتی همچون تعویض موتور بدون مجوز از پلیس راهور، دست‌کاری سیستم تعلیق و افزایش ارتفاع خودرو، نصب تجهیزات نامتعارف روی بدنه و… از جمله این موارد هستند.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد راهنمای خرید خودرو دست دوم و کارکرده (۱۴۰۴)

نکته دیگر به بررسی بدنه از نظر پوسیدگی و زنگ‌زدگی مربوط می‌شود. اکثر فروشندگان نیسان پاترول ادعا دارند که کف این خودرو موم کشی و ترمیم شده و بنابراین باید با حضور در کارشناسی رنگ و بدنه ماهر از صحت این موارد مطلع شد.

مشکلات رایج پاترول

مهم‌ترین ضعف‌های پاترول به وجود مشکلاتی در استارتر، سیستم تعلیق و ترمزها مربوط می‌شود. موتور ۴ سیلندر ضعیف، مصرف سوخت بالا، کابین ساده و سواری خشک هم جزو دیگر مشکلات این خودرو هستند. به این مورد باید صدای زیاد موتور در کابین و نبود امکانات و تجهیزات را نیز افزود؛ بنابراین اگر به فکر استفاده از پاترول در شهر و ترددهای روزمره هستید حتماً به سراغ خودروی دیگری بروید.

قیمت نیسان پاترول در ۱۴۰۴

با گشت‌وگذار در پلتفرم‌های فروش خودرو متوجه خواهید شد که نیسان پاترول در بازه‌های قیمتی بسیار متنوعی خرید و فروش می‌شود. از پاترول ۳۰۰ میلیون تومانی گرفته تا پاترول ۶۰۰ میلیونی، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. مدل‌های دست نخورده و کم کارکرد قیمت بسیار بالاتری دارند اما نمونه‌های مدل پایین با کارکرد زیاد و دست‌کاری شده با قیمت‌های کمتری در دسترس هستند. برای مثال یک دستگاه پاترول مدل ۱۳۸۲ با موتور رونیز و کارکرد ادعایی ۳۰۰ هزار کیلومتر با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان آگهی شده درحالی‌که پاترول ۴ در ۶ سیلندر مدل ۱۳۷۱ را می‌توان با قیمت حدود ۳۶۰ میلیون تومان خریداری کرد. مدل‌های سافاری وارداتی قیمت بالاتری دارند و نسخه‌های تمیز آن‌ها حتی با قیمت ۸۰۰ و ۹۰۰ میلیون تومان نیز آگهی شده‌اند.

مدارک و اصالت خودرو

پس از بازدید فنی و بدنه پاترول نوبت به بررسی مدارک و اصالت خودرو می‌رسد. در این زمان باید سند، معاینه فنی، برگ سبز، بیمه شخص ثالث و دیگر اسناد خودرو را بررسی کرده و از اصالت آن‌ها مطمئن شوید. دقت داشته باشید که بخش‌هایی از خودرو همچون موتور یا گیربکس تعویض نشده باشند و یا در صورت تعویض نیز این موضوع در سند قید شده باشد. از تطابق شماره موتور و شاسی با اسناد خودرو مطمئن شوید.

توصیه‌های خرید

نیسان پاترول خریداران خاص خود را دارد و به همین خاطر اگر به دنبال انتخاب این خودرو جهت تردد روزمره هستید توصیه می‌کنیم به سراغ خودروی دیگری با مصرف سوخت کمتر، سواری نرم‌تر و تجهیزات بیشتر بروید؛ اما اگر هدف شما از خرید پاترول حضور در خارج از جاده و لذت آفرود است پس باید به سراغ مدل‌های جدیدتر سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲ با بدنه‌ای تمیزتر و بدون زنگ‌زدگی و موتور قوی‌تر ۶ سیلندر با کارکرد کم بروید. حتماً قبل از خرید با یک مکانیک و فرد آشنا با آفرود مشورت کنید و از نقاط قوت و ضعف خودروی انتخابی خود آگاه شوید. نهایتاً نیز قبل از خرید نهایی یک تست رانندگی با پاترول در شهر و بیرون از آن داشته باشید تا ضمن بررسی کیفیت فنی و سواری خودرو با توانایی‌های آن نیز آشنا شوید.

تجربه آفرودرها و نکات کاربردی

از جمله دلایل اصلی خرید پاترول می‌توان به قیمت مناسب آن و توانایی‌های آفرود بالا و همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی زیاد اشاره کرد. البته برخی آفرودرهای حرفه‌ای به مشکلات فنی و نیاز تخصصی به تعمیر و بازسازی مدل‌های قدیمی‌تر این خودرو اشاره داشته‌اند. برای آفرود بهتر است پاترول ۶ سیلندر انتخاب شود و همچنین به دلیل سن بالای این خودرو حتماً باید تجهیزات لازم در زمان آفرود به همراه داشته باشید تا در صورت خرابی و مشکلات فنی دست به آچار شوید.

جهت اطلاع بیشتر: اشتباهات بزرگ در رانندگی آفرود، نکات مهمی که برای سفر خارج جاده باید بدانید

سؤالات متداول درباره نیسان پاترول

  • انواع نیسان پاترول در ایران کدام است؟

نسل سوم نیسان پاترول که با کد ۱۶۰ و ۲۶۰ شناخته می‌شود در کشورمان تولید شده‌اند هرچند نسل چهارم آن با کد Y60 و نام سافاری نیز به‌صورت وارداتی و در تعداد کم وجود دارند.

  • مشخصات فنی پاترول ۴ در ۶ سیلندر چیست؟

این خودرو از موتور ۶ سیلندر ۴ لیتری با ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند و به گیربکس ۴ سرعته دستی مجهز است.

  • برای خرید پاترول دست‌دوم چه چیزهایی را باید چک کنیم؟

بررسی موتور، گیربکس، شاسی و دیفرانسیل از نظر صحت عملکرد و تعویض نبودن قطعات و همچنین بررسی بدنه و کابین از بابت پوسیدگی و زنگ‌زدگی جزو مهم‌ترین کارهایی است که هنگام خرید این خودرو باید انجام داد.

  • پاترول برای آفرود سنگین مناسب است؟

بله این خودرو به دلیل وفور قطعات، قیمت مناسب و سیستم چهار چرخ محرک گزینه مناسبی برای آفرود است اما اگر به دنبال آفرود سنگین هستید بهتر است با سپردن خودرو به شرکت‌های معتبر قطعات آفرود حرفه‌ای را برای آن خریداری کنید.

  • قیمت پاترول کارکرده در ۱۴۰۴ چقدر است؟

بسته به مدل تولید، میزان کارکرد، سلامت فنی و بدنه، تجهیزات نصب شده و… قیمت پاترول می‌تواند از حدود ۳۰۰ میلیون تومان شروع شده و به ۷۰۰ میلیون تومان نیز برسد.

نتیجه‌گیری

نیسان پاترول یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای قدیمی بازار کشورمان است که در حال حاضر بازار دست‌دوم پر رونقی دارد. این خودرو به دلیل قیمت مناسب، توانایی آفرود خوب و وفور قطعات گزینه اول بسیاری از دوستداران آفرود است اما باید به مشکلاتی همچون موتور ۴ سیلندر کم‌توان و پرمصرف و سواری خشک در شهر نیز اشاره کنیم. در زمان خرید پاترول حتماً به کارشناسی فنی و بدنه معتبر مراجعه نمایید تا دچار مشکلات بعدی نشوید. از دوستداران و مالکان پاترول نیز خواهشمندیم نقطه نظرات و تجربیات خود درباره این خودرو را با ما و کاربران پدال به اشتراک بگذارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6490 ديدگاه)

    پاترول و رونیز : من جنگی بیمه گنگیستر بیمه

    موافقم 12
    مخالفم 3
  2. مجید

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (82 ديدگاه)

    پاترول معادل لندکروزر هست و ما زمانی مونتاژ می کردیم قشنگ دنده عقب میریم!

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6490 ديدگاه)

      دوست عزیز اون زمان که ما این نسل پاترول رو مونتاژ میکردیم بخاطر علاقه بسیار زیاد مردم به این نسل پاترول بود که ارادت خاصی به این ماشین داشتن حتی یه سری ها اینو از ماکسیما سرتر میدونستن
      حتی از لندکروز ۱۹۹۸ هم خیلی ها این نسل از این ماشین رو بیشتر دوست داشتن
      مردمی که دهه هفتاد و دهه شصت و دهه هشتاد و دهه پنجاه تو ایران زندگی میکردن ارادت خاصی به این نسل از پاترول دارن
      هنوز هم خیلی ها میخرن تیونینگ میکنن اندازه تیگو ۸ برای پاترول خرج میکنن
      چون این ماشین یه زمانی خیلی مدل بالا بود
      تا سال ۸۲ ۸۳ که این ماشین توی ایران تولید میشد اون زمان سه نسل جدیدتر از این نسلش معرفی شده بود
      که رونیز جایگزینش شد اما زیاد موفق نبود و هنوز مال بچه پولداراست بعد بیستو پنج سال
      الان هم نیسان ترا ساخت چین رو تولید کردن
      که این ماشین هم چینی هست ولی بنظرم اگه با قیمت ثبت نامی تیگو هشت بیارن بدنش به مردم حال میده
      ولی بازم مال بچه پولداراست

      موافقم 6
      مخالفم 2
  3. Saeed

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (230 ديدگاه)

    پاترول وانت موتور شش سیلندر داره یا چهار سیلندر ؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. Saeed

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (230 ديدگاه)

    مشکل ترمز رو میشه با عوض کردن بوستر ترمز با نمونه های ماکسیمایی لندکروزی و چند مدل دیکه حل کرد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. hosen

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1028 ديدگاه)

    پاترول y60 چقدر خوبه اخه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. JaMsHiD-B

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3297 ديدگاه)

    لندکروزر فرماندهی ( FJ 60/62 ) و پاترول از بزرگان ایرانن

    موافقم 2
    مخالفم 3
  7. مهدی

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1811 ديدگاه)

    واسه شرکت نفت و حفاری اهواز که بدترین آب و هوای ممکن و سرویس و نگهداری ها و استفاده رو داره بیشترین ماشینی که دوام آورد و خدمت کرد همون نیسان فرونتیر(پیکاپ) هست که فکر میکنم از سال ۸۱ که به خدمت گرفتن هنوز استفاده میشن و بعد نیسان پاترولها هستن که واقعا خوب بودن. بعد از اون تویوتا 4.5f و بعد هایلوکسهای دهه نود که خیلی جواب ندادن و بدترین ماشین خدمت هم شورلت وانتهای شرکت نفت و هالیبرتون که اصلا نفهمیدیم کی اومدن و کی اوراق شدن لعنتی ها

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا