نیسان پاترول و لکسوس LX600 در مسابقهای در ابوظبی به مصاف هم رفتهاند. با قدرت مشابه، نتیجه غیرمنتظره بود و نشان داد اعداد همیشه داستان کامل را نمیگویند.
کارواو در پیستی در ابوظبی دو شاسیبلند لوکس ژاپنی یعنی نیسان پاترول و لکسوس LX600 را روبهروی هم قرار داده است. با پیشرانههای مشابه، وزن نزدیک به هم و طراحی مناسب برای بیابانهای خاورمیانه، این دو غول شش سیلندر توربوشارژ روی کاغذ کاملاً برابر به نظر میرسیدند؛ اما همانطور که بارها دیدهایم، اعداد تنها بخشی از داستان را روایت میکنند.
نسل جدید پاترول مجهز به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که ریشههای مشترکی با موتور نیسان GT-R دارد و ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، پاترول با وجود وزن سنگین ۲.۸ تنی، شتابی قابلتوجه دارد. در مقابل، لکسوس LX600 رویکردی لوکستر ارائه میدهد. این شاسیبلند ژاپنی هم به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو مجهز است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل است. لکسوس با وزن حدود ۲۰۰ کیلوگرم سبکتر از پاترول، روی کاغذ باید برتری داشته باشد.
این رقابت شامل سه مسابقه درگ، یک مسابقه رولینگ و یک تست ترمز بود که نتایج آن به شرح زیر است:
- مسابقه درگ اول: در اولین مسابقه درگ هر دو خودرو تقریبا مساوی شدند.
- مسابقه درگ دوم: لکسوس با شروع زودتر، برتری اندکی کسب کرد و پیروز شد.
- مسابقه درگ سوم: هر دو خودرو زمان ۱۴.۹ ثانیه را ثبت کردند، اما نیسان با اختلافی جزئی جلو افتاد.
- مسابقه رولینگ: لکسوس با پاسخگویی سریعتر، نیسان را بهطور کامل پشت سر گذاشت و در مسافتهای ۴۰۰ متر و ۸۰۰ متر برتری یافت.
- تست ترمز: پاترول با فاصله توقف کوتاهتر، عملکردی پایدار و کنترلشده نشان داد، درحالیکه لکسوس با شیرجه شدید و لغزش عقب، ضعف خود را آشکار کرد.
نتیجه نهایی: نیسان پاترول با DNA که به GT-R بازمیگردد، در شتاب و ترمز درخشید اما لکسوس LX600 با پایداری بهتر و وزن کمتر، نشان داد که از لحاظ هندلینگ و شتاب ثانویه، حرفهایی برای گفتن دارد.
مقایسه مشخصات فنی
نیسان پاترول | لکسوس LX600 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۲۵ اسب بخار | ۴۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۸۰۰ کیلوگرم | ۲۶۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۶۰ هزار پوند | ۱۰۰ هزار پوند |
gholii
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴گور پدر تعصب…
خدایی پاترول تو یه لیگ دیگهایه اصن.
حالا شمای متعصب بیا بد و بیراه بگو!
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خداوکیلی لکسوس با اینکه قدیمی تره ولی ی چیز دیگست کافیه در ماشینو باز کنید ی دست به کیفیتش بمالین متوجه کیفیت بالاش میشین
جرمی کلارکسون
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خداوکیلی اسکالید یه چیز دیگس
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اسکالید از بقل با دستت تکونش میدی عین گهواره تکن میخوره .زیادی کمکاش نرمه . خیلی رو نروه
جرمی کلارکسون
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴بخاطر تعلیق خوبش باید جواب پس بده😂😂😂😂
همایون
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴در اصل رقیب نیسان لندکروزر اتاق ۳۰۰ هست و رقیب لکسوس هم اینفینیتی که با موتور ۴۵۰ اسبی حتما لکسوس رو شکست میده
بین این چهارتا رقیب انتخابم محصولات نیسان هست با اینکه تو بحرانه ولی چیز خوبی ساخته
احمدرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی جاها رو برعکس نوشتین
ارسلان
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴۶۰,۰۰۰ پوند ، ۱۰۰,۰۰۰ پوند
صد درصد پاترول و انتخاب میکنم!!
صامورایی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴اینا رقیب هم نیستند
پاترول باید درمقابل LC300 قرار بگیره
لکسوس LX هم در مقابل QX80
ارسلان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴QX80 از ۸۰,۰۰۰ دلار شروع میشه!!
بازم صد در صد QX80
hosen
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴دو عدد عشق
انتخابم پاترول
Avan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴پاترول جدید را از نزدیک دیدم.بدجوری دلبری می کند.
صامورایی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴تا اونجا که من شنیدم در کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس، پاترول محبوبیت بیشتری داره. حیف اون v8 نازنین دیگه نیست
Vvh
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴شنیدن کی بود مانند دیدن، حاشیه خلیج فارس لندکروز میپسندن، بعد پاترول
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴مقایسه درستی نبود لکسوس lx600 باید با اینفینیتی xq80 مقایسه بشه ، اگه اینفینیتی حضور داشت به واسطه قدرت ۴۵۰ اسبی و تعلیق با کیفیت تر فاصله از اینم بیشتر میشد ، نیسان همیشه سواری و مهندسی پیشرانه بهتری نسبت به تویوتا داشته
Hakan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اونوقت لکسوسم باید lx700h میبود…
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴مقایسه بین مدل های بنزینی هست lx700h هیبریدی هست
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خدااا
یعنی این دو تا ماشین قیمتشون با هم جمع کنی باز با ۱۶۰ هزار پوند تو ایران نمیتونیییی لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۳ بخری چون ۱۰۰ هزار پوند دیگهههه لازم دارییییی !!!
البته من نمیدونم پوند چنده فکرکنم هم قیمت همون دلار و یورو باشه و من هر پوند رو ۱۰۰ هزار تومن حساب کردم
Yaghoob
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴40 هزار پوند اختلاف قیمت دارند.
این مبلغ حتی از یه پریوس یا کرولا 2025 هم بیشتره. مقایسه منصفانه ای نبود.
! i M α η δ υ α R
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴توی پست مورانوی جدید گفتم ، روح اسپرت و ژنتیک برتر رانندگی در محصولات نیسان ، حرف اول رو می زنه و آدم اینجاست که عاشق میشه …
با 200 کیلو اضافه وزن ، فقط اختلاف تست خط ترمز این بزرگوار با اون تن لش ، خودش 4 واحد دانشگاهی درسه …
چه فنر بندی ، به به …
چه رفتاری داره تحت تنش !!! فراتر از آسیایی ها …
چه پایداری ای ، به به …
چه توزیع وزنی ، به به …
یه ذره تو بگو ماشین شیرجه ، زد نزد …
چه طراحی داره ستون D ، به به …
دیگه ، پیروزی توی درگ ها هم ، باشه اشانتیون …
تا پاترول باشه ، واقعا حیف پول برای لکسوسک …
Siyavash
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴مگه میشه لین این دوتا حضرت انتخابی کرده..وای که اگه اینا با پلاک ملی پاشون به ایران باز بشه با قیمت منطقی ….
Hakan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی از جاها رو برعکس نوشتی
لکسوس تقریباً همه آیتمها رو زد.
فقط تو تست ترمز نیسان خوب بود، اونم با یهبار تست دقیقاً نمیشه برنده قطعی رو گفت چرا که مت با تجربه بالایی که داره، و مجری هم که هست، چه بسا ذرهای سریعتر روی پدال ترمز نشست…
BMW is GOD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴شهرداری اسلامشهر و پیست درگ قزوین 😄
Hakan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴اونوقت لکسوسم باید lx700h میبود…
حیدری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴پاترول که شاخه ولی لکسوز طراحی داخلی عالی داره سیستم صوتی درجه یک
Faster
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴تست ترمز رو که پاترول برد با اختلاف زیاد چرا برعکس نوشتین
Rhino
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴مقایسه از پایه اشتباه باید درگ بین infiniti qx80 با Lexus lx600 برگذار میشد
Armada نسخه ارزونتر اینفینیتی هست
ایران
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴نمیدونم چراتست شتاب میگیرن از ماشینایی که کلا برای هرچیزی ساخته شده جز شتاب!
Mustang
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴قطعا پاترول
Samuel
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ما خودمون از خاورمیانه بیرون رفتیم یا انداختن مون بیرون???
nima.jdm
۱ خرداد ۱۴۰۴لکسوس مثل شمشیر ساموراییه
ولی بنظرم باید اینفینیتی qx80 میاوردن
حسام الدین
۳ خرداد ۱۴۰۴لکسوس باوقار
Yasin.sn
۲ تیر ۱۴۰۴وای زیرنویسو