نیسان پاترول و لکسوس LX600 در مسابقهای در ابوظبی به مصاف هم رفتهاند. با قدرت مشابه، نتیجه غیرمنتظره بود و نشان داد اعداد همیشه داستان کامل را نمیگویند.
کارواو در پیستی در ابوظبی دو شاسیبلند لوکس ژاپنی یعنی نیسان پاترول و لکسوس LX600 را روبهروی هم قرار داده است. با پیشرانههای مشابه، وزن نزدیک به هم و طراحی مناسب برای بیابانهای خاورمیانه، این دو غول شش سیلندر توربوشارژ روی کاغذ کاملاً برابر به نظر میرسیدند؛ اما همانطور که بارها دیدهایم، اعداد تنها بخشی از داستان را روایت میکنند.
نسل جدید پاترول مجهز به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که ریشههای مشترکی با موتور نیسان GT-R دارد و ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، پاترول با وجود وزن سنگین ۲.۸ تنی، شتابی قابلتوجه دارد. در مقابل، لکسوس LX600 رویکردی لوکستر ارائه میدهد. این شاسیبلند ژاپنی هم به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو مجهز است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل است. لکسوس با وزن حدود ۲۰۰ کیلوگرم سبکتر از پاترول، روی کاغذ باید برتری داشته باشد.
این رقابت شامل سه مسابقه درگ، یک مسابقه رولینگ و یک تست ترمز بود که نتایج آن به شرح زیر است:
- مسابقه درگ اول: لکسوس با شروع زودتر، برتری اندکی کسب کرد و با اختلافی ناچیز پیروز شد.
- مسابقه درگ دوم: نیسان با شتاب اولیه قویتر، مسابقه را کاملاً تحت کنترل گرفت و به پیروزی رسید.
- مسابقه درگ سوم: هر دو خودرو زمان ۱۴.۹ ثانیه را ثبت کردند، اما نیسان با اختلافی جزئی جلو افتاد.
- مسابقه رولینگ: نیسان با پاسخگویی سریعتر، لکسوس را بهطور کامل پشت سر گذاشت و در مسافتهای ۴۰۰ متر و ۸۰۰ متر برتری یافت.
- تست ترمز: لکسوس با فاصله توقف کوتاهتر، عملکردی پایدار و کنترلشده نشان داد، درحالیکه پاترول با شیرجه شدید و لغزش عقب، ضعف خود را آشکار کرد.
نتیجه نهایی: نیسان پاترول با DNA که به GT-R بازمیگردد، در شتاب و مسابقه رولینگ درخشید اما لکسوس LX600 با پایداری و قدرت ترمزگیری برتر، نشان داد که از لحاظ هندلینگ و کنترل، حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
مشخصات فنی
نیسان پاترول | لکسوس LX600 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۲۵ اسب بخار | ۴۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۸۰۰ کیلوگرم | ۲۶۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۶۰ هزار پوند | ۱۰۰ هزار پوند |
gholii
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴گور پدر تعصب…
خدایی پاترول تو یه لیگ دیگهایه اصن.
حالا شمای متعصب بیا بد و بیراه بگو!
احمدرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی جاها رو برعکس نوشتین
ارسلان
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴۶۰,۰۰۰ پوند ، ۱۰۰,۰۰۰ پوند
صد درصد پاترول و انتخاب میکنم!!
صامورایی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴اینا رقیب هم نیستند
پاترول باید درمقابل LC300 قرار بگیره
لکسوس LX هم در مقابل QX80
hosen
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴دو عدد عشق
انتخابم پاترول
Avan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴پاترول جدید را از نزدیک دیدم.بدجوری دلبری می کند.
صامورایی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴تا اونجا که من شنیدم در کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس، پاترول محبوبیت بیشتری داره. حیف اون v8 نازنین دیگه نیست
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴مقایسه درستی نبود لکسوس lx600 باید با اینفینیتی xq80 مقایسه بشه ، اگه اینفینیتی حضور داشت به واسطه قدرت ۴۵۰ اسبی و تعلیق با کیفیت تر فاصله از اینم بیشتر میشد ، نیسان همیشه سواری و مهندسی پیشرانه بهتری نسبت به تویوتا داشته
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴خدااا
یعنی این دو تا ماشین قیمتشون با هم جمع کنی باز با ۱۶۰ هزار پوند تو ایران نمیتونیییی لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۳ بخری چون ۱۰۰ هزار پوند دیگهههه لازم دارییییی !!!
البته من نمیدونم پوند چنده فکرکنم هم قیمت همون دلار و یورو باشه و من هر پوند رو ۱۰۰ هزار تومن حساب کردم
Yaghoob
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴40 هزار پوند اختلاف قیمت دارند.
این مبلغ حتی از یه پریوس یا کرولا 2025 هم بیشتره. مقایسه منصفانه ای نبود.
! i M α η δ υ α R
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴توی پست مورانوی جدید گفتم ، روح اسپرت و ژنتیک برتر رانندگی در محصولات نیسان ، حرف اول رو می زنه و آدم اینجاست که عاشق میشه …
با 200 کیلو اضافه وزن ، فقط اختلاف تست خط ترمز این بزرگوار با اون تن لش ، خودش 4 واحد دانشگاهی درسه …
چه فنر بندی ، به به …
چه رفتاری داره تحت تنش !!! فراتر از آسیایی ها …
چه پایداری ای ، به به …
چه توزیع وزنی ، به به …
یه ذره تو بگو ماشین شیرجه ، زد نزد …
چه طراحی داره ستون D ، به به …
دیگه ، پیروزی توی درگ ها هم ، باشه اشانتیون …
تا پاترول باشه ، واقعا حیف پول برای لکسوسک …
Siyavash
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴مگه میشه لین این دوتا حضرت انتخابی کرده..وای که اگه اینا با پلاک ملی پاشون به ایران باز بشه با قیمت منطقی ….
BMW is GOD
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴شهرداری اسلامشهر و پیست درگ قزوین 😄