لکسوسنیسانویدئو کلیپ

درگ نفس‌گیر شاسی‌بلندهای بزرگ، نیسان پاترول در برابر لکسوس LX600

نیسان پاترول و لکسوس LX600 در مسابقه‌ای در ابوظبی به مصاف هم رفته‌اند. با قدرت مشابه، نتیجه غیرمنتظره بود و نشان داد اعداد همیشه داستان کامل را نمی‌گویند.

کارواو در پیستی در ابوظبی دو شاسی‌بلند لوکس ژاپنی یعنی نیسان پاترول و لکسوس LX600 را روبه‌روی هم قرار داده است. با پیشرانه‌های مشابه، وزن نزدیک به هم و طراحی مناسب برای بیابان‌های خاورمیانه، این دو غول شش سیلندر توربوشارژ روی کاغذ کاملاً برابر به نظر می‌رسیدند؛ اما همان‌طور که بارها دیده‌ایم، اعداد تنها بخشی از داستان را روایت می‌کنند.

نسل جدید پاترول مجهز به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که ریشه‌های مشترکی با موتور نیسان GT-R دارد و ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، پاترول با وجود وزن سنگین ۲.۸ تنی، شتابی قابل‌توجه دارد. در مقابل، لکسوس LX600 رویکردی لوکس‌تر ارائه می‌دهد. این شاسی‌بلند ژاپنی هم به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو مجهز است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند و به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل است. لکسوس با وزن حدود ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از پاترول، روی کاغذ باید برتری داشته باشد.

این رقابت شامل سه مسابقه درگ، یک مسابقه رولینگ و یک تست ترمز بود که نتایج آن به شرح زیر است:

  • مسابقه درگ اول: در اولین مسابقه درگ هر دو خودرو تقریبا مساوی شدند.
  • مسابقه درگ دوم: لکسوس با شروع زودتر، برتری اندکی کسب کرد و پیروز شد.
  • مسابقه درگ سوم: هر دو خودرو زمان ۱۴.۹ ثانیه را ثبت کردند، اما نیسان با اختلافی جزئی جلو افتاد.
  • مسابقه رولینگ: لکسوس با پاسخ‌گویی سریع‌تر، نیسان را به‌طور کامل پشت سر گذاشت و در مسافت‌های ۴۰۰ متر و ۸۰۰ متر برتری یافت.
  • تست ترمز: پاترول با فاصله توقف کوتاه‌تر، عملکردی پایدار و کنترل‌شده نشان داد، درحالی‌که لکسوس با شیرجه شدید و لغزش عقب، ضعف خود را آشکار کرد.

نتیجه نهایی: نیسان پاترول با DNA که به GT-R بازمی‌گردد، در شتاب و ترمز درخشید اما لکسوس LX600 با پایداری بهتر و وزن کمتر، نشان داد که از لحاظ هندلینگ و شتاب ثانویه، حرف‌هایی برای گفتن دارد.

مقایسه مشخصات فنی

نیسان پاترول لکسوس LX600
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۲۵ اسب بخار ۴۱۵ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۸۰۰ کیلوگرم ۲۶۰۰ کیلوگرم
قیمت ۶۰ هزار پوند ۱۰۰ هزار پوند

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. gholii

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    گور پدر تعصب…
    خدایی پاترول تو یه لیگ دیگه‌ایه اصن.
    حالا شمای متعصب بیا بد و بیراه بگو!

    موافقم 137
    مخالفم 22
    1. ممد ژانگولر

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (4538 ديدگاه)

      خداوکیلی لکسوس با اینکه قدیمی تره ولی ی چیز دیگست کافیه در ماشینو باز کنید ی دست به کیفیتش بمالین متوجه کیفیت بالاش میشین

      موافقم 48
      مخالفم 44
      1. جرمی کلارکسون

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        خداوکیلی اسکالید یه چیز دیگس

        موافقم 28
        مخالفم 41
        1. ممد ژانگولر

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (4538 ديدگاه)

          اسکالید از بقل با دستت تکونش میدی عین گهواره تکن میخوره .زیادی کمکاش نرمه . خیلی رو نروه

          موافقم 22
          مخالفم 5
        2. جرمی کلارکسون

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          بخاطر تعلیق خوبش باید جواب پس بده😂😂😂😂

          موافقم 7
          مخالفم 7
    2. همایون

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1175 ديدگاه)

      در اصل رقیب نیسان لندکروزر اتاق ۳۰۰ هست و رقیب لکسوس هم اینفینیتی که با موتور ۴۵۰ اسبی حتما لکسوس رو شکست میده
      بین این چهارتا رقیب انتخابم محصولات نیسان هست با اینکه تو بحرانه ولی چیز خوبی ساخته

      موافقم 75
      مخالفم 5
  2. احمدرضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (804 ديدگاه)

    خیلی جاها رو برعکس نوشتین

    موافقم 29
    مخالفم 1
  3. ارسلان

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (175 ديدگاه)

    ۶۰,۰۰۰ پوند ، ۱۰۰,۰۰۰ پوند
    صد درصد پاترول و انتخاب میکنم!!

    موافقم 112
    مخالفم 7
    1. صامورایی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (468 ديدگاه)

      اینا رقیب هم نیستند
      پاترول باید درمقابل LC300 قرار بگیره
      لکسوس LX هم در مقابل QX80

      موافقم 84
      مخالفم 3
      1. ارسلان

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (175 ديدگاه)

        QX80 از ۸۰,۰۰۰ دلار شروع میشه!!
        بازم صد در صد QX80

        موافقم 20
        مخالفم 3
  4. hosen

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    دو عدد عشق
    انتخابم پاترول

    موافقم 71
    مخالفم 8
  5. Avan

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (492 ديدگاه)

    پاترول جدید را از نزدیک دیدم.بدجوری دلبری می کند.

    موافقم 70
    مخالفم 3
  6. صامورایی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (468 ديدگاه)

    تا اونجا که من شنیدم در کشورهای حاشیه خلیج‌ همیشه فارس، پاترول محبوبیت بیشتری داره. حیف اون v8 نازنین دیگه نیست

    موافقم 75
    مخالفم 4
    1. Vvh

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      شنیدن کی بود مانند دیدن، حاشیه خلیج فارس لندکروز میپسندن، بعد پاترول

      موافقم 27
      مخالفم 27
  7. محمد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (422 ديدگاه)

    مقایسه درستی نبود لکسوس lx600 باید با اینفینیتی xq80 مقایسه بشه ، اگه اینفینیتی حضور داشت به واسطه قدرت ۴۵۰ اسبی و تعلیق با کیفیت تر فاصله از اینم بیشتر میشد ، نیسان همیشه سواری و مهندسی پیشرانه بهتری نسبت به تویوتا داشته

    موافقم 49
    مخالفم 10
    1. Hakan

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اونوقت لکسوسم باید lx700h می‌بود…

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. محمد

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (422 ديدگاه)

        مقایسه بین مدل های بنزینی هست lx700h هیبریدی هست

        موافقم 12
        مخالفم 1
  8. ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6796 ديدگاه)

    خدااا
    یعنی این دو تا ماشین قیمتشون با هم جمع کنی باز با ۱۶۰ هزار پوند تو ایران نمیتونیییی لکسوس LX570 مدل ۲۰۱۳ بخری چون ۱۰۰ هزار پوند دیگهههه لازم دارییییی !!!
    البته من نمیدونم پوند چنده فکرکنم هم قیمت همون دلار و یورو باشه و من هر پوند رو ۱۰۰ هزار تومن حساب کردم

    موافقم 39
    مخالفم 3
  9. Yaghoob

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (649 ديدگاه)

    40 هزار پوند اختلاف قیمت دارند.
    این مبلغ حتی از یه پریوس یا کرولا 2025 هم بیشتره. مقایسه منصفانه ای نبود.

    موافقم 27
    مخالفم 2
  10. ! i M α η δ υ α R

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2788 ديدگاه)

    توی پست مورانوی جدید گفتم ، روح اسپرت و ژنتیک برتر رانندگی در محصولات نیسان ، حرف اول رو می زنه و آدم اینجاست که عاشق میشه …

    با 200 کیلو اضافه وزن ، فقط اختلاف تست خط ترمز این بزرگوار با اون تن لش ، خودش 4 واحد دانشگاهی درسه …

    چه فنر بندی ، به به …

    چه رفتاری داره تحت تنش !!! فراتر از آسیایی ها …

    چه پایداری ای ، به به …

    چه توزیع وزنی ، به به …

    یه ذره تو بگو ماشین شیرجه ، زد نزد …

    چه طراحی داره ستون D ، به به …

    دیگه ، پیروزی توی درگ ها هم ، باشه اشانتیون …

    تا پاترول باشه ، واقعا حیف پول برای لکسوسک …

    موافقم 39
    مخالفم 12
  11. Siyavash

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1226 ديدگاه)

    مگه میشه لین این دوتا حضرت انتخابی کرده..وای که اگه اینا با پلاک ملی پاشون به ایران باز بشه با قیمت منطقی ….

    موافقم 26
    مخالفم 2
  12. Hakan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی از جاها رو برعکس نوشتی
    لکسوس تقریباً همه آیتمها رو زد.
    فقط تو تست ترمز نیسان خوب بود، اونم با یه‌بار تست دقیقاً نمیشه برنده قطعی رو گفت چرا که مت با تجربه بالایی که داره، و مجری هم که هست، چه بسا ذره‌ای سریعتر روی پدال ترمز نشست…

    موافقم 10
    مخالفم 13
  13. BMW is GOD

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    شهرداری اسلامشهر و پیست درگ قزوین 😄

    موافقم 10
    مخالفم 2
  14. Hakan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اونوقت لکسوسم باید lx700h می‌بود…

    موافقم 7
    مخالفم 2
  15. حیدری

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پاترول که شاخه ولی لکسوز طراحی داخلی عالی داره سیستم صوتی درجه یک

    موافقم 15
    مخالفم 4
  16. Faster

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (112 ديدگاه)

    تست ترمز رو که پاترول برد با اختلاف زیاد چرا برعکس نوشتین

    موافقم 7
    مخالفم 1
  17. Rhino

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مقایسه از پایه اشتباه باید درگ بین infiniti qx80 با Lexus lx600 برگذار میشد
    Armada نسخه ارزونتر اینفینیتی هست

    موافقم 7
    مخالفم 2
  18. ایران

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    نمیدونم چراتست شتاب میگیرن از ماشینایی که کلا برای هرچیزی ساخته شده جز شتاب!

  19. Mustang

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    قطعا پاترول

    موافقم 8
    مخالفم 1
  20. Samuel

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ما خودمون از خاورمیانه بیرون رفتیم یا انداختن مون بیرون???

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. nima.jdm

    ۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1146 ديدگاه)

    لکسوس مثل شمشیر ساموراییه
    ولی بنظرم باید اینفینیتی qx80 میاوردن

  22. حسام الدین

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    لکسوس باوقار

  23. Yasin.sn

    ۲ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    وای زیرنویسو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا