نیسان قشقایی با نسل سوم قوای محرکهٔ هیبریدی بردافزای e-Power نیسان معرفی شده که تجربهای مشابه خودروهای الکتریکی را بدون نگرانی شعاع حرکتی ارائه میکند.
نیسان همچنان به بهبود فناوری هیبریدی خود ادامه میدهد و جدیدترین دستاورد این شرکت، نسل سوم سیستم e-Power است که در شاسیبلند قشقایی بازار اروپا معرفی شده و قرار است در نسل بعدی روگ در آمریکا و مینیون الگراند در ژاپن نیز به کار رود. به گفته نیسان، این سیستم هیبریدی جدید برد و راحتی دیزل را با آرامش و پاسخگویی خودروی الکتریکی ترکیب میکند. این نسخه جدید نسبت به مدلی که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد پیشرفتهای چشمگیری در مصرف سوخت و کیفیت رانندگی ارائه میدهد. این فناوری همراه با نسخه بهروزشده قشقایی عرضه شده که سال گذشته در اروپا با طراحی و امکانات جدید رونمایی شد.
قشقایی e-Power جدید با مصرف سوخت ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، بهبود قابلتوجهی نسبت به مدل قبلی با مصرف ۵.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نشان میدهد. نیسان اعلام کرده که این شاسیبلند هیبریدی میتواند با یک باک سوخت تا ۱۲۰۰ کیلومتر (در شرایط ایدهآل) یا بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (در شرایط واقعی) مسافت طی کند. همچنین میزان انتشار CO2 از ۱۱۶ گرم در کیلومتر به ۱۰۲ گرم در کیلومتر کاهش یافته است. هسته اصلی این سیستم هیبریدی، یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر بزرگتر است. برخلاف هیبریدیهای سنتی، این موتور مستقیماً چرخها را به حرکت درنمیآورد بلکه بهعنوان ژنراتور برای موتور الکتریکی و باتری ۲.۱ کیلووات ساعتی عمل میکند. سیستم احیای انرژی ترمزها هم به شارژ باطری کمک میکند.
این طراحی نیاز به گیربکس سنتی را حذف کرده و انتقال قدرت نرم و فوری مشابه خودروهای الکتریکی را فراهم میکند. تمامی اجزای اصلی، شامل پیشرانه، ژنراتور، اینورتر، کاهنده و افزاینده، در یک واحد کامپکت و سبک قرار گرفتهاند تا کارایی کلی بهبود یابد. مهندسان نیسان موفق شدهاند سطح سروصدای کابین را تا ۵.۶ دسیبل نسبت به مدل قبلی کاهش دهند. لرزشها، بهویژه در شرایط بار بالا، نیز کمتر شده است. توان خروجی سیستم ۱۵ اسب بخار افزایش یافته و به ۲۰۲ اسب بخار رسیده است. این مقدار در حالت جدید اسپرت به دست میآید که ۱۳ اسب بخار قدرت بیشتر را نسبت به حالت عادی ارائه میکند. یکی دیگر از مزایای این پیشرانه بهروزشده، افزایش فاصله سرویس از ۱۵ به ۲۰ هزار کیلومتر است که میتواند دفعات و هزینههای نگهداری را کاهش دهد.
قشقایی e-Power جدید در کارخانه نیسان در ساندرلند انگلستان تولید خواهد شد و از سپتامبر ۲۰۲۵ در اروپا عرضه میشود. پسازآن، این شاسیبلند در بازارهای آفریقا و اقیانوسیه نیز در دسترس خواهد بود. قیمتگذاری نزدیک به زمان عرضه اعلام میشود. سیستم e-Power نسل سوم همچنین در نسل بعدی نیسان روگ که تا پایان سال مالی ۲۰۲۶ در آمریکا عرضه میشود، به کار خواهد رفت. در ژاپن نیز این سیستم در مینیون الگراند جدید که در همان بازه زمانی معرفی میشود، استفاده خواهد شد. نسل قبلی این سیستم را در سدان سیلفی در کشورمان میبینیم.
Mohammad
۷ تیر ۱۴۰۴چی میشد با پول ۱ سال کارگری میتونستیم همچین ماشینی بخریم ؟ واقعاً چی میشد ؟ آسمون به زمین میومد یا زمین به آسمون ؟ آخرالزمان میشد ؟ یا افرادی که حرف از بهشت و جهنم میزنن ناراحت میشدن ؟
واقعاً تو ایران ما مردم زندگی میکنیم ؟ اگه این زندگی هست ، نمیگم توقع زیادی داشته باشیم ولی حداقلش اینه که یه خونه و ماشین داشته باشیم ، آخه تا کعی این وضعیت رو تحمل کنیم ، فقط همین کم مونده به مردم بگن نمیخواهیم شما زندگی کنید ، خودکشی کنید . مگه ما بیچاره ها چه گناهی کردیم ، بخدا ما توقع زیادی نداریم ، فقط یه زندگی ساده میخواهیم ، لطفاً بزارید مردم حرف دلشونو بزنن پدال لطفاً تأیید کن ممنونم .
محمد
۷ تیر ۱۴۰۴عالیه ، با یک باک از تهران برو مشهد بازم بنزین داری برای گشتن تو شهر ماشین های EREV همه جوره برتری دارن نسبت به هیبریدی ها ، نرمی انقال قدرت و گشتاور بالای موتور برقی ، استهلاک کم ، برد زیاد … به درد ایران که هنوز زیرساخت شارژ مناسب هم نداریم میخورن